جعفر سطوتی:

اهمیت ارتقای فرهنگی در جامعه ورزش کمتر از اهمیت مدال آوری نیست

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۱۶:۲۵:۲۶
کد خبر: ۶۹۸۴۵۷
اهمیت ارتقای فرهنگی در جامعه ورزش کمتر از اهمیت مدال آوری نیست
مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با مسئولین فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو دیدار کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، جعفر سطوتی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا دیدار و پیرامون مسائل فرهنگی در ورزش گفتگو کرد.

در این دیدار که علاوه بر رئیس، جمعی از مسئولین فدراسیون نیز حضور داشتند، مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان اثرات ورزش بر جامعه را بسیار گسترده خواند و گفت: نقش مربیان در تربیت ورزشکاران نقش انکار ناپذیری است، بنابر این باید تربیت مربیان اخلاق مدار و فرهنگی در دستور کار فدراسیون های ورزشی باشد تا در آینده خروجی آن، ورزشکاران با فرهنگ و اخلاقی باشد که قرار است الگوی نسل جوان باشند.

وی با بیان این موضوع که مسئولیت اجتماعی و ترویج اخلاق مداری از ماموریت های مهم حوزه فرهنگی وزارتخانه است گفت: اهمیت ارتقای فرهنگی در جامعه ورزش کمتر از اهمیت مدال آوری نیست. بنابر این باید در فرایند توسعه فرهنگی به توسعه در ورزش توجه ویژه شود.

سطوتی در بخش دیگری از صحبت های خود از فدراسیون های ورزشی به عنوان ظرفیت بزرگ و بسیار موثر در فرایند توسعه فرهنگی ورزش کشور یاد کرد و ادامه داد: حضور افراد خوش فکر، علاقمند و با دغدغه در حوزه فرهنگی، در فدراسیون های ورزشی می تواند در حل مشکلات پیش روی این حوزه بسیار موثر باشد.

در ادامه جلسه محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو هم در صحبت های خود گفت: با توجه به شعار امسال باید به نوعی نگاه به تولید داخلی باشد و سعی شود تا عموم مردم از این محصول بهرمند شوند.

وی موضوع فرهنگ را مهم ترین موضوعی دانست که باید در ورزش کشور به آن توجه شود.

ایشان ادامه داد: اگر می خواهیم جوانان در مسیر توسعه یافتگی قدم بردارند باید در آنها امید را بارور کنیم و ورزش یکی از مهم ترین راه های دستیابی به این هدف است.

رضوانی در پایان جلسه با قدردانی از فعالیت های انجام گرفته در این حوزه در وزارت ورزش و جوانان گفت: با نگاه موجود در بدنه ورزش کشور و همچنین مسئولین وزارت ورزش و جوانان فدراسیون های ورزشی قطعا در کنار ایشان در این راستا قدم بر خواهند داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز