مسابقات پاراآسیایی جوانان-امارات؛

وزنه برداران جوان در مسیر افتخارآفرینی

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۱:۳۶:۲۳
کد خبر: ۶۴۷۳۸۹
وزنه برداران جوان در مسیر افتخارآفرینی
تیم پارا وزنه برداری با ترکیب 11 نفره در بازی های پاراآسیایی جوانان شرکت کرده است و مربی این تیم شرایط شاگردانش را در این مسابقات خوب ارزیابی می کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،سیدمحمدرضا میرشفیعی سرمربی تیم پارا وزنه برداری  با اشاره به شرایط خوب محسن بختیار برای کسب مدال بازی های پاراآسیایی جوانان گفت: محسن بختیار هر وزنه ای را که در بازی های پاراآسیایی بزند می تواند صاحب مدال طلا شود. اگر همانگونه که قول داده اند در پایان رقابت های قهرمانی جهان یک روز زودتر به جمع ملی پوشان ملحق شود در بازی های پاراآسیایی جوانان می تواند مسابقه دهد.

وی درباره سایر ملی پوشان ایران اظهار داشت: علیرضا ایزدی در دسته ۴۹ کیلوگرم ورزشکار خیلی خوبی است. که اگر تعداد شرکت کنندگان وزن وی به حدنصاب برسد صددرصد مدال طلا می گیرد. رضا دیلمی و محسن بختیار نیز دو نماینده کشورمان در در وزن ۵۴ کیلوگرم هستند که شانس مدال طلای بختیار بالا است. در دسته ۷۲ کیلوگرم احتمال کسب مدال برنز توسط فرزین نوری است.

مربی تیم پارا وزنه برداری ایران شرایط محمدامین ساکت در دسته ۸۸ کیلوگرم را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: ساکت در این وزن رکورد خوبی می زند. در دسته۹۷ کیلوگرم هم امیر بخشی و مهدی عظیمی شانس کسب مدال هستند. محمدرضا رجبی و ابوالفضل شاه آبادی در دسته ۱۰۷ کیلوگرم رقابت خواهند کرد که رجبی رکوردهای خیلی خوبی را ثبت می کند و معین احمدی در دسته ۱۰۷+ شرایط خوبی داشته و شانس کسب مدال وی بالا است.

وی افزود: معین احمدی و رجبی رکوردهای خوبی به ثبت می رسانند و این شانس را دارند تا در آینده جای سیامند رحمان را پر کنند. در بازی های پاراآسیایی هم هدف ما در درجه اول کسب مقام قهرمانی است و در ادامه هدفمان این است که این تیم پشتوانه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان باشد. ما در تلاش برای پشتوانه سازی تیم ملی بزرگسالان هستیم تا در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ موفق عمل کنند.

میرشفیعی درباره معرفی استعدادهای جدید پارا وزنه برداری که ناشناخته هستند، اظهار داشت: در پارا وزنه برداری چند نفر مستعد هستند. زمانی اگر درباره مجید فرزین و سیامند رحمان چنین سوالی پرسیده می شد، پاسخ به آن سخت بود، اما حالا اسم هر دو در کتاب گینس به ثبت رسیده است و این امر برای وزنه برداری ایران باعث خوشحالی است. استعدادهایی که ما در جوانان می بینیم در آینده وزنه های خوبی خواهند زد.

ایزدی: با سختی ها جنگیده ام تا به تیم ملی برسم

علیرضا ایزدی، پارا وزنه بردار کرمانشاهی است که در دسته ۴۹ کیلوگرم رقابت خواهد کرد. ایزدی این رشته را از چهار سال گذشته آغاز کرده و از همان ابتدا در دسته ۴۹ کیلوگرم فعالیت می کند.

وی می گوید: با سختی ها جنگیده ام تا به اردوهای تیم ملی راه یابم و کشورم را سرافراز کنم.

این پارا وزنه بردار دسته ۴۹ کیلوگرم تا کنون در سه مسابقه کشوری شرکت کرده و سه مدال طلا در رده سنی جوانان کسب کرده است. ایزدی برای شرکت در رقابت های جهانی مکزیک هم در اردوهای آمادگی شرکت کرد که متاسفانه به دلیل زلزله در مکزیک و تداخل این رقابت ها با بازی های پاراآسیایی امارات نتوانست شرکت کند. برای نخستین بار در مسابقه بین المللی و خارجی شرکت می کند و هدفش این است رکورد آسیایی جوانان را ارتقا دهد. ایزدی امیدوار است پرچم ایران را بالا برده و برای شرکت در تیم ملی بزرگسالان آماده شود. رکوردش ۱۴۰ کیلوگرم است و از حریفانش شناختی ندارد.

رجبی: برای کسب مدال طلا به امارات آمده ام

محمدرضا رجبی، ورزشکاری از استان قزوین به بازی های پاراآسیایی اعزام شده تا در دسته ۱۰۷ کیلوگرم فعالیت کند. از سال ۹۴ رشته پارا وزنه برداری را آغاز کرده و در سال ۹۵ در نخستین مسابقه کشوری شرکت کرده تا به اردو دعوت شود. وی نیز برای نخستین بار در بازی های پاراآسیایی شرکت می کند.

رجبی نیز می گوید: سه سال برای رسیدن به تیم ملی زحمت کشیدم. بازی های پاراآسیایی سطح بالایی دارد و من برای کسب مدال طلا به امارات آمده ام. امیدوارم با کسب مدال برگردیم و این رقابت ها آغازی برای فعالیتم درتیم ملی بزرگسالان باشد.

رکورد این پارا وزنه بردار ۱۹۰ کیلوگرم است و بالاترین رکوردی که در مسابقات جهانی به ثبت رسیده است ۱۷۱ کیلوگرم است. وی تلاش می کند رکورد خوبی را به ثبت برساند.

شاه آبادی: هر شب خواب مسابقات را می بینم

ابوالفضل شاه آبادی هم در دسته ۱۰۷ کیلوگرم فعالیت می کند. ورزشکاری از شهر دزفول است که از یک سال و نیم گذشته در رشته پارا وزنه برداری فعالیت می کند. بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی کشور به اردوی تیم ملی دعوت شده و رکوردش ۱۶۰ کیلوگرم است. شاه آبادی که هدفش کسب مدال و بالا بردن پرچم ایران است، می گوید: برای نخستین بار در این مسابقات شرکت می کنم و دوست دارم برای کشورم وزنه بزنم و پرچم کشورم را بالا ببرم. هر شب خواب مسابقات را می بینم و دوست دارم مدال کسب کنم.

احمدی: رقابت با سیامند رحمان سخت است

معین احمدی، پارا وزنه بردار دسته ۱۰۷+ کیلوگرم است. ورزشکاری از کردستان که فعالیتش را در این رشته از هشت سال پیش آغاز کرده است. چند سال به صورت حرفه ای کار می کند و چهار مدال کشوری دارد. برای نخستین بار در مسابقات برون مرزی شرکت می کند و رکوردش ۱۸۵ کیلوگرم است. احمدی در دسته ای فعالیت می کند که سال ها پیش سیامند رحمان درخشید. وی در این باره می گوید: رقابت با سیامند سخت است. امیدوارم وزنه خوبی بزنم، چون هدفم کسب مدال طلا است.

گفتنی است ،تیم پارا وزنه برداری جوانان با ترکیب معین احمدی، علیرضا ایزدی، محسن بختیار، امیر رضا بخشی، محمدرضا‌ رجبی شیرزی، محمدامین ساکت چقوش، مهدی عظیمی، فرزین نوری، ابوالفضل هادی شاه آبادی و سعید اسکندر زاده کرکرق در بازی های پاراآسیایی شرکت کرده است. هدایت و مربیگری این تیم را علی محمودی کرد خیلی و سیدمحمدرضا میرشفیعی برعهده دارد.

نظر شما
پرونده ویژه