پرونده پزشکی بهمن گلبارنژاد بسته شد

ون د ویلت: آکادمی ملی پارالمپیک ایران می تواند الگویی برای کشورهای دیگر باشد

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۷:۰۰:۳۷
کد خبر: ۵۵۰۹۹۵
ون د ویلت: آکادمی ملی پارالمپیک ایران می تواند الگویی برای کشورهای دیگر باشد
رئیس کمیته پزشکی کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: ایران از لحاظ فعالیت ها و تعداد ورزشکار و مدال الگویی برای سایر کشورها است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، پیتر ون د ویلت در پایان سمینار تخصصی «در مسیر توکیو» با حضور در نشست خبری گفت:از آکادمی های زیادی در دنیا بازدید کرده ام که تجهیزات و ساختمان خوبی دارند اما آکادمی ملی پارالمپیک ایران علاوه بر داشتن این موارد، برنامه های خوبی هم دارد.

وی در ادامه به برنامه های آکادمی ملی پارالمپیک اشاره کرد و افزود: نخستین برنامه ای که مورد توجه من قرار گرفت، محور قرار دادن ورزشکار است که به صورت علمی با ورزشکاران در تعامل هستند. نکته دوم این است که استاندارد ثابتی در پارالمپیک نداریم و اگر ورزشکاری را مورد ارزیابی قرار داده و نمره ۲۶ می گیرد نمی دانیم این عدد به چه معنایی است اما با راه اندازی این آکادمی می توانیم اطلاعات را جمع آوری کرده و متوجه شویم ورزشکار در چه جایگاهی قرار دارد.

پیتر ون د ویلت در خصوص حمایت کمیته پزشکی کمیته بین المللی پارالمپیک از ورزشکاران و آکادمی های پارالمپیک اظهار داشت: کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک سوالاتی را در این راستا مشخص کرده و به عنوان چتر حمایتی برای آکادمی ها عمل می کند. هر ورزشکاری که سوالی دارد می تواند با مراجعه به کمیته بین المللی پارالمپیک جواب سوال خود را پیدا کند. در حقیقت کمیته بین المللی پارالمپیک سعی می کند با مراکز ارتباط برقرار کرده و از آنها حمایت کند.

رئیس کمیته پزشکی کمیته بین المللی پارالمپیک همچنین درباره حمایت های مالی این کمیته از آکادمی ها گفت: به دنبال کمک های مالی برای رفع احتیاجات آکادمی ها هستیم. قصد داریم میان مراکز مختلف ارتباط برقرار کرده و منابع مالی در جهت حمایت و کمک به آنها را فراهم کنیم. من از طرف کمیته ملی پارالمپیک ایران برای شرکت در سمینار تخصصی و بین المللی علوم ورزشی و کلاسبندی پزشکی دعوت شدم و پیش از این هم از من درخواست شده بود به کشورتان سفر کنم.

وی درباره کلاسبندی های جدید پزشکی اظهار داشت: کلاسبندی پزشکی ارتباط میان معلولیت و ورزش است که با پیشرفت پزشکی کلاسبندی ها نیز تغییر می کند و ممکن است کلاسبندی جدیدی جایگزین قبلی شود.

پیتر ون د ویلت همچنین به حمایت کمیته ملی پارالمپیک از آکادمی ملی اشاره کرد و افزود: آکادمی ها بدون حمایت کمیته ملی پارالمپیک نمی توانند فعالیت کند. به همین دلیل در ایران گام های ابتدایی از طرف کمیته ملی پارالمپیک برداشته شده است. ظرفیت ها نامحدود است و پیشرفت در این زمینه بستگی به ظرفیت و انگیزه آن کشور دارد. ما با کشورهای زیادی کار می کنیم و به یک مرکز پیشرو نیاز داریم.

وی با بیان این مطلب که مقایسه فعالیت آکادمی ملی پارالمپیک ایران با سایر کشورها کار سختی است اظهار داشت: از آنجایی که ساختارها و نیازهای  هر کشوری متفاوت است نمی توان فعالیت آکادمی ها را مقایسه کرد اما آنچه امروز دریافتم ایران از نظر تعداد ورزشکار و مدال کشور مهمی در منطقه است و آکادمی ملی پارالمپیک ایران می تواند الگویی برای کشورهای دیگر باشد. از طرفی در منطقه شما آکادمی ها زیادی وجود ندارد.

رییس کمیته پزشکی کمیته بین المللی پارالمپیک در پایان گفت: پرونده پزشکی بهمن گلبارنژاد بسته شده است و ما در برنامه های آینده تلاش می کنیم تا جلوی این حوادث ناگوار و تلخ را بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز