ورزشکاران ایرانی در صحنه‌های مختلف افتخار آفرینی کردند؛

سلطانی‌فر: مطالبه مردم دیگر از ما فقط راهیابی به جام جهانی نیست/ من وزیر ورزش همه مردم هستم/ از زمان اجرای برجام تابحال ۷۰ رویداد بین المللی را میزبانی کردیم

۱۳۹۶/۰۴/۱۶ - ۲۲:۴۰:۵۸
کد خبر: ۵۸۳۳۸۲
سلطانی‌فر: مطالبه مردم دیگر از ما فقط راهیابی به جام جهانی نیست/ من وزیر ورزش همه مردم هستم/ از زمان اجرای برجام تابحال ۷۰ رویداد بین المللی را میزبانی کردیم
صعود ما در این دوره به رقابت های جام جهانی 2018 روسیه با اقتدار و تاریخی بود و با وجود اینکه هنوز دو بازی رقابت های مقدماتی باقی مانده تیم ملی ایران با اقتدار در صدر قرار دارد. هشت پیروزی که در این دوره از رقابت ها به دست آمد با اقتدار بود. امیدواریم که با فراهم کردن امکانات مورد نیاز و ایجاد شدن شرایط خوب بتوانیم برای اولین بار از گروه خود در جام جهانی صعود کنیم. مطالبه مردم دیگر از ما فقط راهیابی به جام جهانی نیست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، گفتگوی دکتر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با برنامه ورزش و مردم آغاز شد.

سلطانی‌فر گفت: ورزش صحنه اشک‌ها و لبخندهاست و تنها ابزاری است که میتوان کمتر از یک ساعت باعث شعف و شور ملت بشوید. در سالهای اخیر هرگاه ورزشکاران ما در صحنه های مختلف افتخارآفرینی کردند یک ملت شادی می کردند و غرور ملی شان بالا میرفت.

وی افزود:  امیدواریم که هر روز شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی باشیم. دوومیدانی کاران ما در بازی های آسیایی توانستند مدال های خوشرنگی بگیرند و مدال های ما از یک مدال فراتر رفته است. امیدواریم که در المپیک 2020 بتوانیم مدال های بیشتری در رشته های پایه بگیریم.

سلطانی‌فر تاکید کرد: ما اگر بخواهیم شاه بیت اقتصاد مقاومتی را بیان کنیم استفاده از همه ظرفیت های اقتصادی کشور است. بعد از ابلاغ مقام معظم رهبری فعالیت های ستاد اقتصاد مقاومتی به خوبی در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه  در ایران برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید شرایط بهتری برای ورود بخش خصوصی را ایجاد کنیم، افزود: در برنامه ششم توسعه توانستیم با تصویب مجلس حرکت خوبی را در زمینه توسعه ورزش انجام دهیم و بتوانیم سرمایه گذاران را به حوزه ورزش وارد کنیم.  در خلال برنامه ششم توسعه توانستیم یک درصدی از درآمد مالیات بر ارزش افزوده را به بخش ورزش تخصیص بدهیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه  پیشکسوتان ورزشی که در رشته های مختلف ورزشی سهم بسزایی در قهرمانی کشور داشتند رسیدگی به آنها در اولویت قرار دارد، اضافه کرد: صندوق حمایت از پیشکسوتان وظیفه رسیدگی به این عزیزان را دارد. تا بحال خود من بارها به دیدن پیشکسوتان رشته های مختلف رفته ام و به صندوق حمایت از پیشکسوتان دستور خواهم داد که کمبودها را جبران کنند.

وی ادامه داد: ارتباط فرهنگی و ورزشی بین کشورها هیچ وقت قطع نخواهد شد. در زمانی هم که به خاطر تحریم های ناعادلانه ارتباطات اقتصادی ما قطع شده بود ولی ارتباطات ورزشی همچنان باقی بود. از زمان اجرای برجام تابحال 70 رویداد بین المللی را میزبانی کردیم و از جهت استفاده از ظرفیت های فدراسیون های جهانی استفاده خوبی داشتیم. برجام برای رشد ورزش ایران دستاوردهای بسیار خوبی داشته است.

سلطانی‌فر با بیان اینکه این تعاملات جهانی باعث خواهد شد که ما بتوانیم خیلی زودتر در همه رشته ها به علم روز دست پیدا کنیم و این ابزار بسیار خوبی است، افزود:  برای تعامل بین ملت ها و همیشه پیشگام بودیم که از ظرفیت دیگر کشورها استفاده کنیم. نبود نفری از فدراسیون ایران در فدراسیون های بین المللی باعث خواهد شد که حق ورزشکاران ما خورده شود.

وی یادآور شد: حضور نمایندگان از فدراسیون های ایران در کنفدراسیون آسیایی و بین المللی باعث خواهد شد بتوانیم از ظرفیت‌های آموزش و مربی‌گیری استفاده کنیم. در سال‌های آینده چون محدودیت‌های ما برداشته شده بتوانیم کرسی‌های زیادی را در کنفدراسیون‌ها بگیریم. تلاش ما این است که در کنار دستگاه دیپلماسی موقعیت‌های جهانی بهتری را در زمینه ورزش کسب کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ما کمتر از یک دهه توانستیم در IOC نیز نماینده داشته باشیم که آقای هاشمی طبا بود که به خاطر برخی مسائل این کرسی مهم را از دست دادیم، اضافه کرد: ورزش کشور مورد حمایت دستگاه دیپلماسی است و با توجه به نیروهای خوبی که در بعضی از فدراسیون‌ها داریم این امید وجود دارد که به زودی کرسی‌های بین المللی زیادی را به دست آوریم.

وی درباره صعود تیم ملی ایران به رقابت‌های جام جهانی روسیه گفت: صعود ما در این دوره به رقابت های جام جهانی 2018 روسیه با اقتدار و تاریخی بود و با وجود اینکه هنوز دو بازی رقابت های مقدماتی باقی مانده تیم ملی ایران با اقتدار در صدر قرار دارد. هشت پیروزی که در این دوره از رقابت ها به دست آمد با اقتدار بود. امیدواریم که با فراهم کردن امکانات مورد نیاز و ایجاد شدن شرایط خوب بتوانیم برای اولین بار از گروه خود در جام جهانی صعود کنیم. مطالبه مردم دیگر از ما فقط راهیابی به جام جهانی نیست.

سلطانی‌فر در ادامه بیان کرد: مسابقات مهیج کشتی را وقتی مرحوم بهمنش گزارش میکرد بسیار دلچسب بود و همه شنوندگان لذت می‌بردند.

وزیر ورزش و جوانان درباره پیشرفت چند سال اخیر ورزش بانوان گفت: ما وزیر ورزش و جوانان همه ملت ایران هستیم. بانوان حق ویژه ای دارند و با برنامه ریزی که انجام دادیم یکسری محدودیت‌ها که این عزیزان برای حضور در رقابت های بین المللی داشتند را رفع کردیم. شروع خدمت ما در وزارت ورزش و جوانان همراه با این مسئله شد که توانستیم جواز حضور بانوان بسکتبالیست را بگیریم. در المپیک ریو توانستیم رکورد حضور بانوان در ادوار المپیک را بشکنیم.

وی اضافه کرد: در المپیک ریو کیمیا علیزاده موفق شد که اولین مدال المپیکی بانوان ما را کسب کند و در رقابت‌های جهانی نیز مدال نقره را کسب کرد که افتخار بزرگی بود. تصمیم داریم که حضور بانوان در رویدادهای بزرگ تحقق پیدا کند. در بازدید از اردوی کاراته بانوان که چند روز پیش داشتیم مطمئن هستیم با توجه به استعدادهای زیادی که داریم در میادین بین المللی مدال‌های خوبی کسب کنیم. خانم دکتر محمدیان در این مدت به خوبی توانسته وظایف معاونت بانوان را انجام دهد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در یک سال گذشته اتفاق خوبی در ورزش کشور به ویژه در فوتبال و والیبال افتاده است، خاطر نشان کرد: در همه رده‌های سنی به جام جهانی راه پیدا کردیم. فوتسال ما در رده سوم جهان قرار دارد و تیم ملی فوتبال ما با اقتدار به جام جهانی راه پیدا کرده است. ما در فوتبال و در والیبال استعدادهای بسیار خوبی داریم. تیم های پایه ما در این دو رشته بسیار خوب است. اگر همین پیشرفت را حفظ کنیم می توانیم در خیلی از رشته ها پایمان را فراتر از آسیا بگذاریم.

وی تاکید کرد:  بسیاری از موفقیت های والیبال به خاطر برنامه ریزی و زمینه سازی بود که آقای یزدانی خرم انجام دادند و آقای داورزنی به خوبی راه ایشان را ادامه دادند و موفقیت های بزرگی کسب شد.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه نزدیک به 4000 پروژه نیمه تمام در کشور داریم که 10 هزار میلیارد تومن بودجه لازم داریم که این پروژه ها به اتمام برسد، افزود:  با استفاده از منابع موجود و آمدن بخش خصوصی و ظرفیت خیرین ورزش یار بتوانیم پروژه های بالای 70 درصد را به اتمام برسانیم. برای اتمام پروژه های ورزشی عزم خود را جزم کرده ایم و با استانداران همکاری لازم را داریم و سعی میکنیم که تا حد امکان پروژه جدیدی را آغاز نکنیم که بتوانیم پروژه های قبل را به اتمام برسانیم و ظرفیت بهره وری خود را بالا ببریم.

وی ادامه داد: در زمان معرفی بنده به عنوان وزیر ورزش و جوانان خوشبختانه نمایندگان رای خوبی به من دادند که بار مسئولیت من بیشتر شد. اکثر نمایندگان مجلس در این مدت تعامل خوبی با بخش ورزش کشور و بنده داشته‌اند. با کمیسیون فرهنگی مجلس و اکثر فراکسیون ها تعامل داریم که بتوانیم برای رفع مشکلاتمان از این عزیزان استفاده کنیم. تصویب برنامه ششم توسعه و اتفاق خوبی که برای ورزش کشور افتاد . ارتباط و تعامل خوبی بین دولت و نمایندگان مجلس ایجاد شده است. سعی خواهیم کرد که از استعدادهایی که در مناطق محروم هستند استفاده کنیم و بتوانیم در رشته‌های مختلف از این ورزشکاران بهره بگیریم. امیدوارم که بتوانیم جواب خوبی به رای اعتماد نمایندگان مجلس بدهیم.

سلطانی‌فر در پایان گفت: تلاش خواهیم کرد با وجود مدیریت سازمان صدا و سیما و تعامل دو طرفه ای که با این سازمان انجام شده درخصوص پیشرفت ورزش گامهای بزرگی برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز