به قلم بونتیا منتشر شد؛

کتابی که نقش روسای جمهور فرانسه و آمریکا را در میزبانی قطر از جام جهانی۲۰۲۰ افشا می‌کند+عکس

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۳:۵۹:۱۸
کد خبر: ۶۶۵۷۳۰
کتابی که  نقش روسای جمهور فرانسه و آمریکا را در میزبانی قطر از جام جهانی۲۰۲۰ افشا می‌کند+عکس
یکی از اعضای مذاکره کننده برای کسب امتیاز میزبانی جام جهانی کتابی پیرامون اتفاقات رخ داده در انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی2022 را به چاپ رسانده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، به نقل  دیلی میل، بونیتا مرسیادس از اعضای مذاکره کننده برای کسب امتیاز میزبانی جام جهانی 2022 بود که به ناکامی رسید ، در کتاب خود پرده ای جدید از فساد میزبانی 2022 فاش کرد.

در این کتاب که به نام whatever it takes the inside story of the fifa way (همه چیزی که  در باره داستان فیفا )انتشار پیدا کرده است ، در بخشی از آن  سپ بلاتر رئیس سوئیسی فدراسیون جهانی فوتبال در سال 2010 پیش از رای گیری برای انتخاب میزبان جام جهانی 2022 طی تماس تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهور وقت ایالت متحده آمریکا اعلام کرد که میزبانی کار سختی است و از عهده شما بر نمی آید.

بونیتا پس از تحقیق و بررسی در کتاب خود می نوسید:

روسیه یک کشور شایسته است که هیچوقت میزبان جام جهانی فوتبال نبوده و از طرف دیگر آمریکا هم با اسپانسرها ،رسانه ها و هواداران خوب می توانست میزبان باشد اما بلاتر در جلسه ای که در کاخ سفید در سال 2009 برگزار شده بود،اعلام کرد که قطر برنده خواهد شد چون رای  اروپایی ها همه به سمت قطر است.

بلاتر قبل از اینکه رای گیری شود 100 میلیون دلار از پخش تلویزیونی قطر دریافت کرد.نیکولاس سارکوزی رئیس جمهور فرانسه که یکی از متهمان در انتخاب میزبانی قطر است نیز به پلاتینی اصرار کرد تا قطر برنده شود.بلاتر قول میزبانی قطر را به شرطی داده بود که محمد بن حمام در انتخابات 2011 ریاست فیفا کنار بکشد و با بلاتر رقابت نکند و همینطور هم شد او چند روز قبل از انتخابات به اتهام فساد اخلاقی از فیفا اخراج شد در صورتیکه او اتهام اخلاقی نداشت بلکه طبق قول و قرار باید کنار می رفت.

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1396/11/1/7437501_653.png

 

بلاتر ایمیلی به شیخ جاسم ال ثانی زد که موضوع حل شد و قطر میزبان می شود.برنده شدن برای میزبانی بر اساس توانایی نبود بلکه مبالغ پرداختی تعیین کننده بودند. فدراسیون آلمان هم برای حمایت از ما (استرالیا) توافق کرد. فرنتس بکن باوئر یکی از اعضای کمیته اجرایی فیفا به قطر رفت تا امیر قطر را راضی کند از پرداخت رشوه و پول برای کسب میزبانی دست بردارد و میزبانی المپیک یا نمایشگاه جهانی را بدست آورد و قول حمایت آلمان و استرالیا را برای بدست آوردن امتیاز میزبانی در زمینه های دیگر را داد.اما در نهایت آلمانی ها هم به قطر رای دادند چون قطر آنها را هم خرید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز