خسرو قمری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

دیپلماسی ورزشی با حضور سلطانی‌فر شکل تازه‌ای گرفت/ استقلال فدراسیون‌ها باعث ایجاد روابط گسترده بین‌المللی شده است

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۰۹:۲۵:۰۳
کد خبر: ۶۵۶۰۸۳
دیپلماسی ورزشی با حضور سلطانی‌فر شکل تازه‌ای گرفت/ استقلال فدراسیون‌ها باعث ایجاد روابط گسترده بین‌المللی شده است
رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: اگر ما به فضای دیپلماسی وارد شویم هم منافع فدراسیون حفظ می‌شود و هم جایگاه ورزش ایران در آسیا و جهان ارتقا پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، خسرو قمری، رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری درخصوص تاثیر دیپلماسی و روابط خارجی بر موفقیت ورزش کشور صحبت کرد.

قمری در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت تدبیروامید و روابط گسترده‌ای که با کشورهای مختلف در حوزه ورزش انجام شده، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که با حضور دکتر سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان رخ داد این بود که ایشان به همه فدراسیون‌ها اختیارات تمام و کمال دادند و فضایی ایجاد شد که فدراسیون‌ها بتوانند با استقلال بیشتری کار کنند. با این انگیزه‌ای که ایجاد شد اکثر فدراسیون‌ها توانستند در جوامع بین‌المللی و با فدراسیون جهانی تعامل گسترده و خوبی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه این نگاه در گذشته به ورزش کشور نبود و دست فدراسیون‌ها برای تعامل بین‌المللی بسته بود. قبلا این شائبه وجود داشت که اگر فدراسیون‌ها استقلال داشته باشند از این اختیارات سو استفاده کنند ولی با حمایت دکتر سلطانی‌فر اتفاقات بسیار خوبی در حوزه دیپلماسی ورزشی در کشور رخ داد. در این یک سال و اندی که از حضور دکتر سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان می‌گذرد توانستیم گام‌های موثری در ورزش برداریم. در یک سال گذشته فدراسیون دوچرخه‌سواری توانست سه جایگاه مهم را در فدراسیون جهانی به دست آورد، لذا این اتفاق مهم تاثیر زیادی در پیشرفت دوچرخه‌سواری خواهد داشت.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: الان در دید جامعه ورزش جهانی به عنوان یک کشور فعال معرفی شده‌ایم. با مهیا شدن این بستر توانستیم میزبانی مسابقات پیشکسوتان جهان را بگیریم و دوچرخه‌سواران زیادی از بسیاری کشورها در تهران حضور پیدا کردند. اگر ما به فضای دیپلماسی وارد شویم هم منافع فدراسیون حفظ می‌شود و هم جایگاه ورزش ایران در آسیا و جهان ارتقا پیدا خواهد کرد.

قمری خاطرنشان کرد: چندی پیش ایده‌ای را به فدراسیون جهانی دادیم که یک روز را در همه جهان به نام دوچرخه‌سواری ثبت کنند. از آنجا که در انتخاب رییس فدراسیون جهانی نقش بسزایی را داشتیم این تعامل وجود دارد که بتوانیم نقطه نظرات خود را به فدراسیون جهانی بیان کنیم. ما یکی از یازده کشور آسیایی بودیم که در انتخابات فدراسیون جهانی تاثیرگذار بودیم. در زمان انتخابات فدراسیون جهانی همه کاندیداها ارتباط با ما برقرار کردند و سعی نمودند که رای ما را داشته باشند.

وی در پایان گفت: با نگاه دیپلماسی و اقداماتی که در فضای بین‌المللی انجام دادیم در آینده نزدیک اتفاقات بسیار مهمی برای ورزش ایران رخ خواهد داد و این بستر ایجاد شده را مرهون زحمات و حمایت‌های دکتر سلطانی‌فر هستیم. در صحبت‌هایی که اخیرا در جلسه فدراسیون‌ها با وزیر ورزش و جوانان مطرح شد قرار است وزارت امور خارجه نیز برای فدراسیون‌هایی که می‌خواهند در فدراسیون جهانی کسب کرسی کنند، رایزنی‌هایی داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز