معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش:

باید از ظرفیت ورزشکاران در عرصه‌های بین‌المللی برای ترویج فرهنگ قرآنی بهرمند شویم

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۱۲:۲۴:۲۴
کد خبر: ۶۳۲۲۵۶
باید از ظرفیت ورزشکاران در عرصه‌های بین‌المللی برای ترویج فرهنگ قرآنی بهرمند شویم
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در آئین اختتامیه مسابقات ملی قرآن کریم، ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر دنبال پیشرفت، موفقیت و رشد و تعالی هستیم، این امر میسر نمی شود مگر اینکه جوانان و ورزشکاران ما از قلوب مطمئنی برخوردار باشند و این مهم در سایه انس و الفت و تدبر و عمل به قرآن کریم به دست می آید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی با تقدیر از شرکت کنندگانی که در مراحل مختلف سومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم، ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند، اظهار داشت: شاهد حضور و رقابت پر شور بیش از بیست و دو هزار نفر در مراحل مختلف این مسابقات از سراسر کشور بودیم که نشان دهنده انس و الفت جوانان و ورزشکاران با مفاهیم قرآنی است.

وی افزود: روشن است که تلاوت، تفکر، تعمق و عمل به قرآن کریم عبادت است و هر چه این زمینه برای ورزشکاران و جوانان فراهم شود، شرایط برای موفقیت و رشد در زندگی آنان بیشتر محیا می گردد. تلاش ما نیز در وزارت ورزش و جوانان این است که هر چه بیشتر بسترهای انس و الفت جوانان را با مفاهیم قرآن کریم ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش تاکید کرد: امیدواریم با استفاده از تجارب سه دوره برگزاری این مسابقات ملی، در دوره چهارم زمینه های بهتری برای حضور جامعه ورزش و جوانان جهت شرکت در مسابقات ملی قرآن کریم فراهم شود.

احمدی تصریح کرد: زیباست قهرمانان ما در کنار افتخار آفرینی ها، حامل پیام های قرآنی باشند. امروز در میادین المپیکی و بین المللی شاهدیم قهرمانان افتخار آفرین ما ارزش های قرآنی، منش پهلوانی و عفاف و حجاب را ترویج می کنند که باعث افتخار است.

وی با اشاره به حضور سه قهرمان ملی در مراسم اختتامیه مسابقات که به عنوان سفیران گسترش فرهنگ قرآنی انتخاب شده اند، گفت: حضور امید نوروزی که در مسابقات بین المللی خوش درخشید، ساره جوانمردی که هم قهرمان پارالمپیک است و هم با حجاب و عفاف خود در عرصه بین المللی پیام آور بود و افتخار آفرینی کرد و سعیدرضا کی خواه که در مسابقات بین المللی ژیمناستیک افتخار آفرینی کرد برای ما ارزشمند است و می بایست از ظرفیت حضور این ورزشکاران در عرصه های بین المللی برای ترویج فرهنگ قرآنی بهره مند شویم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در پایان با تقدیر از مسئولین برگزاری مسابقات و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله دستغیب، شهید محراب و آرزوی سلامتی و طول عمر برای آیت الله حائری شیرازی گفت: امیدواریم این مسابقات و محفل بین المللی قرآن کریم که با حضور جوانان جهان اسلام برگزار شد، زمینه ای برای انس و الفت و دوستی هر چه بیشتر جوانان و ورزشکاران باشد و بتوانیم از طریق قرآن کریم زمینه های رشد و تعالی و پیشرفت را در همه بخش ها فراهم کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز