حال صنعت خوب باشد ، حال ورزش عالی است؛

باستانی: مجلس مصمم است در سال‌های آینده قوانین حمایتی از بودجه ورزش را افزایش دهد

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۱۵:۰۸:۰۱
کد خبر: ۶۲۴۵۲۱
باستانی: مجلس مصمم است در سال‌های آینده قوانین حمایتی از بودجه ورزش را افزایش دهد
سخنگوی کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی با اشاره به رابطه مستقیم صنعت و ورزش گفت: صنایع کشور به دلیل حضور در ورزش اگر اوضاعشان رو به راه باشد حال ورزش هم خوب خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سعید باستانی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان بر لزوم حمایت صنعت از ورزش تاکید و خاطرنشان کرد: صنعت به صورت های مستقل مانند ایجاد زیرساخت ها، باشگاه داری و همچنین کمک به ورزش همگانی به عنوان حامی ورزش، همیشه در این صحنه فعالیت داشته است؛ که اگر وضعیت آن روند صعودی داشته باشد بی تردید وضعیت ورزش نیز بهبود می یابد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوران رکود و زمانی که وضعیت صنعت روبه راه نیست کاهش هزینه ها را به دنبال داریم که یکی از این صرفه جویی ها در بخش فرهنگ و ورزش است. با توجه به رشدی که در وضعیت صنعت و خروج از رکود شاهد هستیم، انتظار داریم در کنار بودجه های عمرانی توجه بیشتری به بخش ورزش و فرهنگ صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که مجلس چه راه کارهایی برای تصویب قوانین حمایتی از ورزش دارد؟ اظهار داشت: پس از جنگ تحمیلی دوران بازسازی کشور آغاز شد لذا بودجه های کشور بیشتر در بخش عمرانی و زیرساخت های شهری و روستایی صرف می شد. هر چه این حوزه ها تکمیل شود اعتبار بیشتری به حوزه ورزش اختصاص می یابد. به طور مثال سال گذشته هزار و سیصد میلیارد تومان اعتبار از 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به وزارت ورزش و جوانان اختصاص یافت و در تلاشیم قوانین حمایتی بیشتری از ورزش را در سال های آینده تصویب کنیم.

باستانی خاطرنشان کرد: کار مجلس در امر بودجه، قانون گذاری است؛ به طور مثال ما در قوانین مالیاتی حوزه صنعت که بیشتر به کار پژوهشی و تحقیقاتی نیاز دارد اجازه صرف 10 درصد از اعتبارات این بخش را به بودجه های تحقیقاتی دادیم که در بخش ورزش نیز می توانیم قوانین مالیاتی را به سمت این حوزه سوق دهیم.

سخنگوی کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی در همین خصوص ادامه داد: به عنوان راهکار دیگر، می توان بخشی از عوارض ورود برخی اقلام به کشور را در بخش ورزش هزینه کرد و این راهکار می تواند هم در بخش مالیات مستقیم و هم مالیات بر ارزش افزوده لحاظ شود. از طرفی ما در عوارض دخانیات در کنار بهداشت باید حوزه ورزش را نیز در نظر بگیریم؛ مجلس مصمم است که در سال های آینده این سهم را برای ورزش قائل شود.

وی در ادامه در خصوص وضعیت حق پخش تلویزیونی به پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: ما مصرانه پیگیر این موضوع هستیم. مجلس شورای اسلامی به خصوص فراکسیون ورزش اصرار دارد بندهای قانونی که تکلیف سالیانه شده است حتما تا پایان سال جاری اجرایی شوند که یکی از این مواد قانونی، بند پ ماده 92 برنامه ششم توسعه (دولت مکلف است تا پایان سال اول اجرای برنامه با مشارکت سازمان صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان، تمهیدات قانونی لازم در خصوص نحوه تقسیم درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را پیش‌بینی کند) است.

باستانی پیگیری اداره قوانین مجلس، کمیسیون های مربوطه و خود نمایندگان را سه روش نظارت مجلس بر اجرای قوانین در کشور معرفی کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفت و گو روند مدیریت ورزش کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: رای بالای نمایندگان مجلس به دکتر سلطانی فر توان ذاتی این مدیر ارا نشان می دهد؛ لذا انتظار داریم در سه حوزه اقتصاد ورزش، پروژه های نیمه تمام و ساماندهی حوزه جوانان به صورت جدی ورود کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز