بازتاب گسترده موافقت فیبا با پوشش بانوان مسلمان در رسانه‌های جهان

۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۱۵:۰۱:۳۶
کد خبر: ۵۵۳۶۵۵
بازتاب گسترده موافقت فیبا با پوشش بانوان مسلمان در رسانه‌های جهان
خبر موافقت فدراسیون جهانی بسکتبال، با پوشش بانوان مسلمان بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کنگره فدراسیون جهانی بسکتبال در حالی امروز در هنگ‌کنگ برگزار شد که در یکی از مهمترین تصمیمات اعضا، با پوشش زنان مسلمان برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی موافقت شد.این خبر علاوه بر رسانه های کشورمان، بازتاب گسترده ای در رسانه‌های خارجی داشت و رسانه‌های مختلف را پوشش دادند.

BBC در ابتدای گزارش خود در مورد قانون جدید فیبا به عدم حضور بانوان محجبه قطر در بازی‌های آسیایی 2014 اشاره کرد و نوشت: بعد از عدم اجازه به حضور بانوان محجبه قطر در بازی‌های آسیایی 2014، امروز فدراسیون جهانی قانون جدید را مورد تصویب قرار داد.الجزیره نیز در گزارشی در این خصوص به مصاحبه کوتاهی با یکی زا بازیکنان محجبه بسکتبال جهان پرداخته است.

صالیحو رافیو بسکتبالیست محجبه بعد از انتشار این خبر به الجزیره گفت: از این خبر بسیار خوشحالم نه فقط برای خودم بلکه برای نسل‌های آینده. حالا ورزشکاران نباید برای پوشش نگران باشند.وی همچنین از رسانه‌ها برای برداشتن این ممنوعیت تشکر کرد.

خبرگزاری فرانسه،واشنگتن پست، سانفرانسیسکو نیوز، آسوشیتدپرس، US News و ABC نیز در گزارش‌هایی به این خبر فدراسیون جهانی پرداختند.واشنگتن‌پست به این موضوع اشاره کرد که تصمیم جدید فیبا باعث خوشحالی برونا استوارت بازیکن WNBA خواهد شد.

همچنین Insidethegames در گزارشی ضمن پرداختن به این خبر و با انتشار عکسی از بانوان بسکتبالیست کشورمان اشاره کرد که فدراسیون جهانی بسکتبال از سال 2014 موضوع پوشش بانوان مسلمان را در دستور کار قرار داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز