مدیر تیم های ملی پاراگلایدر:

یکی از برترین خلبانان جهان را برای تیم ملی جذب می کنیم

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۲:۳۱:۴۲
کد خبر: ۵۲۰۸۳۵
یکی از برترین خلبانان جهان را برای تیم ملی جذب می کنیم
مدیر تیم های ملی پاراگلایدر گفت: مقرر شد پس از تشکیل تیم ملی، از با تجربه ترین خلبانان و مربیان جهان برای حضور در ایران به عنوان مربی دعوت شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،  پس از انتصاب سهیل باریکانی از قهرمانان و مربیان این رشته ورزشی بعنوان مسئول تیم های ملی، برنامه ریزی های خود را جهت تدوین آیین نامه های مسابقات انتخابی و اردوهای تمرینی آغاز کرد. 

وی گفت: تیم ملی در دو رشته هدف زنی و مسافت برای شرکت در مسابقات معتبر از جمله بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا بزودی تشکیل خواهد شد.

باریکانی افزود: از آنجایی که حضور در مسابقات معتبر بین المللی در دستور کار انجمن ورزش های هوایی قرار گرفته و رشته پاراگلایدر برای اولین بار در فهرست ورزش های حاضر در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی منظور شده است منتظر اعلام دستورالعمل برگزاری و مشخص شدن رشته های مورد نظر از طرف مسوولان برگزاری این بازیها هستیم. 

او افزود: درحال حاضر مقرر شده تمهیدات لازم مهیا شود تا آمادگی لازم وجود داشته باشد. در خصوص تشکیل تیم مسافت مقرر شد که از یکی از با تجربه ترین خلبانان و مربیان جهان برای حضور در ایران به عنوان مربی دعوت به عمل آید و در این راستا، پس از انجام مذاکرات با چندین خلبان مربی واجد شرایط، در حال حاضر مذاکرات با "تورستن سیگل" از قهرمانان بنام و با سابقه این رشته ورزشی در سطح جهان پیشرفت خوبی داشته است و در حال پیگیری ست.

سیگل یکی از با تجربه ترین خلبانان مسابقات مسافت دنیاست که از سال 1996 تجربه شرکت در مسابقات جهانی، چندین دوره قهرمانی مسابقات جام جهانی و قهرمانی اروپا را در کارنامه خود داشته و در مسابقات سوپر فینال اخیر نیز رتبه هفتم را کسب کرده است. همچنین، یکی از طراحان معروف حال حاضر دنیای پاراگلایدر می باشد. 

باریکانی افزود: با توجه به جایگاه ایران در آسیا و شانس بالای تیم ایران برای کسب رتبه در بخش فردی و تیمی، برنامه ریزی دقیق و استفاده از مربیان مطرح در سطح جهان این امکان را تقویت خواهد کرد. 

وی گفت: در برخی از مسابقات شاهد مدال آوری انفرادی و تیمی ورزشکاران ایران بوده ایم مانند رتبه نخست تیمی و انفرادی مسابقه مقدماتی جهان بایرام اورن 2015 ترکیه و رتبه نخست تیمی و انفرادی کایسری 2016. 

مدیر تیم های ملی پاراگلایدر افزود: رقبای جدی تیم کشورمان در مسابقات آسیایی در بخش مسافت، کشورهای ژاپن، کره، استرالیا و چین هستند و با توجه به حضور دو ایرانی در گروه 10 نفر برتر آسیا در رتبه بندی FAI، در بخش فردی نیز شانس بالایی برای کسب مدال انفرادی وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز