باید از افت کاراته کاهای ایرانی جلوگیری کرد

فرجی: کاراته بانوان ایران می‌تواند در المپیک ۲۰۲۰ شگفتی ساز می شود

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۰:۴۰:۲۵
کد خبر: ۵۴۴۶۲۱
فرجی:  کاراته بانوان ایران می‌تواند در المپیک ۲۰۲۰ شگفتی ساز می شود
رییس فدراسیون کاراته گفت: باید برنامه ریزی کنیم تا بانوان کاراته کشورمان در المپیک توکیو 2020 شگفتی ساز شوند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمد فرجی، رییس فدراسیون کاراته در جلسه با مربیان تیم ملی بانوان با اشاره به اینکه کاراته بانوان ایران علی رغم سابقه نه چندان طولانی در میادین قاره‌ای و جهانی سهم خوبی از مدال‌ها داشته، گفت: باید بگونه‌ای برنامه ریزی کنیم و پیش برویم که بانوان کاراته کشورمان در المپیک توکیو 2020 شگفتی ساز شوند.

در این دیدار که افسانه باقری نایب رییس بانوان و محسن آشوری دبیر فدراسیون نیز حضور داشتند، محمدصادق فرجی گفت: وقتی ملی پوشان بانوان کاراته در اولین حضور جهانی خود توانستند به 2 مدال نقره و برنز دست یابند و در رقابت‌های آسیایی که در برخی اوزان بهترین های جهان حضور دارند، روی سکوی قهرمانی قرار می گیرند، این یعنی پتانسیل بالایی داریم و می توانیم به موفقیت در المپیک خوشبین و امیدوار باشیم.

وی تصریح کرد: البته کسب نتایج درخشان در میادین بزرگ مستلزم برنامه ریزی دقیق و حمایتی است که باید بیش از گذشته از ورزش کاراته شود. خوشبختانه در وزارت ورزش و جوانان و کمیته المپیک نگاه مثبتی در خصوص کاراته وجود دارد.

فرجی همچنین گفت: با اینکه در نخستین سال‌های حضور رسمی بانوان کشورمان در رقابتهای آسیایی و جهانی به نتایج بسیار خوبی دست یافت، اما متاسفانه در یکسال گذشته تیم ملی بانوان با افت و خیز هایی مواجه بوده که باید با کار و تلاش بیشتر و برنامه ریزی بهتر و منسجم تر به شرایط بهتری برسد.

رییس فدراسیون کاراته با اشاره به تدوین یک برنامه دقیق، هدفمند و فنی برای کاراته بانوان اظهار داشت: باید زمان اوج آمادگی و اوج مهارت‌های فنی، روحی و روانی ورزشکاران مشخص باشد تا در زمان مسابقات مهم و حساس شاهد بهترین عملکرد بازیکنان در تاتامی باشیم، از طرفی انسجام و همدلی بیشتر در بین مربیان و همچنین اعضای تیم ملی قطعا یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در کسب نتیجه خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر نفراتی در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان بانوان حضور دارند که خود سالها به عنوان ملی پوش مسابقات قاره ای و جهانی را تجربه کرده اند و بخوبی این فضا را می شناسند و می توانند تجربیات خود را در اختیار ملی پوشان جوان قرار دهند.

فرجی اینطور ادامه داد: اگر نگاه و ملاک انتخاب کاراته‌کاها بر اساس شایسته سالاری و یکسان باشد و عاری از نگاه‌های سبکی، استانی و شاگرد و استادی باشد، قطعا نتایج خوبی برای کاراته بانوان ایران بدست می آید. رییس فدراسیون با اشاره به نتایج کاراته ‌وان امارات گفت: واقعیتش از نتایج تیم ملی بانوان در کاراته وان دوبی چندان راضی نیستم. اما قطعا تجارب این پیکارها به شما مربیان کمک خواهد کرد تا در بازیهای کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا در قزاقستان شاهد کسب مدال های بهتری از بانوان کاراته‌کای ایران باشیم.

فرجی همچنین گفت: تیم ملی باید متکی به یک و دو بازیکن خاص باشد و باید در همه اوزان از نفراتی بهره برد که بتوانیم روی مدال آوری آنها در عرصه قاره ای و جهانی حساب باز کرد و من فکر می کنم در یکی دو سال آینده به این مهم دست خواهیم یافت.

وی در پایان با اشاره به اینکه ورزشکاران تیم ملی باید تمامی هم و غم خود را صرف تمرین و حضوری صد در صدی در اردو بگذارد، خاطرنشان کرد: امیدوارم در روزهای باقی مانده با انجام تمرینات مناسب، ورزشکاران به اوج آمادگی برسند و با تیمی یکدست و باانگیزه راهی باکو شوید تا بتوانید با بدست آوردن نتایج درخشان در پیکارهای کشورهای اسلامی باعث خوشحالی مردم ایران و سربلندی کشور عزیزمان شوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز