شهربانو منصوریان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

موفقیت‌های ووشو چشم‌گیر است/ سال ۹۶ برای خواهران منصوریان پُر از موفقیت بود/ به خاطر آشنایی با کوه دنا به کمک حادثه‌دیدگان سانحه هواپیما رفتم

۱۳۹۷/۰۱/۰۹ - ۰۸:۵۰:۳۵
کد خبر: ۶۹۱۸۳۹
موفقیت‌های ووشو چشم‌گیر است/ سال ۹۶ برای خواهران منصوریان پُر از موفقیت بود/ به خاطر آشنایی با کوه دنا به کمک حادثه‌دیدگان سانحه هواپیما رفتم
بانوی ملی‌پوش ووشوی ایران گفت: امیدواریم که در سال 97 با یک انرژی و قدرت خوب در مسابقات جاکارتا حاضر شویم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای موفقیت در ورزش وجود یک الگوی خوب است. شهربانو منصوریان از زمانی که در برنامه ماه عسل شناخته شد به عنوان یک الگوی خوب برای زندگی و ورزش تبدیل شده است. کسی که با وجود همه سختی‌ها توانست استعدادهای خود را به همه ثابت کند و در ورزش به قله موفقیت برسد. خبرنگار برنا گفتگویی را با این بانوی ووشوکار انجام داده است که متن آن را در زیر می‌خوانید.

*سال 96 برای ووشوی بانوان چطور گذشت؟

سالی که گذشت برای خواهران منصوریان سالی پر از موفقیت بود. از آنجا که ووشوی بانوان از رسانه ملی پخش نمی‌شود قبل از این کسی ما را نمی‌شناخت و زحماتی که می‌کشیدیم دیده نمی‌شد ولی حضور خواهران منصوریان در دو برنامه یکی برنامه ماه عسل احسان علیخانی و همچنین حضور در فیلم صفر تا سکو باعث شد خیلی از مردم ایران خواهران منصوریان را بشناسند و با ووشوکاران بیشتر آشنا شوند و ببینند که چقدر ما زحمت می‌کشیم.

امسال برای اولین بار در مسابقات جهانی توانستیم از چین که همیشه سکوی اول را در اختیار داشت پیشی بگیریم و با اقتدار قهرمان جهان شویم. امیدواریم که در سال 97 نیز با یک انرژی و قدرت خوب در مسابقات جاکارتا حاضر شویم. پنج تا شش ماه اردو داریم تا بتوانیم بهترین عملکرد را در مسابقات آسیایی داشته باشیم.

*خودباوری بانوان ورزشکار در چند سال گذشته

فدراسیون‌هایی که در این چند سال برتر بوده‌اند بیشتر روی بحث ورزش بانوان سرمایه‌گذاری کرده‌اند مثل فدراسیون ووشو که بین ورزش آقایان و بانوان هیچ فرقی نمی‌گذارد. اگر ما در مسابقات جهانی و آسیایی مدال بگیریم از لحاظ پرداخت پاداش با آقایان در یک سطح قرار داریم. همین باعث شده که ورزش بانوان بتواند در این چهار سال پیشرفت بالایی داشته باشد و بانوان همپای آقایان در میادین بین‌المللی خوش بدرخشند.

*آرزوی شما برای مردم ایران در سال 97

آرزو می‌کنم که اتفاقات تلخی که در سال 96 افتاد مانند زلزله کرمانشاه و سقوط هواپیما دیگر در سال 97 برای مردم ایران رخ ندهد.

*حضور خواهران منصوریان در حادثه سقوطه هواپیما

از آنجا که این سقوط در منطقه سمیرم اتفاق افتاد و منطقه زندگی ماست، هم به خاطر اینکه در کنار بازماندگان باشیم و با آنها احساس همدردی کنیم و هم به این خاطر که به کوه دنا آشنایی کامل داریم و در تابستان‌ها به همراه خانواده به کوه دنا صعود می‌کنیم تصمیم گرفتیم که برای کمک به بچه های هلال‌ احمر در آن منطقه حاضر شویم.

*بهترین عیدی که گرفتید

بهترین عیدی‌ را زمان بچگی می‌گرفتیم. همسایه‌هایی که در سمیرم داشتیم به ما عیدی می‌داند ولی از آنجایی که وضعیت مالی مردم آن منطقه در شرایط خوبی نبود معمولا تخمه از آنها می‌گرفتیم. از زمانی که ازدواج کردم هر سال از همسرم عیدی می‌گیرم. همسرم همیشه 100 هزار تومان وسط قرآن می‌گذارد و موقع تحویل سال جدید به من می‌دهد.

*تعطیلات عید را کجا خواهی بود؟

امسال به خاطر اینکه باید خود را برای مسابقات جاکارتا آماده کنیم به احتمال زیاد در اردوی تیم ملی هستیم.

*یک شعر در مورد عید

یک جرعه زد و به نام گندم افتاد/ دو قرعه زد و به نام خوشه در خُم افتاد/ سیبی که میان مشت عالم لو رفت/ از خاک بهشت در سمیرم افتاد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز