تاج: با جوانگرایی در داوری برای فوتبال ایران سرمایه گذاری می کنیم

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۱۴:۳۷:۱۸
کد خبر: ۴۹۵۵۹۳
تاج: با جوانگرایی در داوری برای فوتبال ایران سرمایه گذاری می کنیم
رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه کلاس دانش افزایی داوری دقایقی را سخنرانی کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ضمن تشکر از اصفهانیان و کامرانی فر به خاطر برگزاری دوره های آموزشی، خطاب  به داوران گفت:  برگزاری این دوره ها اتفاق بسیار خوبی است داوری ایران در آسیا حرف اول را می زند. در واقع 7 داور برای الیت شدن به کنفدراسیون فوتبال اسیا معرفی کرده ایم که 6 داور الیت و 9 کمک داور داریم و یک داور دیگر در لیست انتظار تایید داوران الیت است. داوران ما مرتبا در مسابقات مختلف بین المللی حضور دارند و این امر نشان می دهد که آنها ایران در آسیا جزء برترین ها هستند. با برگزاری دوره های آموزشی قصد داریم تا علاوه بر جوانگرایی همچنان در آسیا و در بخش داوری قدرتمند ظاهر شویم.

وی افزود: کلاس‌های پیشرفته داوری با حضور مدرسان بین‌المللی برگزار می‌شود و این امر یکی از نکات بسیار مثبت به شمار می رود. میانگین سنی که در این کلاس‌ها حضور دارند از 27 تا 35 سال است که در این شرایط این داوران می‌توانند مدت زیادی در فوتبال ایران قضاوت کنند. این محدودیت سنی زیر 35 سال باعث جوان‌گرایی در امر داوری می‌شود.
 
رییس فدراسیون در باره قضاوت داوران در این دوره گفت: خوشبختانه اشتباهات تأثیرگذاری را در این فصل شاهد نبوده‌ایم، البته اشتباهات داوری همیشه هست و خواهد بود و باید تلاش کنیم که به حداقل برسد، این کلاس‌ها را برگزار می‌کنیم تا اطلاعات روز داوران بیشتر شود. کمیته داوران هم برای داوران جوان کلاس‌هایی برگزار می کند تا روی آنها برای آینده سرمایه‌گذاری انجام دهد و در بخش داوری نیز بتوانیم موفق عمل کنیم.
 
تاج در ادامه خطاب به حاضرین در این دوره آموزشی که زیر نظر مدرسان فیفا برگزار می شود، گفت: با وضعیت جوانگرایی و تازه کردن سیستم داوران موافقم هستم و تلاش زیادی در این امر کرده ایم. اینکه تا چه حد موفق بوده ایم، مشخص نیست اما به هر جهت منافع و سودش به فوتبال کشور و تیم ملی می رسد. میانگین سنی دوره لیگ در گذشته 6/29 بوده است و آهسته آهسته این میانگین را به عدد 26 رساندیم. همین اتفاق در مربیان نیز رخ می دهد و جوانگرایی در این زمینه نیز وجود دارد و اکنون شاهد حضور ویسی، تارتار، دایی و منصوریان هستیم که در چرخه مربیگری آمده اند و فعالیت می کنند. همین اتفاق را در فوتبال ساحلی و فوتسال رقم می زنیم و نگاه بسیار بالایی در این زمینه داریم و بازیکنان قدیمی را به سمت مربیگری سوق می دهیم. ضمن اینکه دو اتفاق بسیار خوب و مبارک در بخش فوتبال ساحلی رخ می دهد که به زودی آن را اعلام می کنم.
 
تاج در ادامه بیان کرد: اینکه رنج سنی داوران زیر 35 سال است، اتفاق بسیار خوبی است. مفهومش این نیست که قدردان داوران در گذشته نیستیم و از آنها به عنوان پیشکسوت مدرسی و طراحی سیستم استفاده خواهیم کرد و از آنها می خواهیم با انتقال دانش و تجربه های خود شرایط رشد را در این زمینه فراهم کنیم. در اقصی نقاط دنیا توسعه از یک نقطه ای شروع می شود و کار سختی است. ساده ترین راه قانع بودن به وضع موجود است اما ما به این امر بسنده نمی کنیم و باید رو به جلو حرکت کنیم. بر همین اساس با برنامه ریزی دقیق تلاش های خود را در این زمینه انجام می دهیم. 
 
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: علاقه ای که شما عزیزان برای رشد و توسعه فوتبال کشور دارید، جای تقدیر و تشکر دارد. میزان اشتباهات داوری کمتر از گذشته شده است و این امر جای خوشحالی دارد. در شرایط دشوار محیطی قدم بر می داریم. بر همین اساس با دوره های آموزشی سعی می کنیم اشتباهات را به حداقل برسانیم. ضمن اینکه در تمام دنیا اشتباهات تاثیر گذار در داوری وجود دارد و این امر جدا نشدنی از بخش داوری است.
 
وی در پایان گفت: در بخش های مختلف داوری، جوانان، نوجوانان، فوتسال، فوتبال ساحلی،فوتبال و در بخش بانوان بسیار موفق  بوده و در آسیا جزء بهترین ها هستیم که این اولین بودن را مرهون زحمات شما داوران و مربیان در ایران هستیم. نباید به این امر اکتفا و بسنده کنیم. باید کار کنیم، تلاش کنیم تا به عنوان بهترین باشیم در غیر اینصورت با عدم فعالیت و تلاش نمی توان موفق بود. امیدوارم نهایت استفاده را از این دوره آموزشی ببرید و موفق باشید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز