انگیزه می‌تواند خلأ تجربه را جبران کند

بی‌باک: بچه‌ها باید به توانایی خود اعتماد کنند

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۱:۴۹:۲۵
کد خبر: ۶۶۲۹۲۹
بی‌باک: بچه‌ها باید به توانایی خود اعتماد کنند
سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان گفت: ملی‌پوشان کشورمان در این مدت نشان دادند که هیچ چیز از تکواندوکاران دیگر کم ندارند و در زمین مبارزه تنها باید به توانایی‌های خود اعتماد کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نخستین دوره مسابقات "گرند اِسلم" تکواندو با حضور بهترین‌های تکواندو جهان در دو گروه زنان و مردان و در اوزان المپیکی به میزبانی «ووشی» چین برگزار می شود. این رقابت‌ها به صورت سری در حال برگزاری است که سری چهارم 30 دی‌ماه (وزن 58- کیلوگرم مردان و 57- کیلوگرم زنان) پیگیری خواهد شد و بر همین اساس فرزان عاشورزاده و ابراهیم صفری نمایندگان وزن 58- کیلوگرم کشورمان به مصاف رقبایشان می‌روند.

مهدی بی باک سرمربی تیم‌ملی تکواندو مردان کشورمان در خصوص شرایط این دو هوگوپوش پیش از اعزام گفت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم، البته با توجه به مصدومیت شدیدی که عاشورزاده داشت حدودا دو هفته است تمریناتش را شروع کرده و در حال حاضر به آمادگی مطلوبی رسیده است. صفری هم از جوانان با انگیزه و بااستعداد تیم است که در این مدت تلاش خود را کرده و امیدوارم بچه‌ها بتوانند همانند سری دوم و سوم مبارزات خوبی را به نمایش بگذارند و در این رقابت‌ها مدال‌های خوشرنگی کسب کنند. انشاالله فردا عازم محل برگزاری مسابقات می‌شویم و دو جلسه تمرینی هم در چین خواهیم داشت.

وی افزود: در رقابت‌های گذشته تنها سجاد مردانی موفق به کسب مدال شد و دیگر بچه‌ها نتوانستند مدالی بدست آورند اما آنها نیز در مبارزت نشان دادند که هیچ چیز از دیگر رقبای خود کم ندارند و اگر به توانایی های خود اعتماد کنند بی شک می‌توانند بر روی سکو قرار بگیرند هرچند که در این رقابت‌ها بدشانسی و اشتباه داوری مزید برعلت شد تا نمایندگان کشورمان به فینال راه پیدا نکنند.

بی باک با بیان اینکه بچه‌ها از نظر روانی نیز شرایط خوبی دارند تصریح کرد: تا جاییکه در توان ما باشد از نظر فکری ملی پوشان را برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کنیم اما بعضی مسائل به تجربه بستگی دارد هرچند که برخی از هوگوپوشان نشان دادند که با انگیزه بالا و جسارت می‌توانند خلأ تجربه را جبران نمایند و مدال‌های خوشرنگی کسب کنند. ابراهیم از جوانان با انگیزه است و می‌تواند ثابت کند که در میان مدعیان حرف زیادی برای گفتن دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه قوانین داوری گرند اسلم متفاوت است در برخی دیدارهای حساس هنوز شاهد اشتباهات داوری هستیم و در مبارزاتی که هر دو تکواندوکار از قبل حریفانشان را می‌شناسند و قرعه‌کشی‌ها از پیش تعیین شده است قطعا مبارزات گره می‌خورد و یک اخطار اشتباه می‌تواند سرنوشت بازی را عوض کند؛ امیدوارم هر تکواندوکاری در میدان مبارزه، برنده یا بازنده شد براساس توانایی‌هایش باشد نه اشتباه داوری!

سرمربی تیم‌ملی تکواندو کشورمان تصریح کرد: ما برای اینکه جوانان تزریق شده به تیم‌ملی را در میادین بزرگ محک بزنیم در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنیم و هدفمان تنها کسب مدال نیست. صرفا زمانیکه فشار برای بدست آوردن عنوان بالا باشد کارآیی هوگوپوشان پایین می‌آید؛ من از بچه‌ها می‌خواهم تمام توانایی خود را در میدان مبارزه اجرا کنند چراکه نفرات ما از نظر فنی هیچ چیز کم ندارند و باید بر روی شیاپ‌چانگ شگردهای و تکنیک‌های خود به نمایش بگذارند که اگر اینطور باشد طبیعتا با کسب مدال همراه است.

بی باک با اشاره به اینکه قرعه‌کشی پیش از مسابقات انجام شده است بیان کرد: بچه‌ها حریفان خود را از قبل می‌شناسند اما مهم این است که بتوانیم در نمایندگان تغییر ایجاد کنیم؛ حین مسابقه نیز اگر لازم باشد استراتژی مبارزه را عوض کرده و زمانی که به در بسته می‌خوریم نحوه امتیازگیری را تغییر دهیم. در زمان مبارزه بچه‌ها هستند که باید هنرنمایی کنند و ما هم به نوعی کمک می کنیم که پشت درهای بسته کلید درست را استفاده کنند.

وی در پایان گفت: از خانواده تکواندو می‌خواهم ما را یاری کرده و دعای خیرشان را بدرقه راهمان کنند؛ هیچ چیزی غیر ممکن نیست و بچه‌ها در این مدت روند رو به رشد خوبی را پشت سر گذاشته اند و با همین سیر صعودی می‌توانند باز هم بر سکوهای آسیایی و جهانی خوش بدرخشند که این مهم با همدلی و یاری خانواده تکواندو ممکن می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز