در همایش مدیران کل استان‌ها؛

شعبانی بهار: تا پایان برنامه ششم توسعه باید به ۳۰ درصد مشارکت عمومی در ورزش برسیم

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۱۶:۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۸۴۳۳۲
شعبانی بهار: تا پایان برنامه ششم توسعه باید به ۳۰ درصد مشارکت عمومی در ورزش برسیم
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در دومین روز گردهمایی سراسری مدیران کل ورزش و جوانان سراسر کشور توجه جدی تر به ورزش همگانی در شهرستان ها را خواستار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، غلامرضا شعبانی بهار در ابتدای این نشست گفت: گزارش های ارسالی نشان می دهد توجه به ورزش همگانی در اکثر استان ها بیشتر شده و نیاز است با توجه بیشتر به این حوزه به اهداف و سیاست های کلان وزارت ورزش و جوانان نزدیکتر شویم.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان امسال اولین سال برنامه ششم توسعه بود و در خصوص بحث تخصیص 27 صدم درصد که یکی از بزرگترین دستاوردهای وزارت ورزش است باید بگوییم که از صفر تا 100 آن برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است که متعلق به تمام رشته های ورزشی است.

شعبانی بهار ادامه داد: طبیعی است وقتی منابع مالی برای موضوعی در نظر گرفته می شود توجه و تمرکز روی آن وجود دارد. قانون با تخصیص بودجه مشخص کرده است که توسعه ورزش همگانی بین آحاد مردم چقدر برای کشور مهم است بنابر این مدیران کل استان ها باید به این موضوع توجه خاص داشته باشند تا باعث استمرار حمایت از سوی قانونگذار شود. مجلس اگر آثار این بودجه را ببیند این طرح هر ساله توسعه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: تنوع و تعداد برنامه های ورزش همگانی به قدری مهم است که پیشنهاد می شود مدیران کل شخصا به آن نظارت داشته باشند و کامل آن را به روسای هیات های استان نسپارند. ما از طرح های استانی که قابلیت تبدیل به طرح ملی دارند استقبال و از آن حمایت می کنیم.

شعبانی بهار در ادامه با بیان این نکته که جهت ایجاد انگیزش عمومی آثار فعالیت های ورزش همگانی باید برای همگان مشهود باشد گفت: تا الان میزان مشارکت مردمی به طور میانگین به 21 درصد رسیده است و تا پایان برنامه ششم بنا داریم به 30 درصد برسیم. بنابراین حداقل سالی 2 درصد باید افزایش مشارکت مردمی در برنامه های ورزش همگانی داشته باشیم.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در پایان طرح احداث جاده تندرستی در 31 استان کشور را بسیار مهم دانست و گفت: تمام حمایت های لازم را در این خصوص می کنیم و مدیران کل هم به دنبال تعامل با مسئولان استانی برای محقق شدن این طرح باشند. تاکید دولت و شخص رییس جمهور توسعه عمومی ورزش بین مردم است و همه ما در این خصوص مکلف به انجام بهترین عملکردمان هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز