محسن کاوه در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ایزی‌پایپ از حیثیت کُشتی ایران دفاع کرد/ علیرضا کریمی تمرکز لازم برای مسابقات را نداشت/ کنار کشیدن بیمه رازی حرفه‌ای نبود

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۱:۰۵:۳۵
کد خبر: ۶۴۷۳۵۹
ایزی‌پایپ از حیثیت کُشتی ایران دفاع کرد/ علیرضا کریمی تمرکز لازم برای مسابقات را نداشت/ کنار کشیدن بیمه رازی حرفه‌ای نبود
مدیر فنی تیم ایزی‌پایپ کاشان گفت: اتحادیه جهانی کشتی اگر به رقابت‌های لیگ جهانی اعتقاد دارد باید قانونی را وضع کند که کشورهای صاحب قدرت کشتی مکلف باشند با نفرات اصلی در این مسابقات حضور داشته باشند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محسن کاوه پیشکسوت کشتی کشور و مدیر فنی تیم کشتی ایزی پایپ درخصوص رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان و قهرمانی نماینده کاشان در این مسابقات صحبت کرد.

کاوه در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به کیفیت فنی این مسابقات اظهار داشت: اگر بخواهیم تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات را بررسی کنیم هر سه نماینده کشورمان در این مسابقات عملکرد خوبی داشتند و با کشتی‌گیران خوبی پا به این رقابت‌ها گذاشتند. تیم آمریکا نیز اگر یکی دو کشتی‌گیر را به آن اضافه می‌کردیم تقریبا با ترکیب اصلی در این مسابقات حاضر شد.

سرمربی سابق تیم ملی ایران درخصوص غیبت نماینده روسیه در این مسابقات گفت: روسیه همواره یکی از قطب‌های اصلی کشتی جهان بوده ولی روس‌ها اعتقاد زیادی به شرکت در مسابقات باشگاه‌های جهان ندارند. این تیم بیشتر تمرکز خود را برای مسابقات بین‌المللی می‌گذارد و در لیگ باشگاه‌های جهان سرمایه‌گذاری نمی‌کند. اتحادیه جهانی کشتی اگر به رقابت‌های لیگ جهانی اعتقاد دارد باید قانونی را وضع کند که کشورهای صاحب قدرت کشتی مکلف باشند با نفرات اصلی در این مسابقات حضور داشته باشند.

مدیرفنی تیم ایزی پایپ کاشان درخصوص انتخاب نفرات و عملکرد فنی این تیم در لیگ جهانی خاطرنشان کرد: از روز اول با یک اعتقاد و حساسیت ویژه نفرات برای این مسابقات انتخاب شدند و خداروشکر همه کشتی‌گیران توانستند انتظاراتی را که داشتیم برآورده کنند. محمد نادری که توانست مبارزه خوبی را مقابل حریف آمریکایی انجام دهد در لحظات پایینی از زنجان به تیم اضافه شد و عملکرد خوبی داشت. برای انتخاب تک تک کشتی‌گیران فکر شده بود و خوشبختانه توانستیم نتیجه لازم را نیز بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیاعملکرد علیرضا کریمی در این مسابقات راضی کننده بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه این کشتی گیر خیلی دیر به جمع ما اضافه شد ولی عملکردش خوب بود. نباید این را فراموش کنیم که حریف آمریکایی رضایی بسیار قدر بود و در سال گذشته نیز موفق شده بود حسن یزدانی را شکست دهد. به دلیل اینکه در چند روز اخیر رضایی در مراسمات مختلفی دعوت شده بود و نتوانست تمریناتش را به صورت منظم انجام دهد تمرکز لازم برای این مسابقات را نداشت ولی بهرحال توانست انتظارات ما را برآورده کند.

کاوه همچنین درخصوص عملکرد کشتی‌گیران خارجی ایزی‌پایپ افزود: با توجه به برنامه‌ای که برای کشتی‌گیران خارجی داشتیم آنها توانستند نمایش مثبتی در تیم داشته باشند و کشتی‌های خوبی بگیرند. تا لحظه آخر همه کشتی‌گیران را مدیریت کردیم و در بازی آخر که بسیار حساس بود توانستیم قهرمانی را به دست آوریم. در بازی فینال ما دیگر به عنوان یک باشگاه نبودیم، بلکه به عنوان تیم ملی ایران باید از حیثیت کشتی ایران دفاع می‌کردیم که این امر به خوبی صورت گرفت.

پیشکسوت کشتی کشور درباره حذف تیم بیمه رازی از این مسابقات گفت: بیمه رازی تیم بسیار خوبی است که در سالیان قبل نیز قهرمانی‌های خوبی را به دست آورده ولی در این رقابت‌ها نتوانستند عملکرد قابل قبول را داشته باشند. به نظرم نکته مهم در این عدم نتیجه این بود که آنها خیلی زود جشن قهرمانی را گرفتند و خود را از پیش برنده می‌دانستند. با توجه به اینکه مسابقات در ایران برگزار می‌شد این تیم باید تا آخر در مسابقات حضور پیدا می‌کرد و کنار نمی‌کشید. حتی اگر با نفرات اصلی نیز حضور پیدا نمی‌کرد ولی بهتر بود به خاطر اینکه بازیکنان برای حضور در مسابقات پول دریافت کرده‌اند تا آخر مبارزه می‌کردند.

نظر شما
پرونده ویژه