آغاز لیگ برتر بسکتبال؛

بازگشت هیاهو به سالن های پر از عطش

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۱۴:۴۸:۳۰
کد خبر: ۴۷۴۵۴۹
فصل جدید رقابت های لیگ برتر بسکتبال مردان از فردا پنجشنبه 95.8.6 و با انجام سه بازی آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در مهمترین دیدارهای هفته اول شاگردان مهران شاهین طبع یعنی تیم پتروشیمی بندرامام و شهرداری اراک در اراک به مصاف هم می روند. تقابل اندیشه های محمد کسایی پور که تیمی آماده را فصل قبل راهی پیکارها کرده و پتروشیمی بندر امام قهرمان دوره قبل و تیم سوم بسکتبلل باشگاه های آسیا از جذابیت های این دیدار است.

در این دوره از فصل جدید لیگ برتر تیم های  پتروشیمی بندر امام و پالایش نفت آبادان از خوزستان، شیمیدر، دانشگاه آزاد و نیروی زمینی از تهران، شهرداری اراک، شهرداری گرگان، a.s شیراز، شهرداری تبریز و همچنین شهرداری کاشان حضور دارند.

در این دوره از لیگ  برتر  شهرداری نماینده اراک که فصل گذشته را به خوبی سپری کرد و به مقام چهارم رسید، امسال هم با ترکیبی بومی و بازیکنانی مثل آرن داودی، حامد آفاق و اصغر کاردوست همچنین بازیکن خارجی به میدان می‌آیند. کوانتین هاسلی و دانیل ویلیامز گزینه‌های خارجی محمد کسایی‌پور، سرمربی شهرداری اراک هستند. همچنین  تیم نیروی زمینی  به مانند همیشه بازیکنان سرباز را به خدمت گرفته است. این تیم فصل گذشته در میان 9 تیم، نهم شد اما همچنان در لیگ برتر حضور دارد چون با کاهش تیم‌های  لیگ برتری، آنها حاشیه امنیت دارند و سقوط نمی‌کنند. نیروی زمینی امسال بازیکنی مانند ارسلان کاظمی را در اختیار دارد اما تفاوت اصلی این تیم با سایر تیم‌ها نداشتن بازیکن خارجی است.

تیم شهرداری تبریز  با مربیگری مهران حاتمی  مربی فصل گذشته ثامن مشهد اردویی تدارکاتی در استانبول  ترکیه برپا کرد تا به شرایط آرمانی لازم نزدیک شود. پالایش نفت آبادان از دیگر تیم های حاضر در لیگ امسال است که برای دفاع از  عنوان نایب قهرمانی فصل گذشته تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته است. آنها بازیکن ملی پوش خود یعنی محمد جمشیدی را از دست دادند، «مک مارو» از آمدن به ایران منصرف شد و در حالا محمد حسن زاده،‌ سعید داورپناه،‌ میثم میرزایی،‌ محمدرضا اکبری، عماد سلمانی و امیرحسین تاتاری بازیکنان مطرح تیم جنوبی در کنار زلاتکو هستند. سجاد مشایخی، گاردراس ملی پوش ایران هم به این تیم پیوسته است.

شهرداری گرگان با تماشاگران بیشمار خود امسال با دو بازیکن خارجی در پست‌های گارد راس و سنتر به توافق رسیده‌ اما  خبرهای رسیده حاکی از آن است که تمرینات این تیم همچنان  با نفرات بومی دنبال می‌شود.تیم شیمیدر تهران  هم امسال جواد داوری بازیکن سابق  به توافق رسیده است و علاوه بر کوکیناس بازیکن اوکراینی، نیکولاس کاوینگتون را هم استخدام کرده است. a.s شیراز  نماینده استان فارس چند فصل پیش هم در لیگ برتر حضور داشت اما امسال با وقفه‌ای نسبتا طولانی برگشته و بازیکنان بومی به همراه بابک نظافت بازیکن باتجربه بسکتبال را در اختیار دارد.

مهدی دوانی‌زاده ملی‌پوش پیشین بسکتبال هدایت این تیم را بر عهده دارد.تیم شهرداری کاشان   که چند سال بعد از انحلال توزین الکتریک بار دیگر هیجان لیگ برتر بسکتبال را به این شهر بازگردانده است امسال در لیگ برتر حضور دارد. کاشانی‌ها بعد از جذب بازیکنان ایرانی به دنبال آوردن دو بازیکن خارجی نیز بودند.شایان ذکر است تیم دانشگاه آزاد با ترکیب جوان شده در لیگ امسال حضور دارد  و جوزف جونز و جان ادوراد پرینس، بازیکنان خارجی این تیم برای آغاز بازی‌های لیگ برتر هستند.

برنامه هفته نخست بیست و ششمین دوره لیگ برتر مردان به شرح زیر است:

پنجشنبه، 6 آبان 1395:
شهرداری تبریز - شهرداری کاشان،             ساعت 15:30
شهرداری اراک - پتروشیمی بندر امام،       ساعت 16
پالایش نفت آبادان - لوله a.s شیراز،          ساعت 16

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز