داورزنی در حاشیه گردهمایی روسای کمیته پزشکی فدراسیون‌ها؛

موافق واگذاری پرسپولیس و استقلال هستیم/ وزارت ورزش و جوانان ملزم به اجرای قانون عدم بکارگیری بازنشستگان است

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۱۷:۰۰:۴۲
کد خبر: ۶۳۹۹۳۹
موافق واگذاری پرسپولیس و استقلال هستیم/ وزارت ورزش و جوانان ملزم به اجرای قانون عدم بکارگیری بازنشستگان است
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، این وزارتخانه را ملزم به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته ها دانست و تاکید کرد: روسای فدراسیون ها و مسئولین باشگاه‌هایی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند مشمول این قانون می شوند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدرضا داورزنی در حاشیه گردهمایی روسای کمیته های پزشکی فدراسیون ها با فدراسیون پزشکی ورزشی در جمع خبرنگاران گفت: ملزم به اجرای قانون هستیم و فرقی نمی کند که بازنشسته ها و دو شغله ها رئیس فدراسیون باشند یا در باشگاه های دولتی حضور داشته باشند اما اگر این افراد مستندات قابل قبولی مانند مدرک ایثارگری ارائه دهند فعالیت آنها منعی ندارد. اما در غیر این صورت بر اساس قانون، فعالیت آنها جرم محسوب می شود و وزارت ورزش و جوانان نیز مکلف به اجرای قانون است.

وی توضیح داد: نهادهای نظارتی کشور هم تاکید جدی در اجرای قانون دارند و حتی مدیرانی که دو تابعیتی باشند شامل این قانون می شوند که در این زمینه نیز وزارت ورزش و جوانان ملزم به اجرای قانون است.

وی به بازنشستگی محمود مشحون اشاره کرد و با بیان اینکه ریییس فدراسیون بسکتبال از سرمایه های مدیریتی ورزش کشور است بر بکارگیری بازنشسته ها در جایی که قانون اجازه می دهد تاکید کرد و اظهار داشت: افرادی که از کرسی های بین المللی در ورزش برخوردارند و از سمت ریاست فدراسیون کنار می روند، منعی برای ادامه فعالیت در سمت بین المللی ندارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، در پاسخ به سوالی درباره جانشینی علی اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: رئیس مجمع باشگاه های استقلال و پرسپولیس وزیر ورزش و جوانان است و ایشان در این مورد تصمیم می گیرند.

داورزنی درخصوص برنامه های تدارکاتی فدراسیون فوتبال برای حضور تیم ملی در جام جهانی گفت: برنامه های این فدراسیون برای تدارک به منظور حضور ایران در جام جهانی مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان قرار دارد و حتی رییس جمهور هم در دیدار با ملی پوشان به حمایت از حضور پرقدرت تیم ملی فوتبال در جام جهانی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان در جزییات امور فدراسیون فوتبال در برپایی دیدارهای تدارکاتی دخالت نمی کند چرا که موضوع برپایی دیدارهای تدارکاتی به عهده کادر فنی و فدراسیون فوتبال است.

داورزنی درباره سوالی پیرامون پناهندگی یکی از جودوکاران در هلند، این موضوع را قطعی ندانست اما در عین حال تصریح کرد:درباره این موضوع با محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو گفت و گو کردم که او در پاسخ گفت که شاید این اتفاق افتاده باشد اما هنوز قطعی نیست. البته در شورای برون مرزی ورزشکاران زیادی برای حضور در رقابت های مختلف بین المللی مجوز می گیرند اما گاهی اوقات چنین مسائلی پیش می آید ولی حتی نباید یک مورد هم رخ بدهد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درخصوص واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس تاکید کرد که این وزارتخانه به هیچ وجه تمایلی به باشگاهداری ندارد و معتقد است اگر امروز واگذار شوند بهتر از فرداست اما باید شرایط این انتقال و واگذاری را فراهم کنیم که عزم وزارت ورزش و جوانان نیز بر همین اساس است.

وی در خصوص انتخابات فدراسیون تیرو کمان نیز توضیح داد: اتفاقی که در مقطع قبلی رخ داد این بود که این فدراسیون با اعمال تغییراتی در اساسنامه آن را به فدراسیون جهانی ارسال کرد و سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که ملاک برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ها اساسنامه دولت است بر همین اساس ما نیز این موضوع را به محمد علی شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان اعلام کردیم که با این شرایط نمی توان مجمع انتخاباتی برگزار کرد. وی هم تلاش کرد تا با تغییرات جدیدی در اساسنامه منطبق با شرایط داخلی اصلاحاتی بوجود آورد که اکنون کلیات آن هم از سوی فدراسیون جهانی تایید شده است و منتظر مصوبه آن هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز