در سال ۲۰۱۸؛

فرانسه میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال شد

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۱۸:۲۲:۵۵
کد خبر: ۶۷۴۴۰۷
فرانسه میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال شد
فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) فرانسه را به عنوان میزبان مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال سال 2018 انتخاب کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، «لیگ ملت‌های والیبال» یکی از رویدادهای مهم سال 2018 والیبال است که در دو گروه مردان و زنان برگزار خواهد شد و تیم ملی مردان ایران به همراه 15 تیم دیگر در این رقابت ها شرکت می کند. مرحله مقدماتی لیگ ملت های والیبال سال 2018 مردان در مدت پنج هفته برگزار می شود و هر تیم حداقل 15 بازی انجام می دهد که در مجموع 130 مسابقه برگزار خواهد شد.

تیم های ژاپن، استرالیا، فرانسه، ایران، کانادا، ایتالیا، آرژانتین چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان، بلغارستان و کره جنوبی 16 تیم شرکت کننده در لیگ ملت های والیبال سال 2018 هستند. مرحله مقدماتی این رقابت ها از چهارم خردادماه شروع می شود و تا سوم تیرماه ادامه خواهد داشت. رقابت های دور مقدماتی با حضور 16 تیم و در پنج هفته پیگیری می شود و جمهوری اسلامی ایران در هفته پنجم میزبان است.

هفته نخست لیگ ملت های والیبال سال 2018 طی روزهای چهارم، پنجم و ششم خردادماه 97 برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در این هفته در کشور فرانسه به مصاف تیم های ژاپن، استرالیا و فرانسه خواهد رفت. هفته دوم در روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم خردادماه 97 برگزار می شود و تیم ملی والیبال ایران باید در آرژانتین با تیم‌های کانادا، ایتالیا و آرژانتین دیدار کند.

هفته سوم لیگ ملت های والیبال نیز طی روزهای هجدهم، نوزدهم و بیستم خردادماه 97 برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در روسیه به مصاف تیم‌های چین، برزیل و روسیه می رود. هفته چهارم در روزهای 25 ، 26 و 27 خردادماه برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در آمریکا به مصاف تیم‌های لهستان، صربستان و میزبان خواهد رفت. هفته پنجم و پایانی در روزهای اول، دوم و سوم تیرماه 97 برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در تهران به مصاف تیم‌های آلمان، بلغارستان و کره جنوبی می رود.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، شهر «لیل» فرانسه میزبان مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال است که این رقابت ها از 13 تا 17 تیرماه برگزار می شود. ورزشگاه «پیر موری» که ورزشگاهی بسیار مدرن و فوق پیشرفته و در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده است، میزبان این رقابت ها خواهد بود.

نظر شما
پرونده ویژه