کارنامه وزارت ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید (گزارش پنجم)؛

قانونمند کردن اقدامات فرهنگی در حوزه ورزش

۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۱۰:۵۰:۳۰
کد خبر: ۵۵۲۴۳۹
قانونمند کردن اقدامات فرهنگی در حوزه ورزش
یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید، فرهنگ ورزش و‌ ورزش فرهنگی است به این معنی که در کنار گسترش فرهنگ ورزش، می خواهیم ورزشمان نیز فرهنگی باشد. با توجه به اهمیت این موضوع در دولت، برنامه های وزارت ورزش و جوانان در زمینه فرهنگ شکل قانونمند به خود گرفت و برای اجرا، به تمامی سطوح ورزش کشور ابلاغ شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان، توجه دولت یازدهم به قانون و عملیاتی کردن برنامه های مدون در حوزه فرهنگ و ورزش، از مواردی است که با تدوین نظام نامه فرهنگی ورزش کشور و تصویب آن در شورای عالی انقلاب به عنوان نقطه عطف فعالیت دستگاه ورزش، در سطح کلان اجرایی شد.

با توجه به تاکید دولت بر عملیاتی کردن برنامه های فرهنگی در حوزه ورزش سه درصد از بودجه فدراسیون های ورزشی به فعالیت های فرهنگی تخصیص یافت تا برنامه ها با سرعت بیشتری پیگیری شود . فعال سازی، نظام بخشی و هماهنگ سازی کمیته های فرهنگی فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی یکی دیگر از اقداماتی بود که اجرایی و به تمام زیر مجموعه ها جهت اجرا ابلاغ شد.

برنامه ریزی هدفمند در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اقداماتی نظیر برگزاری کنگره ملی پنج هزار شهید ورزشکار کشور، برگزاری اولین یادواره شهدای مدافع حرم، برگزاری یادواره شهدای چوار در استان ایلام و برگزاری اولین یادواره شهدای زن ورزشکار از جمله فعالیت های موثر وزارت ورزش و جوانان بود که در زمینه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین جامعه ورزش کشور انجام داد.

وزارت ورزش و جوانان همچنین برای ترویج فرهنگ پهلوانی برنامه هایی نظیر دوره های آموزش بصیرت و منش پهلوانی مربیان ورزشی سراسر کشور را مورد توجه قرار داد که این اقدام یکی از برنامه ریزی های هدفمند حوزه فرهنگی ورزش در دولت تدبیر و امید بود . تصویب و ابلاغ آیین نامه ترویج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش زورخانه ای به سراسر کشور از جمله اقدامات های فرهنگی - ورزشی وزارت ورزش و جوانان در جهت توسعه فرهنگ پهلوانی بین جامعه ورزش بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز