دیدار وزیر ورزش و جوانان با رییس بخش ورزش سازمان جهانی یونسکو؛

سلطانی‌فر: تعامل بسیار خوبی با یونسکو داریم/ در ورزش همگانی رشد قابل توجه‌ای داشته‌ایم

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۱۲:۴۴:۵۸
کد خبر: ۶۹۹۶۱۷
سلطانی‌فر: تعامل بسیار خوبی با یونسکو داریم/ در ورزش همگانی رشد قابل توجه‌ای داشته‌ایم
وزیر ورزش و جوانان امروز صبح با شیشلیک، رییس بخش ورزش سازمان جهانی یونسکو در وزارت ورزش و جوانان دیدار کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان امروز صبح با شیشلیک، رییس بخش ورزش سازمان جهانی یونسکو در وزارت ورزش و جوانان دیدار کرد. 

مسعود سلطانی‌فر در این دیدار، گفت: با توجه به سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش تعاملات با مجموعه جامعه بین المللی فعال در عرصه فرهنگی اجتماعی و ورزشی، روز به روز می توانیم شاهد این تعاملات گسترده تر میان ایران و سایر کشورها همچنین مجامع بین المللی باشیم و از قبل این تعاملات زمینه‌های رشد توسعه فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: از گذشته‌ها به ویژه پس از آغاز اجرای برجام توافقات مان با کشورهای مختلف و به دنبال آن لغو تحریم‌ها تلاش کردیم در زمینه ورزش نیز هرچه بیشتر تعامل و ارتباط خود را با سایر کشورها از جمله گرفتن میزبانی‌ها، برگزاری اردوهای مشترک داشته باشیم و به این ترتیب بتوانیم با سایر کشورها و سایر ارگان‌ها، سازمان‌های بین المللی ارتباط‌مان را عمیق تر کنیم.

سلطانی‌فر گفت: یونسکو به عنوان مهم‌ترین نهاد بین المللی علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد برای ما اهمیت و ارزش ویژه ای دارد و مسائل و فرهنگی را هرچه بیشتر می‌توانیم با سیاست کلی این سازمان هماهنگ کنیم و در کمیته ورزش و تربیت بدنی به طوری که گزارش می دهند تعامل بسیار خوبی داریم. در بخش معلولان و جانبازان همانطور که در جریان هستید سی سال گذشته سرمایه گذاری گسترده‌ای در توسعه ورزش و برگزاری مسابقات مختلف داخلی و حضور در مسابقات بین المللی صورت گرفته و وضعیت جمهوری اسلامی بسیار مطلوب بوده و هم اکنون در بسیاری از رشته های ورزشی مرتبط با معلولان رتبه های بالای ورزشی داریم.

او با تاکید بر اینکه درباره ایران خیلی از صاحب نظران تعابیر مختلفی دارند، بیان کرد: تعدادی معتقد هستند که ایران سرزمین تمدن و فرهنگ‌ها است و تعدادی هم معتقدند ایران سرزمین تنوع ها است و ما هم اعتقاد داریم ایران از اقوام  مختلف در کنار هم در سایه حاکمیت ملی زندگی می کنند.

سلطانی‌فر بیان کرد: وجود اقوام مختلف ایران باعث شده بازی های بومی و محلی گسترش بسیاری داشته باشد و تقریبا در  استان‌ها شاهد هستیم در کنار رشته های مختلف ورزشی بازی های بومی محلی متنوع بسیاری در بین مردم رایج است و مسابقات خوبی برگزار می شود. در سال های اخیر تلاش ما بوده مردمان در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم زندگی می کنند از امکانات برابر برخوردار شوند و افتخار می‌کنم بگویم در بسیاری از روستاها، سالن‌های ورزشی و زمین چمن مصنوعی احداث کرده ایم و مکان‌های مناسبی داریم که مردم در اوقات فراغت  ورزش  می کنند و به این وسیله عشق و  محبت را بین خود بسط می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا تلاش ویژه ای برای توسعه ورزش بانوان با در نظر گرفتن ملاحظات ویژه فرهنگی و ایدِئولوژیک داشته ایم‌ اضافه کرد: مجوز حضور بانوان با حجاب اسلامی را در رویدادهای مهم ورزشی بین المللی با لباسی که منطبق با باورهای ایدولوژیک ماست کسب کرده ایم و تقریبا امروزدر اکثر شهرهایمان برای خانم‌ها سالن ورزشی اختصاصی وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در مجموع تلاش ما توسعه روزش همگانی است تا بتوانیم شرایط ورزش را برای احاد مردم فراهم کنیم. خوشبختانه آمارها نشان می دهد نسبت به 5 سال قبل زمانی که مردم به ورزش اختصاص می دهند، حدود 50 درصد افزایش یافته و این هدف را دنبال می‌کنیم که بتوانیم با  گرایش به ورزش و فعالیت‌های بدنی را که باعث ساخته شدن جسم  و روح می شود را بیشتر در بین مردم رواج دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز