میرقربانی: به هیچ عنوان با مجموعه قبلی که در تیم شهدای بابلسر بودند کار نمی‌کنم

مسئولین شهری باور نداشتند بابلسر در لیگ ۲ حضور دارد/ سه پیشنهاد دارم که به زودی یکی از آنها را انتخاب می‌کنم

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۱۲:۰۰:۱۲
کد خبر: ۷۰۸۷۵۴
مسئولین شهری باور نداشتند بابلسر در لیگ ۲ حضور دارد/ سه پیشنهاد دارم که به زودی یکی از آنها را انتخاب می‌کنم
سرمربی فصل گذشته تیم شهدای بابلسر با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان با مجموعه قبلی این تیم کار نمی‌کند، گفت: سه پیشنهاد دارم که به زودی یکی از آنها را انتخاب می‌کنم

به گزارش خبرگزاری برنا از بابلسر؛ سیدصابر میرقربانی، بازیکن اسبق تیم‌های مس کرمان، صنعت نفت آبادان، سایپا تهران، پاس همدان، نساجی مازندران و استقلال اهواز، حدود دو سال است که به جرگه مربیان پیوسته و هدایت تیم شهدای بابلسر را برعهده دارد.

میرقربانی که مدت کوتاهی هدایت استقلال اهواز را برعهده داشت، دو فصل است که به عنوان سرمربی تیم بابلسری فعالیت می‌کند و این تیم را از لیگ 3 به لیگ 2 رهنمون ساخته است.

این مهاجم سابقا ملی‌پوش در خصوص تیم شهدای بابلسر گفت: تیم ما در لیگ سه نتایج بسیار خوبی کسب کرد و تنها با یک شکست موفق شد به لیگ دسته دو صعود کند و فکر می کنم پس از ۲۲ سال شهرستان بابلسر توانست طعم شیرین صعود را بچشد که به همین دلیل خدا را شاکرم که توانستم سهم کوچکی در شادی مردم بابلسر و استان مازندران داشته باشم.

وی افزود: پس از صعود مسئولین قول‌هایی مبنی بر تهیه بودجه ۶۰۰ میلیون تومانی دادند و خواستند کار را پیش ببریم. این در حالی بود یکی از اعضای مهم شورای اسلامی شهر بابلسر به من گفت: نکند با ورود به مسابقات از تیمی پنج، شش گل بخوریم و آبروی شهر و استان برود؟ که من قول دادم این اتفاق نخواهد افتاد و هدایت تیم در لیگ 2 را قبول کردم.

میرقربانی ادامه داد: در نیم فصل نخست لیگ 2 با یک امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول کار را به پایان رساندیم ولی با خلف وعده مدیران برای پرداخت پول قرارداد بازیکنان، هفت بازیکن فیکس تیم شهدا راهی تیم‌های دیگر شدند و تیم ما دچار افت شدیدی شد ولی با این وجود باز هم لیگ را با کسب رتبه پنجم به پایان رساندیم.

سرمربی تیم شهدای بابلسر با اشاره به سبک بازی تیمش گفت: واقعا از سبک فوتبالی که تیم تحت هدایتم ارائه می‌دهد و تفکرانم که سال‌ها برای کسب آن تلاش کردم بسیار راضی هستم. به جرات می‌توانم بگویم در فصلی که گذشت در بالای 95 درصد بازی‌ها از نظر مالکیت توپ، ایجاد موقعیت گلزنی، ندادن موقعیت و از هر نظری تیم ما سرتر از حریفان بود ولی خب، بدقولی‌هایی که انجام گرفت موجب شد نتوانیم به خواسته‌های خود برسیم که این موضوع باز می‌گردد به این که مسئولین شهر و استان باور نداشتند که بابلسر در لیگ دو کشور حضور دارد.

میرقربانی افزود: وقتی با پایان نیم فصل نخست این اتفاقات رخ داد، بسیاری از دوستان و کارشناسان فن که با آنها در تماس بودم به من می گفتند تیمت در رتبه دوم جدول رده بندی قرار دارد و حالا که بازیکنان در حال جدا شدن هستند، تو هم از تیم جدا شو ولی واقعا به خاطر شهرم و بازیکنانی که به خاطر من به این تیم آمده بودند، این کار را نامردی در حق آنها می‌دانستم که به همین دلیل تا پایان فصل ماندم و به‌رغم تمام سختی‌ها تجربه خیلی خوبی کسب کردم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم شاید با آن همه سختی که تحمل کردیم، کسب مقام پنجمی برای شهر و استانم، مقامی خوب و افتخارآمیز بود ولی برای شخص خودم اصلا اینجور نیست و حسرت فصلی که گذشت، فکر می‌کنم برای همیشه همراهم باشد که نتوانستیم با چنین تیم خوبی به لیگ یک صعود کنیم.

سرمریب شهدای بابلسر گفت: شما ببینید دو تیم نفت و گاز گچساران و استقلال جنوب تهران که در پلی آف صعود باید مقابل هم قرار گیرند، هیچکدام نتوانستند برابر تیم من پیروز شوند. در بازی رفت و برگشت مقابل این دو‌تیم خدای بالا سر شاهد است که باید با تعداد گل بالا شکست‌شان می‌دادیم. به هر حال ما همه تلاش‌مان را برای تیم شهدای بابلسر به‌کار گرفتیم و در حال حاضر تنها تیم استان مازندران است که در لیگ دسته دو حضور دارد و امیدوارم مسئولین قدر این موضوع را بدانند.

میرقربانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به فصل جدید رقابت‌های لیگ 2 گفت: با توجه به اینکه بازی‌های فصل آینده اوایل مرداد ماه آغاز می‌شود و از اتمام مسابقات زمان زیادی می‌گذرد، هنوز هیچ اقدامی برای تیم شهدا صورت نگرفته و نمی‌دانم که آیا کاری انجام داده‌اند یا خیر؟ به شخصه از چیزی اطلاع ندارم و از طرفی نمی‌خواهم چیزی بگویم که عده‌ای ناراحت شوند ولی با این وجود بهتر است هر چه زودتر برنامه‌های فصل آینده مشخص شود زیرا چه من باشم و چه نباشم، هر مربی برای ساختن تیمی خوب به زمان مناسب نیاز دارد.

وی افزود: اگر از من بخواهند که در تیم حضور داشته باشم، این موضوع را تنها به شرط حمایت مالی صددرصدی می پذیرم و هیچ‌ چیز اضافه دیگری نمی‌خواهم ولی با تفکرات سال گذشته نه تنها من بلکه هیچ‌ مربی دیگری نمی‌تواند موفق شود. من دوست دارم در جایی کار کنم که انسانیت و معرفت حرف اول را بزند و قول‌هایی که می‌دهند انجام شود زیرا برای کسب موفقیت شما نیاز دارید که از نظر مالی حمایت شوید.

میرقربانی درخصوص اینکه پیشنهادی از تیم‌های دیگری دارد یا خیر؟ گفت: مذاکرات ابتدایی را با سه تیم لیگ دویی انجام داده‌ام ولی با این وجود دوست دارم در تیم شهرم کار کنم و ان‌شاءالله طی پانزده، بیست روز آینده حتما تیم بعدی‌ام را مشخص می‌کنم.

وی افزود: به هیچ عنوان با مجموعه قبلی که در تیم شهدای بابلسر بودند کار نمی‌کنم زیرا اعتقاد دارم اگر تیمی می‌خواهد موفق باشد، مدیرانش باید به یک‌سری اصول پایبند باشند و برای موفقیت نیاز داریم همه با هم متحد شویم ولی متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که فکر می‌کنم دیگر همه کشور می‌دانند در شهر ما همه با هم مشکل دارند و هر چند نفر با هم هستند و اگر بخواهی با یکی از این گروه‌ها کار کنی، چند گروه دیگر را نه تنها از دست می‌دهی بلکه از آن تاریخ دیگر در مقابل آنها قرار می‌گیری!

بازیکن اسبق تیم نساجی مازندران در خصوص صعود این تیم به لیگ برتر گفت: برای آقای امیری و نکونام که پس از 24 سال توانستند هواداران نساجی را به آرزوی‌شان برسانند، آرزوی موفقیت می‌کنم. طی این سال‌ها مربی و مدیران بزرگی به نساجی مازندران آمدند ولی نتوانستند موفق شوند که این موضوع نشان می‌دهد کل مجموعه باشگاه نساجی چه کار بزرگی را به سرانجام رساندند. امیدوارم مردم قائمشهر و باشگاه نساجی در لیگ برتر هم موفق شوند.

وی به عدم صعود تیم خونه‌به‌خونه بابل به لیگ برتر اشاره کرد و افزود: خونه‌به‌خونه هم حقش صعود بود و تنها با یک گل صعود نکرد و واقعا استحقاق این را داشتند که به لیگ برتر صعود کنند ولی به هر حال فوتبال با همین چیزها جذاب‌ترین رشته ورزشی به شمار می‌رود.

میرقربانی در جملات پایانی‌اش گفت: از امام جمعه محترم بابلسر بسیار تشکر می‌کنم که به ما کمک کردند و از آقای رحیمیان هم ممنونم که همراه ما بودند تا بتوانیم فصل را به پایان برسانیم و امیدوارم از فصلی که گذشت درس گرفته باشند و تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

گفتگو: یوسف قاسمی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز