کیومرث هاشمی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

قضاوت برای کسب مدال در رقابت‌های آسیایی زود است/ جلسات متعدد با وزیر ورزش‌وجوانان تعاملات را افزایش می‌دهد

۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ۰۶:۴۵:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۹۱۱
قضاوت برای کسب مدال در رقابت‌های آسیایی زود است/ جلسات متعدد با وزیر ورزش‌وجوانان تعاملات را افزایش می‌دهد
رییس کمیته ملی المپیک، گفت: ظرفیت ورزش کشور ما در همه رشته ها بالاست ولی قضاوت برای کسب مدال در بازی های آسیایی زود است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک، در خصوص جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی به خبرنگار برنا گفت: این چندمین جلسه ستاد است که تقریبا هر دو هفته یک بار تشکیل می شود. این جلسات نحوه تعاملات و هماهنگی بیشتر رشته های ورزشی را برای حضور موفق در بازی های 2018 جاکارتا اندونزی بیشتر می کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات بسیار مفید است، افزود: استمرار این جلسات می تواند در تصمیم گیری های ما موثر باشد و کمک کند. امروز (دیروز) هم جلسه‌ای که برگزار شد برای آن دسته از رشته هایی که ابهاماتی است و نیاز است بررسی شود در آن حضور داشته باشیم یا خیر؟ جمع بندی اینکه 10 رشته در جلسات ستاد آمدند و نظرات شان را گفتند ولی هنوز ستاد در زمینه حضور یا عدم حضور آنها به جمع بندی نرسیده است.

هاشمی با بیان اینکه ما در محل کمیته ملی المپیک جلسات مان را از هفته قبل شروع کردیم و 11 رشته جلسات شان با حضور مدیران وزارت ورزش و جوانان برگزار شده و مابقی رشته ها در حال انجام است، افزود: همه دغدغه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک این است که فدراسیون ها کمک شوند و بتوانند بهترین نفرات خود را به بازی های جاکارتا اندونزی اعزام کنند و این امر در سایه تعامل و هماهنگی میان  نهادهای مرتبط با ورزش به وجود می‌آید.

وی درباره کسب مدال توسط ورزشکاران کشورمان در رشته‌های مختلف، گفت: قضاوت اکنون زود است زیرا اول باید همه رشته‌ها از رقبای خود ارزیابی داشته باشند. دوم اینکه باید موقعیت‌مان را بسنجیم که در چه رشته‌هایی قطعی نفرات مان را اعزام می کنیم و با چه تعداد از آقایان و خانم ها. باید آمار رقبا را داشته باشیم و این مساله تا اوایل سال آینده و خردادماه که لیست کاروان نهایی اعزام می شود، طول می‌کشد اما چیزی که می توانم بگویم، در این دوره نسبت به دوره های قبل کار کاروان سخت است به جهت اینکه اولا میزبان در سه نقطه کشور اندونزی این مسابقات را برگزار می کند و عملا سه کاروان را باید اعزام کنیم که در خود جاکارتا، در حومه جاکارتا و همچنین در 700 کیلومتری جاکارتا در شهر پالمبانک است و این کار را سخت می کند. به لحاظ مدیریتی قطعا کشور اندونزی نمی‌تواند موفق تر از کره و چین میزبانی کند و ما آن را در تماس ها و ارتباطات و نشست هایی که برگزار می‌شود، کاملا حس کردیم.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: به هر حال میزبان دنبال این است که جزو کشورهای بالا قرار بگیرد و سرمایه گذاری کرده است. کشورهایی هستند که در بازی های آسیایی سرمایه گذاری کردند. مثلا در رشته کوراش گزارش دادند که ازبکستان خیلی از مدال ها را دارد. مخصوصا مدال های طلا را و این در رنکینگ کشورها متفاوت است. ارزیابی الان زود است و چیزی که می توانم بگویم این است که ظرفیت ورزش کشور ما در همه رشته های ورزشی بالاست و این را هم طی سال های گذشته تا به امروز نشان دادند. امیدوارم ورزشکاران ما در نتیجه سایه تعامل و هماهنگی بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز