گرنداِسلم فرصتی جدید برای کسب سهمیه المپیک؛

۱۰۰ هزار دلار جایزه برای مدال آوران تکواندو در چین

۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ۱۴:۴۵:۱۰
کد خبر: ۶۴۰۳۴۴
۱۰۰ هزار دلار جایزه برای مدال آوران تکواندو در چین
کمتر از یک ماه دیگر، بزرگان ورزش تکواندو برای حضور در نخستین دوره مسابقات گرنداِسلم درشهر "ووشی" چین گردهم می‌آیند تا جذابیت این رشته المپیکی را بار دیگر به رخ جهانیان بکشند.

به گزارش رگروه ورزشی خبرگزاری برنا، شورای اجرایی فدراسیون جهانی تیرماه و پیش از آغاز بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2017 در "موجو" کره‌جنوبی تشکیل جلسه داد تا علاوه بر مشخص شدن میزبانی مسابقات پیش رو تکواندو، برگزاری نخستین دوره مسابقات گرنداِسلم را در دستور کار خود قرار دهند.

فدراسیون جهانی تکواندو به منظور افزایش مخاطبین و مشارکت بیشتر رسانه‌ها در به تصویر کشیدن ورزش تکواندو تصمیم گرفت تا مسابقات ویزه ای را با نام "گرند اِسلم" در تقویم رویداد‌های خود قرار دهد چراکه "چو" رییس فدراسیون جهانی تکواندو معتقد است با وجود اینکه این رشته المیکی تکواندوکاران برجسته‌ای را در اختیار دارد اما آنها ستاره‌های رسانه‌ای نیستند و هدف از برگزاری این رقابت‌ها وارد کردن تکواندو در رسانه‌های جهانی است.

مسابقات گرنداِسلم با حضور بهترین‌های تکواندو جهان در دو گروه زنان و مردان در 4 وزن المپیکی در شهر "ووشی" چین برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه فرمانداری شهر "ووشی" چین بزرگترین سرمایه‌گذار این رویداد است امتیاز میزبانی مسابقات "گرند اسلم" تا سال 2020 به صورت انحصاری در اختیار این شهر قرار گرفته است.

برگزار کنندگان این مسابقات از نظر مالی نیز برای مدال آوران خود شرایط ویژه‌ای را فراهم کرده‌اند به طوری که به قهرمان مسابقات 70 هزار دلار، نایب قهرمان 20 هزار دلار و نفر سوم 10 هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد.

قهرمان المپیک ریو 2016، طلایی‌های مسابقات قهرمانی جهان، قهرمانان فینال گرندپری 2016 و 2017، قهرمانان 3 مرحله مقدماتی گرندپری 2017، هوگوپوش کشور میزبان (یک سهمیه) و 3 ورزشکاری که می توانند از دیگر رشته‌های رزمی از طریق کسب سهمیه در تورنمنت انتخابی گرنداِسلم در این مسابقات شرکت کنند نفراتی هستند که در این رویداد حضور دارند.

شاید این تصمیم فدراسیون جهانی برای تعیین 3 سهمیه باقی مانده از نظر خیلی کارشناسان غیر منطقی باشد و معتقد باشند که رشته‌های دیگر با جزییات تکواندو آشنا نیستد اما قطعا تکواندوکاران این فرصت را از دست نمی‌دهند و برای کسب سهمیه این رقابت‌ها از دیگر رشته‌های رزمی پیشی می‌گیرند چراکه علاوه بر منفعت مالی که این جوایز می‌تواند برای ورزشکاران داشته باشد، هوگوپوشان با حضور در میادین مختلف سعی دارند توانایی خود را برای حریفان به اثبات برسانند.

علاوه بر این برای حضور در المپیک که بزرگترین آوردگاه ورزشی است فدراسیون جهانی کسب سهمیه از طریق "رنکینگ سیستم" را به عنوان یکی از راه‌های حضور در این بازی‌های سرنوشت ساز قرار داده است و در المپیک ریو 2016 شاهد بودیم 6 ورزشکار که در صدر جدول رنکینگ المپیکی قرار داشتند توانستند حضور در این رقابت‌ها را تجربه کنند. با تصمیم فدراسیون جهانی یک سهمیه حضور از طریق رنکینگ سیستم کاهش و به تکواندوکاری تعلق می‌گیرد که در مسابقات گرنداِسلم 2017 تا 2019 بتواند بالاترین امتیاز را کسب کند.

تورنمنت انتخابی گرنداِسلم از فردا (پنجشنبه – 2 آذرماه) آغاز می‌شود و نفرات اول تا سوم می‌توانند در مسابقات اصلی شرکت کنند، باید دید هوگوپوشان اعزامی کشورمان به این رقابت‌ها چند سهمیه را به نام ایران ثبت می‌کنند.

گفتنی است، مسابقات گرنداِسلم در 5 سری به میزبانی "ووشی" چین برگزار می‌گردد. سری اول 9 دی‌ماه، سری دوم 16 دی‌ماه، سری سوم 23 دی‌ماه، سری چهارم 30 دی‌ماه و سری پنجم که به صورت تیمی برگزار می‌شود 7 بهمن‌ماه پیگیری خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز