منصور برزگر در گفتگو با برنا:

باخت یزدانی به خاطر تغییر وزن نبود/ تمرکز تیم ملی کشتی آزاد برای المپیک ۲۰۲۰ باشد

۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۱۱:۳۶:۳۹
کد خبر: ۵۲۲۵۴۶
باخت یزدانی به خاطر تغییر وزن نبود/  تمرکز تیم ملی کشتی آزاد برای المپیک ۲۰۲۰ باشد
پیشکسوت کشتی گفت: تغییر وزن عامل باخت یزدانی نبود زیرا بسیاری از کشتی گیران جهان هستند که با تغغیر وزن به راحتی می توانند در میدان کشتی به نتایج لازم برسند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، منصور برزگر پیشکسوت کشتی درباره رقابت های جام جهانی در کرمانشاه به خبرنگار برنا گفت: برترین تیم های کشتی آزاد در این دوره از مسابقات جهانی حضور یافتند. تیم روسیه با توجه به کشتی گیران خوبی که داشت اما در این رقابت ها حذف شد.

وی ادامه داد: تیم های آذربایجان، آمریکا و ترکیه هم در این دوره از مسابقات جام جهانی توانستند انتظارات را بر آورده کنند. تیم ملی کشتی ایران هم توانست با شایستگی به قهرمانی رقابت های جام جهانی کشتی آزاد 2017 دست پیدا کند. بهترین مسابقات این دوره از رقابت ها هم فینال بود که تیم ملی کشورمان در یک دیدار حساس توانست آمریکای قدرتمند را شکست دهد.

برزگر ادامه داد: میثم نصیری توان خوبی در کشتی دارد اما در این مسابقه نتوانست از توان خود نهایت استفاده را ببرد. با توجه به اینکه کشتی این کشتی گیر به مربیان و تماشاگران هیجان ایجاد می کند ولی در نهایت توانست به انتظارات پاسخ مثبت دهد.

وی یادآور شد: پیش بینی می شد که کمیل قاسمی می تواند حریف آمریکایی خود را شکست دهد و ایران با درخشش بازیکنان جوان خود به ششمین قهرمانی خود دست پیدا کند. کشتی حسن یزدانی در این دوره از رقابت ها به دور از انتظار بود. وی زیر فشار کشتی گیر حریف غافلگیر شد و کشتی را به حریف واگذار کرد.

برزگر با تاکید بر اینکه یزدانی در این کشتی به دلیل کم آوردن نفس نتوانست پیروز میدان شود، بیان کرد: یزدانی همه نیرو خود را در تایم نخست به کار برد و در تایم دوم از لحاظ بدنی در برابر حریف کم آورد و در نتیجه نتوانست انتظارات را برآورده کند.

وی با بیان اینکه  حریف آمریکایی یزدانی بسیار قدرتمند بود، اضافه کرد: یزدانی در یک کشتی منطقی تن به شکست داد و اگر وی نیروی بدنی خود را تا پایان دیدار ذخیره می کرد می توانست به راحتی همانند المپیک در جام جهانی هم درخشش خوبی از خود به نمایش بگذارد.

برزگر با اشاره به اینکه رسول خادم و علیرضا دبیر هم در مقطعی از کشتی خود تغییر وزن دادند، تصریح کرد: تغییر وزن عامل باخت یزدانی نبود زیرا بسیاری از کشتی گیران جهان هستند که با تغییر وزن به راحتی می توانند در میدان کشتی به نتایج لازم برسند. کشتی گیر باید در تمرینات با وزن تازه خود هماهنگی ایجاد کند. زیرا زمان المپیک تا مسابقات جهانی بسیار اندک بود در نتیجه یزدانی از تمرینات لازم برخوردار نبود.

وی در پایان درباره عملکرد تیم ملی گفت: تیم ملی کشورمان بعد از مسابقات جام جهانی باید تمام تمرکز خود را بر روی المپیک 2020 ژاپن به کار ببرد تا بتوانیم در این دوره از رقابت ها به نتایج لازم برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز