قراخانلو خبر داد:

حمایت سلطانی‌فر از طرح‌های پژوهشی و پژوهشگران

۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۰۹:۴۴:۴۳
کد خبر: ۵۵۱۲۴۹
حمایت سلطانی‌فر از طرح‌های پژوهشی و پژوهشگران
رییس پژوهشگاه علوم ورزشی از اعلام آمادگی وزیر ورزش برای تعامل هرچه بیش‌تر با پژوهشگاه علوم ورزشی و کاربردی کردن طرح‌های پژوهشی و حمایت از پژوهشگاه توسط این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رییس پژوهشگاه علوم ورزشی از اعلام آمادگی وزیر ورزش و جوانان برای تعامل هرچه بیش‌تر با پژوهشگاه علوم ورزشی و کاربردی کردن طرح‌های پژوهشی و حمایت از پژوهشگاه توسط این وزارتخانه خبر داد.

رضا قراخانلو گفت: بر اساس سخنرانی ارزشمندی که مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش در افتتاحیه دهمین همایش علوم ورزشی داشت و تعاملات هرچه بیش‌تر با پژوهشگاه علوم ورزشی و حمایتش از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی برای کاربردی شدن آن در حوزه ورزش و حمایت از پژوهشگاه، من امیدوارم بتوانیم در آینده طرح‌های پژوهشی که در حوزه علوم ورزشی صورت می‌گیرد را به سمت کاربردی شدن سوق دهیم.

وی ادامه داد بدون شک توسعه ورزش بدون انجام تحقیقات علمی کار دشواری است. ما از این فرصت نهایت بهره‌برداری را خواهیم داشت تا بتوانیم خانواده علمی ورزش و دستگاه‌های اجرایی ورزش را به یکدیگر نزدیک کنیم تا در آینده بتوانیم از طرح‌های تحقیقاتی که توسط پژوهشگران و دانشجویان علوم ورزشی انجام می‌شود در بدنه ورزش استفاده بهینه‌ کنیم.

قراخانلو گفت: در دیداری که با مسعود سلطانی فر داشتم او به این نکته اشاره کرد که پژوهشگاه علوم ورزشی زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری است. من قبول دارم پژوهشگاه زیر نظر وزارت علوم است اما با توجه به حوزه تخصصی ورزش وزارت ورزش و جوانان می‌تواند با حمایت همه جانبه خود از طرح‌های تحقیقاتی که در زمینه ورزش صورت می‌گیرد ما را در کابردی کردن این تحقیقات در تمام عرصه‌های رشته‌های ورزشی کمک کند. به هر صورت اعلام آمادگی وزیر ورزش برای کاربردی کردن کارهای تحقیقاتی نوید بسیار خوبی برای ماست تا در آینده پژوهشگاه علوم ورزشی و دانشگاهیان به سمتی حرکت کنند که با ارائه تحقیقاتی با هدف کاربردی شدن، بتوانند بسیاری از مسائل ورزش را مرتفع کنند. به عنوان مثال ما در باشگاه‌های فوتبال تعدادی بازیکن خارجی جذب می‌کنیم بدون این که تحقیقی صورت بگیرد که آیا این بازیکنان برای باشگاه مربوطه و فوتبال کشورمان مفید هستند یا خیر. یا در زمینه بازاریابی و درآمدزایی برای باشگاه‌های تحقیقات ساده و کاربردی صورت نگرفته است. در حال حاضر بسیاری از وسایل و تجهیزات ورزشی که در گذشته در خارج از کشور تولید می‌شود امروز توسط پژوهشگران در حال تولید است که با حمایت وزارت ورزش ما می‌توانیم بعد از این بسیاری از تجهیزات ورزشی را با صرف هزینه کم‌تر در داخل کشور تولید کنیم.
 
رییس پژوهشگاه علوم ورزشی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌هایی که در دست اجراست این است که چطور می‌توانیم با تکیه بر بخش خصوصی در ورزش، اشتغال‌زایی ایجاد کنیم. اگر وزارت ورزش و جوانان از این گونه طرح‌ها حمایت کند، بدون شک ما می‌توانیم ضمن اشتغال‌زایی برای دانش‌آموختگان حوزه علوم ورزش، خود را خودکفا کنیم. ما طرح‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف علوم ورزشی در دست اجرا داریم که برای اجرای آن‌ها نیاز به حمایت وزارت ورزش و جوانان است.
 
او گفت: در دهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی سعی کردیم بیش‌تر مقالاتی را درباره اشتغال و کارآفرینی مورد پذیرش قرار دهیم تا برای دانشجویان و پژوهشگران مثمر ثمر واقع شود. هم‌چنین در این همایش ۷ فدراسیون وزنه‌برداری، ورزش‌های سه گانه، همگانی، ورزش‌های سنتی، بومی محلی، چوگان، والیبال و پزشکی ورزشی حضور دارند که می‌تواند برای تبادل نظر و افزایش سطح علمی اساتید و دانشجویان ما در حوزه‌های مختلف ورزشی تاثیر به‌سزایی داشته باشد. موضوعات و مباحثی که در این دو روز مورد بررسی قرار گرفت سعی کردیم بیش‌تر در ابعادی باشد که برای ورزش کشور تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال موضوعاتی در زمینه فساد در ورزش، مدیریت‌های ورزشی و چگونگی ایجاد اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای دانش‌آموختگان حوزه علوم ورزشی.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به سخنان وزیر ورزش مبنی بر این که صرف هزینه برای برپایی این گونه همایش‌ها تنها درصورتی که بتواند نیاز ورزش کشور را مرتفع کند مفید است، گفت: ما به دلیل تنگناهای مالی سعی کردیم این همایش را با صرفه‌جویی و کم‌ترین هزینه به دانشجویان برگزار کنیم. به اعتقاد من اعتباراتی که برای ورزش کشور در طول سال اختصاص پیدا می‌کند، این اعتبارات در قبال برگزاری چنین همایش‌هایی که در حدود ۲۵۰ میلیون و شاید بیش‌تر هزینه در بر دارد هزینه ناچیزی است. در حال حاضر ما از این اعتبارات ۱۵۰ میلیون تومان برای اجاره محل پرداخت کردیم. البته ما تلاش کردیم هزینه برگزاری همایش‌ها را از طریق ثبت‌نام‌ها و برپایی کارگاه‌ها و دوره‌ها جبران کنیم اما به هر صورت اگر هزینه‌ای صرف برگزاری این همایش‌ها می‌شود مطمئن باشید برای پاسخگویی به نیاز جامعه ورزش کشور است نه چیز دیگری.

او در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با اعلام آمادگی که وزیر ورزش از کاربردی کردن طرح‌های پژوهشی و حمایت از پژوهشگران کرده است، ما بتوانیم پیوند عمیقی را بین دانشگاهیان و مدیران ورزشی ایجاد کنیم و تنگناهایی که در گذشته وجود داشت بیش از پیش این پیوند عمیق‌تر و نزدیک‌تر شود تا بتوانیم در جهت کمک به حوزه ورزش گام موثری را برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز