گزارش فیبا از بازی نمادین دختران بسکتبالیست در ایران؛

برگزاری مسابقه بسکتبال دختران با حجاب، اتفاق تاریخی برای ایران خواهد بود

۱۳۹۶/۰۱/۲۵ - ۱۵:۴۷:۴۴
کد خبر: ۵۴۴۴۱۰
برگزاری مسابقه بسکتبال دختران با حجاب، اتفاق تاریخی برای ایران خواهد بود
این برای نخستین بار بود که چنین فرصتی ایجاد شد تا مردان ایران بتوانند توانایی دختران ورزشکار را از نزدیک تماشا کنند و در کنار آنها باشند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به دیدار نمادین دختران بسکتبال ایران برابر نماینده فیبا پرداخته و این مسابقه را اتفاقی تاریخی خوانده‌است. در این گزارش دبیرکل فدراسیون جهانی نیز تاکید کرده که این رویداد تاریخی بوده و ارزش بسیار زیادی دارد.

در این گزارش آمده است:

یک اتفاق تاریخی در پایتخت ایران افتاده‌است. پنجشنبه مسابقه‌ای نمادین در ایران برگزار شد و مردان توانستند بازی بسکتبال دختران را ببینند. این برای نخستین بار بود که چنین فرصتی ایجاد شد تا مردان ایران بتوانند توانایی دختران ورزشکار را از نزدیک تماشا کنند و در کنار آنها باشند.

محمود مشحون رییس فدراسیون و علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال ایران از جمله مهمانان ویژه این مسابقه منحصر به فرد بودند. همچنین لوبو کوتلووا مشاور دبیرکل فیبا نیز در سالن حضور داشت و این مسابقه را از نزدیک تماشا می‌کرد.

این فرصتی بود که نماینده فدراسیون جهانی بسکتبال از نزدیک شاهد بازی دختران بسکتبالیستی باشد که با حجاب اسلامی به میدان می‌روند. این موضوع بازمی گردد به جلسه ماه آینده فیبا که قرار است در آن درباره تغییر پوشش سر بانوان بسکتبالیست صحبت شود و طبق قوانین تصمیماتی گرفته شود که در عین حال به سلامت ورزشکاران آسیبی وارد نکند.

محمود مشحون درباره این مسابقه می‌گوید: جا دارد که از فدراسیون جهانی تشکر کنم که این شانس را به ما داد و در این سال‌ها از ما حمایت کرد. این یک اتفاق تاریخی بود نه تنها برای ایران بلکه برای جهان اسلام. ما امیدواریم که فدراسیون جهانی نیز تصمیمی مثبت بگیرد و نگاهی ویژه به حضور دختران مسلمان در رویدادهای بین‌المللی داشته باشد.

پاتریک باوئمن دبیرکل فیبا و عضو کمیته بین‌المللی المپیک نیز می‌گوید: این یک اتفاق تاریخی برای بانوان ورزشکار در ایران بود. جا دارد از فدراسیون و ورزشکاران ایران برای ایجاد این روز بی سابقه در ورزش کشورشان تشکر کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز