اولین بانوی لژیونر والیبال ایران:

مسجد تنها مامن مردم است/ در لیگ اروپا با پوشش اسلامی بازی می‌کنم

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۶۶۹۳
مسجد تنها مامن مردم است/ در لیگ اروپا با پوشش اسلامی بازی می‌کنم
اولین بانوی لژیونر والیبال ایران گفت: به نظرم در شرایطی که جامعه ما با تهاجم فرهنگی گسترده ای روبه رو است تنها مساجد پایگاه امنی برای نسل آینده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مائده برهانی اولین بانوی لژیونر والیبال ایران در سالی که گذشت برای نخستین بار در یکی از لیگ های اروپایی بازی کرد. یکی از شرط های برهانی برای حضور در لیگ اروپا حفط پوشش اسلامی بوده که باشگاه شرمن بلغارستان هم این موضوع را پذیرفت و برهانی با پوشش اسلامی در میادین اروپایی به میدان رفت.

برهانی در گفتگو با خبرنگار برنا درباره حضورش در لیگ اروپایی با حجاب اسلامی اظهار داشت: زمانی که این پیشنهاد به من شد من اولین خواسته ام از فدراسیون بلغارستان این بود که باید با حجاب اسلامی در این مسابقات شرکت کنم که ابتدا آنها اعلام کردند باید چند روزی این موضوع را بررسی کنند اما در نهایت آنها هم با این موضوع موافقت کردند و من برای اولین بار با پوشش اسلامی در میادین اروپایی به میدان رفتم.

وی درمورد واکنش مردم بلغاری به نوع پوشش در بازی ها  گفت: طبیعی بود که در ابتدا از اینکه من با حجاب بازی می کنم تعجب کنند اما رفته رفته برای خود آنها هم این موضوع جذاب شده بود و به طوری که از من خواسته بودند که آنها هم با مقتعه بازی کنند.

برهانی در پاسخ به حضور بانوان در مساجد و تاکید این موضوع در دهه تکریم عنوان کرد:  به نظرم مساجد نقش اصلی حضور بانوان را در مسائل فرهنگی و ورزشی و اجتماعی ایفا می کند. مساجد باید پایگاهی باشند تا بانوان علاوه بر مسائل مذهبی و دینی از جنبه های دیگر هم استفاده کنند. در واقع منظورم این است که مساجد در شرایط کنونی جامعه ما نباید تنها به جنبه های مذهبی تکیه کنند و باید به عنوان یکی از مهمترین پایگاه های اجتماعی فضایی برای بانوان فراهم کنند مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر موضوع چاقی در بین تمامی اقشار جامعه به خصوص بانوان ایرانی رایج است اگر مساجد به عنوان یک پایگاه ایمن و سالم شرایطی را فراهم کند که بانوان علاوه بر حضور در مراسم مذهبی به ورزش و سلامتی هم توجه کنند به طبع در جذب بیشتر بانوان به این مکان موفق تر خواهند بود.

برهانی همچنین درمورد اینکه آیا مساجد در تکریم بانوان موفق عمل کرده است یا خیر اظهار کرد: مساجد می توانند با ایجاد زمینه های مناسب برای حضور بانوان نقش مهمی را در تربیت و فرهنگ سازی در جامعه ایفا کنند. بانوان می توانند در کنار نقش همسری و مادری خود، فردی  فعال در عرصه های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی باشند و فرزندان خود را نیز به سمت و سوی پایگاه اسلام یعنی مسجد سوق دهند که فکر می کنم در این امر تا حدودی موفق عمل کردند. در گذشته های دور حضور بانوان غیر چادری در مساجد کمی سخت بود اما حالا این فضا را در اختیار همه بانوان گذاشته اند که از همه قشری به این مکان مقدس روی بیاورند و فکر می کنم همین موضوع نقطه قوت مساجد شده است. زمانی که سخت گیری ها کمتر باشد بانوان هم به راحتی به این مکان مقدس جذب می شوند.

اولین بانوی لژیونر والیبال ایران همچنین درمورد ارتباط خودش با مسجد محله شان گفت: من در گذشته ارتباط بیشتری با مسجد داشتم به طوری که در کلاس های تفریحی، مراسم های مذهبی همچون دهه فاطمیه و اعتکاف شرکت می کردم اما به مرور زمان و دغدغه های که در ورزش حرفه ای برای من پیش آمد کمتر وقت کردم تا این ارتباط را حفظ کنم اما خوشحالم از اینکه این ارتباط هنوز هم به صورت کمرنگ حفظ شده است. هم اکنون من هر زمانی که تمرین یا در اردو باشم اما مراسم مذهبی هم پیش رو داشته باشیم در همان روز تمامی برنامه های ما تعطیل می شود و می توانیم در مساجد و مکان های مذهبی حضور پیدا کنیم. در حال حاضر من در لیگ اروپا با پوشش اسلامی بازی می کنم که به نظرم این موضوع خودش یک افتخار بزرگی است چرا که ما به بانوان غیر مسلمان نشان دادیم که حجاب هیچ زمانی مانع موفقیت های ما نبوده و نخواهد بود. من بیشتر وقت ها حتی در نوع بازی کردن هم از بازیکنان اروپایی سرعت عمل بیشتری دارم. 

وی درمورد اینکه به عنوان خادم افتخاری در مسجد فعالیت می کند یا خیر، گفت: به طور حتم اگر  فرصتی داشته باشم حاضرم به عنوان خادم افتخاری در مسجد خدمت گذار باشم یا اگر در رشته تخصصی خودم نیاز باشد در خانه خدا فعالیتی انجام خواهم داد.

وی در پایان به مهم‌ترین کارکرد مسجد در زمان حال هم اشاره کرد و گفت: مسجد در شرایط کنونی می تواند راه گشا سوالات مبهمی که جوانان در مورد مسائل دینی دارند باشد. متاسفانه هم اکنون تفکرات غلطی در مورد دین ما به وجود آمده و تهاجم فرهنگی روز به روز نسل جدید را تهدید می کند در این شرایط تنها مامنی که می تواند فرد را به خداشناسی برساند همین مساجد است که امیدوارم با برنامه ریزی معقول و منطقی روز به روز نقش مساجد در جامعه ما پرنگ تر از گذشته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز