ستاره اسکی ایران از سختی کار در زمستان ۲۰۱۸ می‌گوید؛

شرایط حضور در جام جهانی را نداریم/ این برف شاید سال آینده نباشد اما رفاقت ما پا بر جا است!

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۰:۲۳:۵۲
کد خبر: ۶۶۶۰۶۹
شرایط حضور در جام جهانی را نداریم/ این برف شاید سال آینده نباشد اما رفاقت ما پا بر جا است!
محمد کیا دربندسری گفت: کسب رتبه‌های بالا در المپیک بسیار سخت است زیرا خیلی کم تمرین کردیم.

به گزارش گروه ورزشی برنا، محمد کیادربندسری، اسکی باز المپیکی ایران در مورد برگزاری مسابقات آلپاین گفت: متاسفانه امسال کمبود برف داشتیم اما مجموعه پیست دربندسر خیلی خوب توانست شرایط برگزاری مسابقات را آماده کند. این مسابقات برای ما مهم بود چراکه حکم انتخابی المپیک را داشت. سطح مسابقات خیلی خوب بود. از کشورهای مختلف آمدند. هرچند که ما توقع داشتیم از کشورهای قوی‌تر و صاحب نام‌تر هم شرکت کننده حضور داشته باشد تا بتوانیم امتیاز بهتری بگیریم و با امتیاز بالاتر در المپیک شرکت کنیم. به هرحال، ان شاالله با همین شرایط فعلی، بتوانیم امسال نسبت به المپیک قبلی، عملکرد بهتری داشته باشیم.

کیادربندسری در پاسخ به این سوال که نتیجه المپیک 2018 را چگونه پیش بینی می‌کند، گفت: در دوره قبلی من رتبه سی‌ام را به دست آوردم اما شرایط خیلی متفاوت بود. هم جوانتر بودیم و هم شرایط برفمان بهتر بود. امسال با حمایت فدراسیون اسکی،  25 روز در اتریش اردو داشتیم. بعد از اینکه از اتریش برگشتیم، برفی نبود که بخواهیم تمرین کنیم و باعث شد یک ماه در کارمان وقفه بیفتد. بعد از آن به مسابقات ترکیه رفتیم. امسال تلاش می‌کنیم حداقل جایگاه قبلیمان را در المپیک حفظ کنیم. کسب رتبه‌های بالاتر، بسیار سخت است زیرا خیلی کم تمرین کردیم.

ملی پوش اسکی در خصوص اینکه اگر او و ساوه شمشکی اسکی را کنار بگذارند، جایگزینی در تیم ملی خواهند داشت، گفت: شانس خوبی که من داشتم، در اوج یادگیری تکنیک، یک مربی فرانسوی داشتم به نام نیکولاس سول که به جرات می‌توانم بگویم مرا 10 سال در اسکی جلو انداخت. چون در دوره‌ای که مستعد یادگیری بودم، زیر نظر او کار کردم. الان هم فدراسیون اسکی به جوانگرایی نگاه ویژه‌ای دارد. ان‌شاالله که جوان‌ها بتوانند جای مارا بگیرند. بالاخره روزی هم ما اسکی را کنار می‌گذاریم. امیدوارم جوان‌ها بهتر از ما کار کنند تا بتوانند جایگاه بهتری را برای اسکی کشور به دست بیاورند.

وی در مورد اینکه چرا اسکی بازان ایران در مسابقات جهانی حاضر نشدند، گفت: مسابقات جام‌جهانی هر هفته در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. ما برای شرکت در این مسابقات، شرایط مساعدی نداریم. شرکت کنندگان در جام جهانی مدام به کشورهای مختلف سفر می‌کنند و کسی پس از اتمام یک مسابقه به خانه‌اش بر نمی‌گردد. این برای ما شدنی نیست. چرا که هم هزینه بالایی دارد و هم اینکه ما قدرت بدنی اروپایی‌ها را نداریم. البته فدراسیون می‌تواند طوری برنامه ریزی کند که ما، نه در همه این مسابقات اما در یکی دو مسابقه حاضر شویم. چون 30 دوره است. اما اگر یکی دو مسابقه را شرکت کنیم می‌توانیم خودمان را محک بزنیم و ببینیم شرایطمان نسبت به بقیه کشورها چگونه است.

کیا در بندسری در مورد اظهار نظر حسین ساوه شمشکی که گفته بود به خاطر المپیک رفاقتش رابا او به هم نمی زند، گفت: من و حسین 15 سال است که با هم رقابت می‌کنیم. در هر تورنمنتی هم که شرکت کردیم و به هرکشوری هم که رفتیم، با هم هم اتاق بودیم. خصوصیات اخلاقی‌مان کاملا شبیه هم است و با هم سازگاریم. اسکی گذری است. این برفی که امسال دیر آمد شاید سال بعد اصلا نباشد اما رفات ما پا برجاست.

نظر شما
پرونده ویژه