استان خراسان رضوی در رشته کشتی پهلوانی شرایط خوبی دارد؛

حیدری: افرادی که به کشتی پهلوانی علاقه دارند را جذب می‌کنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۴:۵۰:۲۱
کد خبر: ۶۶۲۶۱۰
رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: مسئولین کشتی پهلوانی باید شرایط را در زورخانه‌ها به گونه‌ای فراهم کنند که کشتی‌گیرانی که در این رشته حضور دارند از روز اول شلوار کشتی پهلوانی را بپوشند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علیرضا حیدری در خصوص شرایط کشتی پهلوانی کشور عنوان کرد: فدراسیون کشتی برای مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی در مشهد به کمیته کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای کمک کرد تا مسابقات به شکلی خوب و آبرومند برگزار شود.

وی ادامه داد: کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای در ایران به صورت کمیته‌ای اداره می‌شود و بیشتر کشتی‌گیران که در کشتی پهلوانی حضور دارند سابقه حضور در کشتی قهرمانی را داشته‌اند و در این چند سال رسول خادم نیز تلاش‌هایی برای پیشرفت این رشته انجام داده تا این کشتی‌گیران شرایط خوبی داشته‌باشند.

رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای ادامه داد: مسئولین کشتی پهلوانی باید شرایط را در زورخانه‌ها به گونه‌ای فراهم کنند که کشتی‌گیرانی که در این رشته حضور دارند از روز اول شلوار کشتی پهلوانی را بپوشند و بتوانند قوانین کشتی پهلوانی را به خوبی آموزش ببیند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را خواهیم‌کرد تا افرادی که به کشتی پهلوانی علاقه دارند را جذب کنیم تا در آینده پیشرفت قابل قبولی داشته باشیم.

حیدری عنوان کرد: در سایر  کشورهای جهان به صورت محدود کشتی‌گیرانی در حال آموزش هستند ولی باید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که همانند کشتی فرنگی و آزاد، کشتی پهلوانی فعالیت خود را به شکل گسترده‌تری انجام دهد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته با حضور ٤٢ کشور  مسابقات جهانی کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای را در بلاروس برگزار کردیم و هفته آینده در اتحادیه جهانی کشتی، برنامه‌ریزی این مسابقات را در سال۲۰۱۸ انجام خواهیم داد. به احتمال فراوان مراکش میزبان مسابقات جهانی در سال٢٠١٨ خواهد بود.

حیدری در خصوص حضور این فدراسیون در اتحادیه جهانی کشتی عنوان کرد: با توجه به اینکه فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای،فدراسیونی تازه تاسیس است به عنوان یک کمیته در اتحادیه جهانی کشتی حضور دارد تا اگر شرایط فراهم شد و حضور کشتی پهلوانی در المپیک قطعی شد بتوانیم از خدمات فدراسیون جهانی استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای در خصوص شرایط کشتی در استان خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی در  رشته کشتی پهلوانی شرایط خوبی دارد و کشتی باچوخه یکی از رشته‌های مورد علاقه این استان است، خوشحال هستم که در مسابقات کشتی پهلوانی استقبال چشمگیری را از این مسابقات به عمل آوردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز