گزارش برنا درباره هفته تربیت‌بدنی؛

رشد چشم‌گیر ورزش همگانی در دولت تدبیروامید/ خانواده‌ها به داخل گود آمدند

۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۱۰:۲۷:۳۹
کد خبر: ۶۲۶۲۹۸
رشد چشم‌گیر ورزش همگانی در دولت تدبیروامید/ خانواده‌ها به داخل گود آمدند
اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم باعث رشد چشم گیر ورزش همگانی در آقایان و بانوان کشور شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، امروزه ورزش به عنوان یکی از مقوله‌های مهم در زندگی بسیاری از خانواده‌ها به شمار می‌رود که توانسته مخاطبین زیادی را در رده‌های سنی مختلف در بر بگیرد. در کشور ما ایران نیز همچون دیگر کشورهای جهان ورزش در یک دهه اخیر سهم بسزایی را میان اقشار مختلف جامعه داشته است و هم آقایان و هم بانوان دیدگاهشان به ورزش بسیار تغییر کرده است. هرچند که هنوز نسبت به خیلی از کشورها میانگین مشارکت مردم ما در ورزش پایین‌تر است ولی با اقدامات صورت گرفته بخصوص در چهار سال اخیر ورزش، بخصوص ورزش همگانی رشد قابل توجهی داشته است.

حالا دیگر مردم ما فقط به ورزش به عنوان ورزش قهرمانی نگاه نمی‌کنند که صرفا باید در یک رشته در میادین بین‌المللی به قهرمانی دست پیدا کرد، بلکه این نگاه به وجود آمده که ورزش به عنوان مهم‌ترین مبحث برای نشاط، شادابی و سلامت جامعه کاربرد لازم را پیدا کرده است. در دولت تدبیروامید یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دکتر روحانی و همچنین وزیران انتخابی این وزارتخانه، توجه ویژه به ورزش همگانی است و آمار به دست آمده در این چهار سال نشان می‌دهد که چقدر توانسته‌ایم در توسعه ورزش همگانی به دستاوردهای خوبی برسیم. مشارکت عمومی بانوان و آقایان در ورزش همگانی نشان داد کارهای اساسی که این دولت در اولویت برنامه‌های خود قرار داده به ثمر نشسته است و حالا این امید وجود دارد که جامعه ما، شادابی لازم را داشته باشد. بانوانی که شاید تا چند سال پیش بیشتر وقت خود را در خانه سپری می‌کردند و زیاد با ورزش همگانی آشنایی لازم را نداشتند حالا شاهد هستیم جمعیت زیادی از بانوان در باشگاه‌های ورزشی و در رشته‌های مختلف وقت خود را سپری می‌کنند و تجربه نشان داده که مادران سالم و تندرست قطعا می‌توانند فرزندان سالمی را نیز تحویل جامعه دهند.

نکته مهم دیگر این است که در چند سال گذشته نوجوانان و جوانان ما بیشتر از گذشته به سلامتی خود و همچنین آمادگی جسمانی و روحی اهمیت می‌دهند و با گسترش باشگاه‌های ورزشی و همچنین افزایش سرانه ورزشی که توسط وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته شاهد هستیم طیف زیادی از بانوان و آقایان تایم بخصوصی را در روز و در هفته صرف ورزش کردن می‌کنند. هرچند که عده‌ای نیز به دنبال استفاده از مکمل‌ها و داروهای غیرمجاز با خطراتی مواجه هستند، ولی نباید از این مسئله بگذریم که ایجاد شدن این موج بین مردم قطعا به سود کشور خواهد بود، چرا که پرداختن به مقوله ورزش می‌تواند از هزینه‌های درمان جلوگیری کند و طبعا جامعه سلامت‌تری داشته باشیم. دولت یازدهم نیز به خوبی این مسئله را از ابتدا درک کرده بود و حالا در دولت دوازدهم نیز طبق برنامه‌های دکتر سلطانی‌فر یکی از اهداف بزرگ وزارت ورزش و جوانان توجه ویژه به ورزش همگانی است.

با فرا رسیدن هفته تربیت‌بدنی و ورزش فرصت بسیار خوبی برای مردم ایجاد شده که بتوانند از خدمات زیادی که مراکز ستادی این وزارتخانه در اختیار آحاد مردم قرار می‌دهند استفاده شود. برگزاری طرح‌های ورزشی مختلف ویژه آقایان و بانوان نشان از سعی و تلاش دولت بخصوص حوزه توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان دارد و با اطلاع‌رسانی که توسط رسانه‌ها در این خصوص صورت گرفته این فرصت ایجاد شده مردمی که هنوز از ورزش دور هستند، برای رسیدن به سلامتی و نشاط استارت حرکت خود را از این هفته بزنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز