ایران به عنوان کشوری جوان به دنبال توسعه راکت‌بال است؛

سرور: هیچ وقت به چیزهایی که در رسانه‌های بین‌الملل درباره ایران مطرح می‌شود توجه نمی‌کنم/ مشتاقم بازیکنان اروپایی با ایران بازی کنند

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۱۵:۰۸:۴۰
کد خبر: ۶۸۲۷۳۶
سرور: هیچ وقت به چیزهایی که در  رسانه‌های بین‌الملل درباره ایران مطرح می‌شود توجه نمی‌کنم/ مشتاقم بازیکنان اروپایی با ایران بازی کنند
مدرس جهانی راکتبال، گفت: بسیار مشتاقم که اگر امکانی فراهم باشد بازیکنان ایرانی با اروپایی‌ها بازی کنند. برای این کار تمام تلاشم را می‌کنم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،محمد سرور مدرس جهانی راکتبال در نشست خبری، بیان کرد: من به عنوان مدیر کنترل کیفیت دوره‌های تربیت مربی در انگلیس و مدرس ارشد هستم و بیش از 25 سال است در هر 4 سطح آموزش مربی فعالیت می‌کنم. تاریخچه راکتبال در آمریکا رقم خورد و دهه 60-70 میلادی بود که به بریتانیا آمد. اما ورژن بریتانیایی و آمریکایی مقداری با هم متفاوت هستند.

وی افزود: این ورزش به این دلیل معرفی شده بود که ورزش اسکواش بیشتر مطرح شود از سوی دیگر کسانی که سنشان بالا می‌رفت و نمی‌توانستند اسکواش بازی کنند، راکت‌بال راحت‌تر بود و آن را انتخاب می‌کردند. در حال حاضر هدف فدراسیون جهانی این است که راکت بال را به جهان معرفی کند و این رشته بین بانوان بیشتر جریان داشته باشد.ایران و مالزی در حال حاضر دو کشور پیشرو در بخش راکت‌بال هستند و می‌خواهند این رشته را توسعه دهند. 

مدرس جهانی راکتبال در پاسخ به این سؤال که آیا قصد دارید مقر آسیایی این رشته را به ایران بدهید یا خیر،‌ گفت:‌ من نمی‌توانم از سوی مسئولان فدراسیون جهانی صحبت کنم و این موضوع بسته به روابط ایران با فدراسیون جهانی دارد اما علاقه دارم ببینم ایران در این زمینه چقدر پیشرفت خواهد کرد.این دوره یکی از معدود دوره‌هایی است که برگزار می‌کنیم و حضور بانوان بسیار خوب بوده است و حتی در اروپا هم ندیده‌ام که بانوان اینقدر مشتاق باشند.

سرور در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره حضورش در ایران، گفت: هیچ وقت به چیزهایی که در رسانه‌های بین‌الملل در مورد ایران مطرح می‌شود توجه نمی‌کنم و آنها را قبول ندارم و این اولین تجربه من از حضور در ایران است و بهترین تجربه‌ام نسبت به کشورهای دیگری که در آنجا بوده‌ام، محسوب می‌شود. ایران به عنوان کشوری جوان به دنبال توسعه راکتبال است و گام‌های مؤثری برمی‌دارد و مطمئنم تمام شرکت کنندگان مربیان خوبی خواهند شد. در پایان باید بگویم بسیار مشتاقم که اگر امکانی فراهم باشد بازیکنان ایرانی با اروپایی‌ها بازی کنند. برای این کار تمام تلاشم را می‌کنم. 

به گزارش برنا؛ راکت بال ورزشی است که داخل فضای داخلی با درهای بسته و استفاده از راکت و یک توپ توخالی پلاستیکی بازی می شود.این اتاق بسته، کورت نام دارد و در کورت بر خلاف بدمینتون و یا تنیس هیچ توری برای جداکردن زمین دو یازیکن وجود ندارد.در راکت بال تمام سطح زمین به جز منطقه ی ممنوعه می تواند مورد ضربه قرار بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز