در خصوص نقش مدیریتی زنان موفق در جامعه؛

روحی: برای کسب کرسی های بین المللی توسط بانوان، باید مکانیزم های تشویقی گذاشت

۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۰۹:۰۷:۴۸
کد خبر: ۶۲۸۵۶۴
روحی: برای کسب کرسی های بین المللی توسط بانوان، باید مکانیزم های تشویقی گذاشت
نایب رییس فدراسیون همگانی اعتقاد دارد، برای بدست آوردن کرسی های بین المللی توسط بانوان، باید مکانیزم های تشویقی گذاشت. مثلا هر فدراسیونی که بانویی از آن به کرسی بین المللی رسید مورد تشویق قرار گیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، میترا روحی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در خصوص سابقه ورزشی خود به عنوان یک مدیر زن موفق گفت: از دوران راهنمایی و دبیرستان ورزشی بودم و به طور تخصصی هم والیبال کار می کردم. از سال 1370 در وزارت آموزش و پرورش به عنوان دبیر انجمن آمادگی جسمانی و سپس رییس انجمن منصوب شدم. بعد از آن از طرف خانم طاهریان برای همکاری دعوت شدم و و مسئولیت انجمن ورزش همگانی را به عنده داشتم تا امروز که به عنوان نایب رییس فدراسیون همگانی مشغول به کار هستم.

برنده تندیس جهانی سال 2002 ورزش همگانی در خصوص نقش مدیریتی زنان موفق در جامعه ادامه می دهد: کار اصلی من تدریس در دانشگاه و پژوهش های علمی در خصوص تربیت بدنی است. سال 1994 به عنوان نماینده ایران از کمیته ملی المپیک به ژاپن رفتیم و گزارشی از عملکرد و فعالیت های ایران ارائه دادیم که چکونه بانوان ایرانی به عنوان الگوی زن مسلمان ورزش می کنند. از سال 1997 رسما ایران به عنوان عضو جدید فدراسیون اسیایی و جهانی ورزش همگانی شناخته شد تا امروز که این فعالیت به صورت گسترده ادامه دارد.

روحی افزود: در تامین منابع انسانی مربیگری و داوری حمایت دولت بسیار تاثیرگذار بود. پیشرفت ورزش بانوان، توجه ویژه به ورزش بانوان مسلمان، احترام به هرگونه عقیده و حجابی در ورزش مدیون همین توجهات و کار فرهنگی در این سالهاست. باید به بانوان فرصت داده شود تا در زمینه های مدیریتی بیشتر ورود کنند تا طبق توصیه های مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری شادابی و نشاط به جامعه تزریق شود.

نایب رییس فدراسیون همگانی در خصوص رشد بانوان ایرانی در حوزه بین الملل می گوید: نباید این مورد فقط تئوری باشد.در خصوص نشان دادن توانایی زنان ایرانی در دنیا باید فرهنگ سازی شود. خیلی از جاهای دنیا هنوز فکر می کنند ما حتی رانندگی نمی کنیم. برای بدست آوردن کرسی های بین المللی توسط بانوان باید مکانیزم های تشویقی گذاشت. مثلا هر فدراسیونی که بانویی از آن به کرسی بین المللی رسید مورد تشویق قرار گیرد. هفتاد درصد ورودی های دانشگاه های ما بانوان هستند ولی جای سوال است که اینها بعد از فارغ التحصیلی کجا میروند؟ چرا به آنها در سطح کلان اعتماد نمی شود؟ این نگاه مردانه باید از بین برود چرا که مملکت برای این بانوان هزینه می کند و باید بهره برداری هم بکند.

روحی ادامه داد: جامعه باید ریسک پذیر باشد و به بانوان فرصت مشابه مردان بدهد. مگر مردها اشتباه نمی کنند؟ چرا به خانم ها فرصت آزمون و خطا نمی دهیم. این تغییر دیدگاه واقعا لازم است.

نایب رییس فدراسیون همگانی حضور مدیریتی بانوان در جامعه را مانع وظایف مادری و همسری نمی داند و می گوید: وقتی یک آقا در مدیریت موفق است حتما خانواده همراهی دارد. در مورد خانم های موفق هم حتما همینطور است. زن و مرد اول باید آرامش در کانون خانواده برقرار کنند و سپس به مدیران موفق در جامعه تبدیل شوند. در این صورت هر روز جامعه مدیران موفق تری به خود می بیند.

روحی در پایان مهم ترین اقدام مدیریتی خود در سال های اخیر را چنین بیان کرد: پررنگ شدن ورزش بانوان در جامعه و الگوسازی که با اعتقادات خودمان از زن مسلمان در جامعه بین المللی انجام دادیم اقدامی بود که برایم بسیار شیرین بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز