اشتباهات داوری به سایپا فشار آورد

فرکی: بیرون کشیدن تیم از زمین غیرمنطقی است

۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۱۳:۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۱۴۳۸۱
فرکی: بیرون کشیدن تیم از زمین غیرمنطقی است
سرمربی سایپا گفت: بیرون کشیدن تیم‌ها موضوع منسوخ شده‌ای است که از روی تصمیمات احساسی و غیرمنطقی شکل می گیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حسین فرکی سرمربی سایپا در نشست خبری پیش از بازی با فولاد خوزستان اظهار داشت: بازی بسیار سختی با فولاد داریم. دو برد متوالی کسب کردیم و توانستیم در جدول 2-3 پله تغییر کنیم. بازی ما مقابل فولاد در شرایطی برگزار می‌شود که در 2-3 هفته اخیر اتفاقاتی در لیگ برتر به خاطر داوری‌ها و نتایج رقم خورده که نگاهی را به وجود آورده است و متاسفانه نگاه خوبی شاید نباشد. ما خودمان جزو تیم‌هایی بودیم که شاید از برخی تصمیم‌های داوری متضرر شدیم اما توانستیم شرایط خوبی را در چند هفته اخیر برای خود رقم بزنیم و با نتایج خوب فشارها و استرس‌ها از روی مجموعه ما برداشته شد تا در ادامه نیم‌فصل دوم لیگ برتر با کیفیت بالاتری نسبت به قبل عمل کنیم.

فرکی ادامه داد: فولاد هم در شروع نیم‌فصل دوم مثل شروع فصل نتایج خوبی حاصل نکرده است. از ابتدای لیگ همیشه شرایط برای ما به گونه‌ای رقم می‌خورد که اتفاقات بد حاصل می‌شد. ما هم در وضعیتی با فولاد روبرو می‌شویم که کار سختی با این تیم داریم. خود ما هم نمی‌خواهیم موقعیتی که به دست آورده‌ایم از دست بدهیم. هر دو تیم با انگیزه بالا به مصاف یکدیگر می‌آیند و می‌خواهند موقعیت خودشان را در جدول بهتر کنند. این مسئله می‌تواند نوید یک بازی خوب را بدهد به خصوص اینکه دو تیم بازیکنان تکنیکی دارند.

وی در مورد اینکه در نیم‌فصل دوم از نیم‌فصل اول بهتر نتیجه گرفته و مشکل او در نیم‌فصل اول چه بوده، گفت: مشکل حادی نداشتیم. هر مشکلی بوده من مشکلات را بارها بیان کرده‌ام. اینکه در روال عادی برای ساختن به زمان نیاز داریم خراب کردن هیچ زمانی نمی‌خواهد. اکنون هم ما فقط 2 برد آورده‌ایم و تلاش می‌کنیم که به شرایط بهتری برسیم. این دو برد به ما کمک می‌کند که خودمان را تقویت کنیم و راه درست را دنبال کنیم و به هدف‌گذاری که باشگاه گذاشته نزدیک شویم در نیم فصل اول ما تا اینجای کار 5 امتیاز گرفته بودیم و اکنون 7 امتیاز گرفته‌ایم. همین 2 امتیاز بیشتر ما را 3-4 پله در جدول جایگاه‌مان را تغییر داده است. البته نگاه ما فقط به این دو امتیاز نیست. باید تلاش بیشتری کنیم تا ساختار تیم را درست کنیم. در فوتبال همه چیز قابل تغییر است و همه تلاش می‌کنند که خودشان را به طرف بالا بکشند. من می‌خواهم شرایط را برای بنای زیبا فراهم کنم که همه از دیدنش لذت ببرند.

سرمربی تیم سایپا درخصوص اینکه چه قدر با تفکرات نعیم سعداوی آشنایی دارد، گفت‌:‌ ما در دیدار رفت در خوزستان یک بار مقابل هم محک خوردیم و بدون شک معتقدم سعداوی مربی کاربلد و توانا و با شخصیتی است و خوشحالم که استعفای او مورد موافقت قرار نگرفت و با تیم فولاد کارش را ادامه می‌دهد. هر دو تیم از هم شناخت خوبی داریم و امیدوارم فردا با این تفکر بازی باکیفیت و خوبی را شاهد باشیم.

فرکی درمورد مهاجم مونته‌نگرویی که چند روزی با تیمش تمرین می‌کند، اظهار داشت: در این مدت 2 یا 3 بازیکن با تیم من تمرین کردند و آنها از لحاظ فنی مورد قبول من نبودند.در مورد این مهاجم مونته‌نگرویی باید بگویم تا توافقات با او صددرصد و قطعی نشود نمی‌توانم اظهار نظر کنم.

وی درخصوص تصمیم برخی از مربیان برای بیرون کشیدن تیم‌ها از زمین بازی گفت: بیرون کشیدن تیم‌ها موضوع منسوخ شده‌ای است که از روی تصمیمات احساسی و غیرمنطقی این اتفاق حاصل می‌شود البته اشتباهات داوری هم از دلایل مهم این تصمیم است.باید بگویم که این کار به دلیل این است که در آن لحظه فشار و استرس زیادی بر سرمربی حکمفرماست و ممکن است برای قانع کردن خودش و یا اینکه فکر کند با این عملش نتیجه تغییر خواهد کرد این کار را انجام دهد اما مطمئنم بعدا این کار مورد تائید خود همان مربی نیست.توصیه من این است که مربیان حوصله کنند چرا که اشتباهات داوری بدون نیت است. ما باید شرایطی را فراهم کنیم که آنها دچار استرس نشوند. چون در این صورت اشتباهات داور به یک تیم و مجموعه ضربه می‌زند.اگر به این شرایط کمک نکنیم مطمئنا ابتدا آسیب به خود تیم‌ها برخواهد گشت.

سرمربی سایپا افزود: به داوران توصیه می‌کنم با تمرکز بیشتری قضاوت کنند. زیرا اشتباهات داوری حاصل زحمات یک مجموعه را در طول فصل در گرما و سرما از بین می‌برد. یک امتیاز یا حتی یک گل در سرنوشت تیم‌ها تاثیرگذار است. فصل قبل قهرمان نیز با گل‌شماری مشخص شد.بنابراین یک امتیاز هم ارزش بیشتری از یک گل دارد و همینطور امتیاز چند برابر ارزشمند است. از داوران می‌خواهم که تمرکزشان بیشتر باشد. تا این اتفاقات هم رخ ندهد که یک مربی اقدام به بیرون کشیدن تیم از زمین بکند. این مسائل دیگر جایگاهی ندارد و تبعات زیادی برای تیم ها و مربیان خواهد داشت. 

فرکی در پایان گفت: 2 توصیه را داشتم و همکارانم هم متوجه باشند اما اشتباهات داوری زمانی شامل حال ما شد که انتهای جدول بودیم. اشتباه داوری روی مربی ته جدولی فشار را چند برابر می‌کند تا یک مربی وسط جدول یا سوم جدول. همه مربیان باید صبورتر باشند. شاید برای تیم‌هایی که در میانه جدول هستند نگران چیز نباشند اما ما که در ته جدول هستیم فشار چند برابر است. از همکاران می‌خواه متعامل بیشتری داشته باشند و داوران با تمرکز بیشتر قضاوت کنند تا شاهد اشتباه تاثیری گذاری نباشم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز