تیروکمان را از سال ۹۶ آغاز می کنم

جوانمردی: زهرا نعمتی ناممکن را ممکن کرد

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۱۰:۰۳:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۳۲۷
جوانمردی: زهرا نعمتی ناممکن را ممکن کرد
در نخستین اعزام کاروان ایران در بازی های فسپیک ۲۰۰۶ هدفگیری کرد و اتفاقاً تیرش به هدف نشست و به مدال برنز این رقابت ها در بخش تیمی دست پیدا کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، زهرا جوانمرد از جمله کماندارانی است که در نخستین اعزام کاروان ایران در بازیهای فسپیک ۲۰۰۶ هدفگیری کرد و اتفاقاً تیرش به هدف نشست و به مدال برنز این رقابتها در بخش تیمی دست پیدا کرد. وی راه را برای سایر کمانداران هموار کرد تا در بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن نیز شانس خود را امتحان کنند. بعد از آن هم بد اقبالی به سراغش آمد و نتوانست در دو دوره بازیهای پاراآسیایی گوانگجو و اینچئون و بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو شرکت کند. با این حال عزم خود را برای بازگشت به تیر و کمان و کسب بهترین نتیجه جزم کرده است.

عضو پیشین تیر و کمان کشورمان در این باره به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: در بازیهای پاراآسیایی گوانگجو آسیب دیدم و نتوانستم در این مسابقات و همینطور بازیهای پاراآسیایی اینچئون تیم ملی را همراهی کنم.

وی افزود: من در بخش ریکرو تیراندازی با کمان فعالیت می کردم اما برای شرکت در بازیهای پارالمپیک ریو تغییر ماده دادم اما چون دیر تغییر ماده دادم نتوانستم به رده بندی لازم دست پیدا کنم در نتیجه این بازی ها را از دست دادم.

جوانمرد با اشاره به غیبت طولانی خود از مسابقات اظهار داشت: از شش ماه گذشته فعالیت نمی کنم و به دلیل مسائل شخصی ترجیح دادم دور باشم اما برای فعالیت دوباره باید کمان بخرم و بعد از تعطیلات سال جدید تمریناتم را آغاز می کنم.

کماندار کشورمان با اشاره به گران بودن وسایل و تجهیزات تیراندازی با کمان اظهار داشت: در حال حاضر تیراندازی با کمان گران ترین رشته است و از طرفی تجهیزات نقش مهمی در موفقیت کماندار رشته کامپوند دارد. در رشته ریکرو ۷۰ درصد موفقیت بستگی به شرایط ورزشکار دارد و تنها ۳۰ درصد دیگر مربوط به تجهیزات است اما در کامپوند برعکس است.

وی به افتخارآفرینی زهرا نعمتی اشاره کرد و افزود: زهرا نعمتی با راه یافتن به المپیک و پرچمداری ایران در این بازیها، کارهایی که ناممکن است را ممکن ساخت. از طرفی نتایجی هم که در بازی های پارالمپیک به دست آمد انعکاس خوبی داشت و باعث شد به رشته ما توجه کنند چون می توانیم مدال های بیشتری کسب کنیم.

جوانمرد ادامه داد: حضور محدثه کهنسال در بازیهای پارالمپیک نشان دهنده وضعیت خوب تیر و کمان و پشتوانه سازی برای تیم ملی است.

وی در پایان در خصوص فعالیت دوباره خود در این رشته اظهار داشت: در سال جدید فعالیتم را در این رشته آغاز می کنم اما انتخاب بخش ریکرو یا کامپوند به شرایط و نظر مربی ام بستگی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز