آناهیتا شیرودی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

شرکت توسعه مکلف به وصول به موقع درآمد اماکن دولتی است/ به مسولان دارت توصیه می‌کنم از جوسازی پرهیز کنند

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۰۵۳۳۶
شرکت توسعه مکلف به وصول به موقع درآمد اماکن دولتی است/ به مسولان دارت توصیه می‌کنم از جوسازی پرهیز کنند
مدیر مجموعه ورزشی شهید شیرودی گفت: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در راستای اجرای اهداف کلی وزارت ورزش و جوانان وظیفه توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و در اختیار قرار دادن این اماکن به بخش ورزشی در چارچوب قوانین و مقررات را دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، آناهیتا شیرودی مدیر مجموعه ورزشی شهید کشوری در گفتگو با خبرنگار برنا، درخصوص بسته شدن ساختمان و سالن دارت اظهار داشت: وظیفه اصلی ما به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش کمک به توسعه ورزش و ایجاد شرایط و بستر لازم برای افتخارآفرینی ورزشکاران در میادین مختلف ورزشی است. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در راستای اجرای اهداف کلی وزارت ورزش و جوانان وظیفه توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و در اختیار قرار دادن این اماکن به بخش ورزشی در چارچوب قوانین و مقررات را دارد. از طرف دیگر شرکت توسعه یک شرکت دولتی است و همانند سایر ارگان های دولتی باید پاسخگوی نهادهای نظارتی باشد و نمی تواند خارج از آیین نامه معاملات دولتی و اساسنامه شرکت عمل کند. سالن دارت یکی از اماکن تحت پوشش مجموعه ورزشی شهید کشوری است که از سال 90 در اختیار فدراسیون انجمن های ورزشی قرار گرفته در چند روز اخیر مسئولین انجمن دارت خیلی غیرحرفه ای و غیرورزشی مطالبی را اظهار کردند که خلاف واقعیت بوده است.

شیرودی گفت: طبق آخرین قرارداد منعقده فی مابین شرکت و فدراسیون انجمن های ورزشی قرارداد مربوط در تاریخ 96.9.30 به پایان رسیده و مسئولین محترم فدراسیون و انجمن بایستی محل مورد نظر را به شرکت توسعه تحویل می دادند و در خصوص تسویه حساب مالی با شرکت اقدام می کردند ولی علیرغم اخطارهای متعدد کتبی و شفاهی مجموعه و شرکت توسعه فدراسیون و انجمن دارت اقدامی در این خصوص انجام ندادند. طبق قانون رها کردن اموال دولتی بدون تکلیف و بدون داشتن قرارداد دست یک هیأت انجمن فدراسیون و یا هر ارگان یا شخص حقیقی دیگر خلاف قانون است. سالن دارت جزء اماکن درآمد زای مجموعه کشوری است، درآمد تقریبی این انجمن از سالن دارت در بخش های آموزشی، تفریحی، عضویت، برگزاری مسابقات ماهیانه حدود دو برابر پرداختی فدراسیون در طول یک سال به شرکت توسعه و تجهیز است. انباشت بدهی اجاره بها و حق انشعابات پرداخت نشده از سال 90 تاکنون انجمن دارت چیزی بالغ بر 312 میلیون تومان است.

وی در ادامه با اشاره به انتشار اخبار مصاحبه جناب آقای آذرپور رییس انجمن دارت در رسانه های عمومی تصریح کرد: جهت روشن شدن افکار خانواده محترم ورزش و عموم مردم عزیز علاقه مند به ورزش دارت توضیحاتی به شرح ذیل ارایه گردد:

1-مدیران مجموعه های ورزشی به دلیل نوع مدیریت خاص اماکن ورزشی و بسته به نوع نیاز و حساسیت و به تشخیص و انتخاب بالاترین مقام اجرایی دستگاه منصوب می گردند و مسلما سابقه مدیریت مرتبط با کار و توانمندی های اجرایی از موارد تعیین کننده می باشد.

قطعا اجرای قوانین جاری کشور از اولویت های اولیه و مسئولیت مدیریان دولتی بوده و می بایست در راستای اهداف تعیین شده توسط وزارت ورزش و جوانان حرکت نمایند.

2-کلیه دستگاه های اجرایی دولتی براساس اهداف اساسنامه ای و شرح وظایف تعیین شده و مقررات جاری کشور فعالیت نموده و عملکرد آنها به صورت مستمر توسط نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور مورد بررسی قرار می گیرد شرکت توسعه و مجموعه ورزشی شهید کشوری هم از این امر مستثنی نیست و باید پاسخگوی نهادهای نظارتی باشد.

3-انجمن دارت در مدت 6 سال حضور در مجموعه ورزشی شهید کشوری و بهره برداری از سالن دارت بدون پرداخت اجاره بهاء تنها به فکر حصول درآمد از مکان های در اختیار بوده و علیرغم اخطارهای مکرر این مدیریت حاضر به انجام تعهدات معوقه قراردادی نگردیده و حاضر به هیچ گونه همکاری در جهت اجرای صحیح مقررات و قوانین مروطه نشده است و در نتیجه شرکت توسعه و مجموعه ورزشی شهید کشوری را دچار چالش قانونی نموده است. بدیهی است عدم همکاری انجمن دارت در اجرای صحیح مقررات نه تنها به ورزش دارت و اهداف قهرمانی آن انجمن به طور غیرمستقیم ضربه وارد می سازد بلکه فعالیت های عمرانی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و مجموعه های تابعه را دچار مشکل خواهد ساخت.

4-مهلت قرارداد فدراسیون انجمن های ورزشی در تاریخ 96.09.30 به اتمام رسیده و انجمن دارت سالن را بایستی در همان تاریخ به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تحویل می داد. از طرفی اقدامات لازم در خصوص تسویه حساب بدهی علیرغم پیگیری های متعدد کتبی و شفاهی اقدامی از سوی مسئولین فدراسیون و انجمن دارت انجام نشده و عملا انجمن دارت بدون داشتن قرارداد در مجموعه و سالن دارت حضور داشتند از آذرماه سال گذشته تاکنون این مدیریت در جهت همکاری با انجمن مذکور و به منظور رفع مشکلات مالی فرصتی در اختیار آن انجمن گذاشته که متأسفانه با عدم همکاری مسئولین مواجه گردید.

5-مدیریت مجموعه ورزشی شهید کشوری و شرکت توسعه به عنوان نماینده دولت در راستای ماده 37 و 38 قانون محاسبات عمومی مکلف به وصول به موقع درآمد اماکن دولتی در اختیار هستند، واگذاری و بهره وری اموال دولتی بدون قرارداد و بلاتکلیف در اختیار هیأت و یا انجمن و فدراسیون و یا هر ارگان دیگری مغایر با قانون و حیف و میل بیت المال محسوب می گردد.

مدیران انجمن دارت در مصاحبه های مختلف اظهار داشتند که به آنها 8 روز زمان داده شد در صورتی که آخرین اخطار شرکت توسعه به فدراسیون انجمن های ورزشی مربوط به 96.12.20 است و این موضوع مربوط به الان نیست مربوط به 4 ماه قبل زمان اتمام قرارداد انجمن با شرکت توسعه و سالیان گذشته پرداخت نکردن اجاره بهار طبق قرارداد فی مابین بوده مجموعه بایستی طبق قانون 96.10.19 اقدام می کرد ولی با توجه به ملاحظات ورزشی تأمل کردیم مسئولین محترم انجمن دارت در اظهارات خود مدعی بودند که بنده به عنوان مدیر مجموعه ورزشی عمل نکرده ام.

شیرودی گفت: لازم است متذکر بشوم من به عنوان نماینده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و در اصل به عنوان نماینده دولت در حفظ و حراست اموال دولت در راستای ماده 37 و 38 قانون محاسبات عمومی کشور مکلف به وصول به موقع درآمدهای دولتی هستم و در غیر این صورت بایستی در مقابل قانون پاسخگو باشم لذا به مسئولین محترم انجمن دارت توصیه می کنم دست از جوسازی و رفتارهای غیرورزشی برداشته و مسایل مربوطه را در چارچوب قانون از طریق فدراسیون انجمن های ورزشی پیگیری نمایند. امید است با احترام به قوانین و مقررات و سرلوحه قرار دادن وجدان کاری منطقی عمل کرده و شاهد هرچه بیشتر رشد و اعتلای ورزش کشور باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز