به جوان نمی‌توان "نه" گفت؛

صیدانلو: نگاه وزیر ورزش، جایگاه ویژه‌ای را برای موتورسواران به وجود آورد/ کمیته کلاسیک، به خوبی از حقوق مالکین دفاع کرد

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۱۲:۳۱:۳۱
کد خبر: ۶۳۱۴۴۸
صیدانلو: نگاه وزیر ورزش، جایگاه ویژه‌ای را برای موتورسواران به وجود آورد/ کمیته کلاسیک، به خوبی از حقوق مالکین دفاع کرد
رییس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری گفت: با همکاری وزارت کشور از استانداران خواستیم تا یا زمین بدهند یا پیست بسازند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمود صیدانلو رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری با حضور در نمایشگاه مطبوعات، از غرفه خبرگزاری برنا بازدید کرد.

صحبت های صیدانلو را در زیر می خوانید:

  • سال 96 برای فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری

برنامه ریزی خوبی را در سال گذشته داشتیم و در واقع باید به گونه‌ای کار می کردیم که این قطار در ریل قرار بگیرد و با یک مدیریت خوب سرعت تازه‌ای به آن بدهیم و به نظرم توانستیم زیرسازی خوبی کنیم، نه صد درصد اما با بضاعت و توانمندی که وجود دارد، قدمهای  خوبی برداشتیم. هدفمان این بود که  مسابقات زمان بندی مشخصی داشته باشد، مسابقات تاخیر نداشته باشد و مسابقات را از تهران به استان‌ها ببریم تا مردم و علاقه‌مندانی که در استان‌ها هستند جذب شوند و ورودی های این رشته را زیاد کنیم زیرا ورودی هایمان چند سال است که محدود شده و یک عده خاص رقابت می‌کنند.

  • بخش خصوصی را وارد کار کردیم

تمام مسابقات طبق زمان بندی و براساس تقویم دسته‌بندی شده است و استان‌ها میزبانی خوبی گرفته‌اند. ضمن اینکه مسابقات را برون سپاری کردیم تا بتوانیم بخش خصوصی را جذب کنیم. حضور بخش خصوصی مدنظرمان بود که محقق شد و قراردادی با صدا و سیما بستیم و اکنون می‌بینید که چند هفته‌ای است از شبکه ورزش و شبکه سه، مسابقات به صورت زنده پخش می شوند و این می تواند عامل جذب اسپانسر شود.با شرکت‌های موتورسازی که در این رشته فعالیت می کنند چند جلسه به صورت عمومی و جداگانه برگزار کردیم و تفاهم نامه‌هایی را امضا کردیم. تفاهمی ایجاد کردیم که جزو مواردی باشگاه به نام شرکت و برندشان باشد. در این حوزه فعالیت خوبی داشتیم. در شرایط اقتصادی نه چندان خوب اعزام تیم‌هایمان را داشتیم. امسال این کار را شروع کردیم . اولین اعزام دریفت ما در مسابقات بین قاره ای به ژاپن بود که انجام شد و درخشش خوبی داشتیم و از سال‌های بعد انشالله یک تیم جدید را اعزام می‌کنیم.

  • شرایط را برای حضور اسپانسر مهیا کردیم

در همین حوزه جذب اسپانسر کردیم و این نشان می دهد که رویکرد مثبت شده است. تیم درگ و سرعتمان نیز هفته قبل از ارمنستان برگشت و مقام خوبی هم آورد. در کارتینگ که رشته ابتدایی ما است دو ورزشکارمان به یک مسابقه بین المللی در اروپا اعزام می‌شوند. در کل ما کاری را که مدنظرمان بود شروع کردیم که ورزشکارهای ما این رفت و آمدها را داشته باشند تا بتوانیم در سال های بعد میزبانی هایی را بگیریم و اعزام‌های بیشتری داشته باشیم.

  • از کمک های شخص وزیر تشکر می کنم

از وزارت ورزش و به خصوص شخص آقای وزیر تشکر می کنم ،زیرا ایشان خیلی کمک کردند و توانستیم سرعت کار را بیشتر کنیم. در حوزه بانوان توانستیم ورزش موتورسواری را پوشش دهیم. علاقه‌مندان به این رشته در جاهای غیررسمی فعالیت می‌کردند. جوان‌هایی هستند که علاقمندند و نمی شود به آن‌ها "نه" گفت. نه گفتن فرهنگ سازی نیست و با پاسخگویی درست می توان آنها را راضی کرد.

براین اساس فعالیت بانوان آغاز شده که جا دارد از وزیر ورزش تشکر کنیم. نگاه آقای سلطانی فر جایگاه ویژه ای را برای موتورسواران به وجود آورده و پس از سالیان سال امیدوار شدند .در بین 15 هزار پروژه ورزشی یک سهم مربوط به موتورسواری باشد. امیدواریم در این حوزه به فدراسیون بیشتر کمک شود تا بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی فعالیت جدی‌تری داشته باشیم. یک کار خوبی با همکاری وزارت کشور انجام شد که از استانداران خواستیم در شهرهای مختلف زمینی را به ساختن پیست اختصاص دهند یا پیست بسازند. با شهرداری‌ها مختلف استان تهران هم مذاکراتی را شروع کردیم که آنها را وارد میدان کنیم تا پیست بسازند. جوان‌های زیادی هستند که علاقه‌مندند و نیاز دارند که در مکانی خاص تمرین کنند اما زمانی که جایی ندارند مجبورند به مکان‌های غیرمجاز بروند. باید تمام نهادها در این حوزه ورود کنند، امیدواریم شهرداری و سازمان بسیج و سایر دستگاه‌ها در این بخش احساس وظیفه کنند. در بالا بردن مهارت عمومی رانندگی هم با وزارت آموزش و پرورش تعاملاتی را آغاز کردیم که از مدارس شروع کنیم و به بچه‌ها آموزش درست بدهیم تا با قوانین و مقررات و فرهنگ این کار آشنا شوند.

  • کمیته کلاسیک، به خوبی از حقوق مالکین دفاع کرد

کمیته کلاسیک یا ماشین‌های تاریخی ما زیر مجموعه فدراسیون جهانی این حوزه محسوب می‌شود و ما در فدراسیون جهانی یک کرسی داریم. اختلاف نظرهایی از گذشته بین فدراسیون و کانون جهانگردی وجود داشته است. آیین نامه‌ای در گذشته بوده که فدراسیون به آن معترض بود و به همین‌خاطر به کمیسیون زیربنایی دولت که مرکب از ۱۲، ۱۳ وزیر است، رفت. ما در آن کمیسیون جلسات متعددی را برگزار کردیم. آقای گودرزی و آقای سلطانی‌فر فعالیتی جدی در این زمینه داشتند. براساس پیشنهادت ما تغییرات لازم در این ‌آیین‌نامه انجام شد تا برای همه برد برد باشد. با حفظ منافع مالکان خودروهای کلاسیک آیین نامه تدوین شد. سپس آن را به معاونت سازمان میراث فرهنگی سپردیم و در واقع معاون محترم سازمان میراث فرهنگی دبیر آیین‌نامه صیانت از خودروهای تاریخی هستند که قابل انتقال و واگذاری هم نیست.پس از آن باید یک آیین نامه اجرایی نوشته می‌شد ،به همین خاطر کارگروهی تشکیل شد تا این کار را انجام دهد. این کارگروه ماهیت حقوقی مستقل دارد و وابسته به هیچ دستگاهی نیست. اعضای آن از دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان محیط زیست، پلیس راهور، نیروی انتظامی، کانون جهانگردی و فدراسیون هستند. پس از جلسات متعدد سعی کردیم آیین نامه اجرایی را با حفظ منافع مالکین تدوین کنیم. آیین نامه اولیه در اردیبهشت ماه از سوی کارگروه تقریبا نهایی شد و کلیه اعضا امضا کردند اما من امضا نکردم به دلیل اینکه مطالبات عمومی جامعه را می دیدم. جلساتی را با صاحب نظران و صاحبان خودروهای کلاسیک برگزار کردم و براساس آن‌ها نظرات کارشناسی را گرفتم. با وجود اختلاف نظرات جدی که با اعضای کارگروه داشتیم روی موضوعات مدنظرمان پافشاری کردیم تا توانستیم آیین نامه اجرایی را طوری که مدنظر مالکین بود و در چارچوب قانون تعریف شده بود، تدوین کنیم. سوتفاهماتی به وجود آمد و به همین خاطر باید اعلام کنم این کارگروه متعلق و مرتبط به هیچ دستگاهی نیست. دبیرخانه آن، فقط در اختیار معاونت سازمان میراث فرهنگی است و یک دبیری را سازمان میراث در ذیل خود به وجود آورد. مکانش را سپردیم به کانون جهانگردی که جلسات در آنجا تشکیل می‌شوند.

ضمن اینکه در همه موارد کمیته کلاسیک فدراسیون نقش کلیدی و کارشناسی را برای ما داشت. این کمیته نقش‌خودش را در دفاع از حقوق مالکین به خوبی ایفا کرد. بازهم می‌گویم که کارگروه شخصیت حقوقی کاملا مستقل دارد و هیچ ارتباطی به کمیته کلاسیک ما ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز