محمدرضا داورزنی:

ورزش، یکی از فاکتورهای مهم توسعه یافتگی و ثبات کشورها است

۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - ۱۳:۴۵:۴۷
کد خبر: ۶۵۹۱۱۱
ورزش، یکی از فاکتورهای مهم توسعه یافتگی و ثبات کشورها است
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی ضمن تشریح‌ عوامل مهم موفقیت در ورزش قهرمانی و‌حرفه ای، یکی از شاخص های توسته یافتگی و ثبات کشورها را ورزش عنوان کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی در اولین کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی در ابتدای سخنانش با بیان اینکه یکی از فاکتورهای مهم توسعه یافتگی و ثبات کشورها، ورزش است گفت: به این ترتیب به طور ویژه جایگاه کشورها در رویدادهای مهم ورزشی مورد بررسی قرار گرفته وموفقیت هایشان در تمامی زمانها ارزیابی می شود.

او در ادامه سخنانش به تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته اشاره کرد و به بیان سوالاتی که سیاستگذاران می توانند در این خصوص مطرح کنند پرداخت.

معاون وزیر ورزش و‌جوانان در ادامه با طرح این سوال که آیا موفقیت‌های ورزشکاران در رویدادهای مهم ورزشی تصادفی است توضیح داد که بی تردید اگر مبنا برپایه برنامه ریزی و استراتژی صورت بگیرد هیچ موفقیتی تصادفی نیست و می تواند کسب جایگاه ها از ثبات برخوردار باشد بنابراین باید در این بخش برنامه ریزی کرد و با ترسیم‌ چشم انداز گام در مسیر توسعه پایدار گذاشت.

او توضیحاتی را پیرامون عوامل کلیدی موفقیت ارائه و پشتیبانی مالی، حکمرانی خوب، مشارکت در ورزش قهرمانی، استعدادیابی و استعداد پروری، حمایت از قهرمانان، تجهیزات و امکانات ورزشی نظام پرورش و آموزش مربیان، حضور در رقابت‌های ملی و بین المللی، میزبانی ها، نوآوری ها و پژوهش ها را از جمله عواملی دانست که می توانند در توسعه پایدار ورزش اثرگذار باشند.

وی با تاکید براین موضوع که براساس تحقیقات صورت گرفته تکیه صرف به منابع مالی نمی‌تواند در موفقیت ها اثرگذار باشد اظهار داشت: برای اثرگذاری بیشتر و برون رفت از وضعیت نابسامان ورزش و ایجاد ساختار پایدار باید تمامی عوامل موثر در سیاستگذاری، برنامه ریزی و‌ حوزه های مختلف در کنار هم در نظر گرفته شوند در واقع همه عوامل باید در کنار هم قرار گرفته و پیوند بخورند تا به یک نظام پایدار و ساختار مستحکم دست پیدا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز