بعید می‌دانم مجمع سوم برگزار شود؛

داورزنی: امیدوارم خادم دوباره در فدراسیون کشتی فعالیت کند/ از تولیدات داخلی باید حمایت شود

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۱۸:۲۸:۱۰
کد خبر: ۶۹۵۱۰۷
داورزنی: امیدوارم خادم دوباره در فدراسیون کشتی فعالیت کند/ از تولیدات داخلی باید حمایت شود
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: کشتی یکی از رشته هایی است که مردم عزیزمان انتظار زیادی از آن دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بعد از اتمام مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی درخصوص تصمیمات اتخاذ شده در این مجمع صحبت کرد.

داورزنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تشکر می کنم از شما خبرنگاران که صبوری کردید که بحث‌ها پشت درب بسته انجام شود، به خاطر حفظ حرمت‌ها و برخی نکاتی که باید در درون خانواده بماند و اینکه دشمنان ما خیلی از آن سوء استفاده نکنند. حدود 40-45 روز پیش آقای خادم از مسئولیت خودشان استعفاء دادند و در مجمع فوق‌العاده‌ای که جلسه قبل برگزار شد اعضای مجمع یک ماه فرصت خواستند تا بتوانند شرایطی را فراهم کنند که آقای خادم به کار خودشان ادامه دهند و در کشتی بمانند.

وی در ادامه افزود: کشتی یکی از رشته هایی است که مردم عزیزمان انتظار زیادی از آن دارند و این انتظارات به حق است و همواره کشتی سبد ما را در المپیک و بازی های آسیایی پر مدال کرده است. فراز و نشیب‌های کشتی همیشه زیر ذره‌بین کارشناسان و خانواده کشتی قرار دارد و برایشان مهم است که کشتی یک ثبات لازم را داشته باشد و بتواند برنامه های خودش را برای مسابقات آسیایی و المپیک دنبال کند. برای همین این فضایی که در یک ماه گذشته ایجاد شده بود و دامن می‌زد به این بی ثباتی نگرانی های مردم را زیاد می کرد، به خاطر اینکه بدانند چه وضعیتی برای آینده کشتی پیش بینی خواهد شد و تصمیم گرفته خواهد شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان به عنوان پاسخگو در این زمینه می بایست به تکلیف قانونی‌اش عمل می کرد و برای همین طی درخواستی که مجمع کرده بود مجددا مجمع دیگری را دوستان درخواست کردند که امروز برگزار کردیم و نقطه نظرات روسای محترم هیأت‌ها و همچنین نمایندگان نهادهای مختلف را شنیدیم. چراغ سبزهایی را دیده بودند و بعضی از هیأت‌ها مطرح کرده بودند که آقای خادم با توجه به مذاکراتی که بعضی از دوستان انجام دادند شاید این زمینه فراهم شود که بتوانند برگردند و شما این بار اجازه دهید که مجمع تکلیف کند به آقای خادم که بیایند و کارشان را ادامه دهند.ما هم با توجه به اینکه در مدت گذشته از این موضوع همواره حمایت کردیم و اینکه می‌بایست برنامه های آن به موقع اجرا شود و بتواند روند خودش را برای آماده سازی جاکارتا و المپیک آماده کند و ادامه دهد.

داورزنی خاطرنشان ساخت: در این مجمع نقطه نظرات را گوش دادیم. ما یک وظیفه قانونی داریم که می بایست تعیین تکلیف کنیم وضعیت فدراسیون را و فدراسیون نمی تواند بدون رییس کارش را ادامه دهد. درست است که خادم تفویض اختیار کرده و قسمتی از اختیاراتش را به نایب رییس فدراسیون داده اما این تفویض اختیار نافی مسئولیت نیست و اگر خدایی نکرده مسأله ای و مشکلی در حوزه‌های مختلف کشتی اتفاق بیفتد باز کار رییس فدراسیون است. حالا تفویض هم که کرده باشد باز رییس فدراسیون است که می بایست پاسخ دهد و امروز بحث‌های مختلفی در جلسه مطرح شد و اعضای مجمع مجددا از وزارت ورزش درخواست کردند که به مناسبت عیدی که در پیش داریم تا یکشنبه یک فرصت دیگری داده شود که هم تعدادی از دوستان بتوانند با آقای خادم صحبت کنند و به ایشان تکلیف کنند که به کار خودشان ادامه دهند.طبیعتا ما هم اولویت اول مان و درخواستمان  این بود که این اتفاق بیفتد و فرصتی داده شد تا انشالله طی چند روز آینده تلاش خودشان را بعضی از دوستان انجام دهند و وزارتخانه تلاش خواهد کرد که با ایشان صحبت کنند. آن چیزی که اتفاق افتاده حمایت کامل وزارتخانه بوده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که شایعاتی مبنی بر این است که وزارت ورزش نمی‌خواهد آقای خادم باشد، تصریح کرد: اولا که مسئولیت صفر تا صد ورزش کشور با وزارت ورزش است وجدا کردن کشتی یا فوتبال از وزارت ورزش اصلا منطقی نیست، چون هر اتفاقی در ورزش بیفتد وزیر ورزش است که باید پاسخگوی نمایندگان مجلس باشد. کسی از مجلس رییس فدراسیون را برای پاسخگویی صدا نمی‌زند و هر اتفاقی در هر رشته ورزشی بیفتد وزارت ورزش باید پاسخگو باشد و وزارت ورزش موظف است نظارت کامل و قانونی خودش را داشته باشد. دستگاه بازرسی کشور و دستگاه نظارتی وزارت ورزش را پاسخگو نسبت به همه چیز می‌دانند و هر اتفاقی بیفتد سوال می پرسند و اخیرا دوستان ما در وزارت بازرسی این سوال را از وزارت ورزش داشتند که پیگیری کنیم و وضعیت فدراسیون کشتی تعیین تکلیف شود.

داورزنی افزود: انتظار این است ما به وظیفه قانونی خودمان عمل کنیم. طبق مصوبات و آیین نامه‌ها و اساسنامه فدراسیون‌ها تلاش کردیم که تا اندازه ای به نحو احسن این وظیفه را انجام دهیم و نکته دیگری که جا دارد من خدمت عزیزان بگویم این بحثی که مطرح می شود برای حمایت، شما مطمئن باشید که بیشترین حمایتی که می شود از یک رشته ورزشی چه در سطح استان‌ها و چه در سطح فدراسیون‌ها انجام گرفته باید بدون اغراق بگویم که ما 100  درصد منابعی که صحبت کرده بودیم طی یک تفاهم نامه‌ با فدراسیون کشتی آن را به فدراسیون کشتی پرداخت کردیم. از طرف  دیگر در همه میزبانی‌ها و مسابقاتی که در استان ها برگزار شده شخص دکتر سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش اولین کسی بوده که پیگیری های لازم را از استاندار و مدیرکل استان برای آماده سازی و میزبانی در تبریز و خوزستان و در منطقه آزاد اروند و امثال آن انجام داده است. چون مسئولیت کلی با وزارت ورزش است وقتی می بینم که در بعضی جاها تفکیک می‌کنند و می‌خواهند یک زاویه‌ای ایجاد کنند بین وزارتخانه و فدراسیون ها این کار اساسا نه منطقی است و نه درست است. به خاطر اینکه همه ما تلاش مان این است که همه فدراسیون ها ابزار لازم را برای فعالیت شان داشته باشند و همه تلاشمان این است که بتوانیم قدرتمندانه تر در مسابقات پیش رو و جاکارتا و المپیک حضور داشته باشیم و فدراسیون‌ها مشکل بازی تدارکاتی و هزینه هایشان را نداشته باشند و قسمتی که برعهده وزارتخانه است را فکر می کنم که وزارت ورزش در این زمینه کارنامه قبولی داشته باشد.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که اگر خادم تا روز یکشنبه به فدراسیون نیاید چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد، خاطرنشان ساخت: تلاش همه دوستان این است که این اتفاق بیفتد و ما هم به نظر دوستانمان در مجمع احترام گذاشتیم و خود من با خادم تماس خواهم گرفت که مجددا تکلیف کنیم که تشریف بیاورند و امیدواریم که این اتفاق بیفتد و اگر اتفاق دیگری بیفتد بگذارید برای بعد.

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا مجمع سوم برای تعیین تکلیف این فدراسیون تشکیل خواهد شد یا خیر، گفت: بعید می‌دانم مجمع سوم برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت دادن به کالاهای ایرانی و حمایت از تولید ملی خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته ابلاغیه‌ای را به همه استان ها در 20 ماده دادیم در خصوص تحقق این موضوع و تاکیدمان همین بود. باید تلاش کنیم از خروج ارز و پرداخت ارز به تولیدات و شرکت های بیرونی با برندهای خارجی و حمایت از تولیدات داخلی یکی از راهکارهایی است که می شود جلوگیری کرد از اینکه ما اگر جنسی را می توانیم در داخل کشور تولید کنیم دیگر به سراغ جنس خارجی نرویم. درخواست من از تولید کنندگان داخلی این است به مسئله تولید لوازم ورزشی ورود کنند و تجهیزات استاندارد ورزشی را در داخل کشور تولید کنند و امیدوار هستم که روزی برسد که نیاز به ورود هیچ چیز نداشته باشیم و این امکانات را در داخل کشور بتوانیم با بالاترین استانداردها تولید کنیم.این باعث افتخار ما خواهد بود که یک برند داخلی روی سینه ورزشکار ما باشد در میدان جهانی و آسیایی حضور داشته باشد و به جد وزارت ورزش پیگیر این موضوع خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز