دولت توجه خاصی به ورزش دارد؛

آقازاده: تا پایان امسال حدود ۲۰۰۰ پروژه ورزشی به اتمام می‌رسد/ کمک ویژه‌ای برای حضور تیم ملی در جام جهانی به فدراسیون فوتبال می‌شود

۱۳۹۶/۰۶/۰۳ - ۲۳:۴۳:۳۴
کد خبر: ۶۰۴۶۸۷
آقازاده: تا پایان امسال حدود ۲۰۰۰ پروژه ورزشی به اتمام می‌رسد/ کمک ویژه‌ای برای حضور تیم ملی در جام جهانی به فدراسیون فوتبال می‌شود
معاون توسعه منابع وپشتیبانی وزارت ورزش وجوانان، گفت: توجه ویژه دولت به ورزش است و تا پایان امسال حدود 2000 پروژه ورزشی به اتمام می‌رسد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سید علی آقازاده، معاون توسعه منابع وپشتیبانی وزارت ورزش وجوانان گفتگویی در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم انجام داد.

وی گفت:  اعتبارات وزارت ورزش و جوانان به نسبت سال گذشته حداقل 3.5 برابر شده و نسبت به سال92 که دولت تدبیر و امید زمام امور را در دست گرفت، 7 برابر شده و این نشان دهنده توجه ویژه دولت به ورزش است. تا پایان امسال حدود 2000 پروژه ورزشی به اتمام می‌رسد.

آقازاده با تاکید بر اینکه در تهران متاسفانه زیر نرم استاندارد فضاهای ورزشی هستیم، افزود: اگر نگاه کلان به کل کشور داشته باشیم مناطق دارای فضاهای ورزشی استاندارد، خیلی کم هستند. ما از حدود 250هزار میلیارد درآمد کشور تنها نیم درصد بودجه داریم و این مقدار برای حدود 30میلیون جوان کافی نیست.

وی درباره کشتی مقتدرانه حسن یزدانی در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان، بیان کرد: دو ماه گذشته به اردوی تیم کشتی رفتم و رسول خادم به مدال آوری حسن یزدانی امیدوار بود. خادم در تمرینات توانست کشتی‌گیران  را برای این مسابقات آماده کند.

آقازاده درباره استخدام ورزشکاران و قهرمانان در دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: در حال حاضر کمیته منابع انسانی وزارت ورزش، قهرمانان ایرانی در مسابقات جهانی را بدون هیچ مانعی به استخدام دولت در می‌آورد و خود قهرمان اعلام می‌کند که در کدام دستگاه دولتی علاقه به کار دارد. این شرایط را در اختیار ورزشکاران قرار دادیم تا بتوانند در وزارت مورد نظر خود فعالیت کنند. برای ایجاد اشتغال قهرمانان بدون هیچ مانعی به استخدام دولت قرار خواهند گرفت. 

وی ادامه داد: علاوه بر استخدام قهرمانان، هرساله به آن‌ها پاداش قهرمانی می‌دهیم. در اسفند95 بیش از 25هزار سکه تمام بهار به 4هزار قهرمان دادیم. از سال92 بسیاری از پاداش‌ها را که معوق بود پرداخت کردیم. با دستور ویژه وزیر ورزش به بنده، کمتر از 500هزارتومان پرداختی به پیشکسوتان ورزشی نداریم و بعضا در حدود 1 میلیون تومان هم حقوق پرداخت می‌شود.

آقازاده درباره تدوین اساس نامه فدراسیون‌ها، اضافه کرد:بعد ازحدود28 سال، از حدود 4 ماه قبل اساسنامه جدید فدراسیون ها برا ساس نیازهای جدید ورزش کشور که همسو با فدراسیون ها جهانی باشد تدوین شد و در حدود 11 ویرایش روی آن صورت گرفت.
وی درباره اقتصاد مقاومتی در حوزه ورزش، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های اجرایی کشور براساس گفته های مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد. در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری، بودجه وزارت ورزش امسال در مدار اقتصاد مقاومتی است. پرژه‌های بلا استفاده بود به مرحله بهره برداری برسد. 115 پروژ با بیش از 150میلیارد تومان از سرمایه بخش خصوصی برای به کارگیری و راه اندازی پروژه های ورزشی درکشور در حال جذب شدن است.

معاون توسعه منابع وپشتیبانی وزارت ورزش وجوانان درباره آخرین وضعیت فدراسیون شطرنج، افزود: 120 هزار دلار باید به فیده پرداخت کنیم. در ابتدا 180 هزار دلار بود که ما 60 هزار دلار آن را پرداخت کردیم و خطر از فدراسیون شطرنج دور شد.

وی همچنین درباره وضعیت دو باشگاه پر طرفدار پایتخت، استقلال و پرسپولیس، گفت: وزارت ورزش وظیفه دارد با تمهیدات خود مشکلات مالی دو باشگاه استقلال و پرسولیس را حل کند. در حدود 6.5 میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال کمک کردیم. قصد داریم کمک ویژه ای را هم برای راهیابی و حضور در جام جهانی به فدراسیون فوتبال داشته باشیم. حدود 60 میلیارد تومان برای مرحله اول بازسازی ورزشگاه آزادی پیش بینی شده اما معتقدم باید بیشتر هزینه شود.

آقازاده در پایان گفت: قهرمانی حسن یزدانی در جام جهانی کشتی مانند صعود تیم ملی فوتبال بود که در فاصله دو بازی مانده به پایان مسابقات توانست به جام جهانی برود. این نشان دهنده صلابت تیم های ورزشی کشور ما است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز