جام جهانی ۲۰۱۸؛

برزیل اروپا با CR۷ درپی رویای گمشده

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۰۹۲۵۰
برزیل اروپا با CR۷ درپی رویای گمشده
تیم ملی فوتبال پرتغال یکی از حریفان ایران در جام جهانی خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال پرتغال یک تیم بین‌المللی فوتبال عضو یوفا است. از بازیکنان مهم تاریخ تیم می‌توان به اوزه‌بیو، لوئیس فیگو، کریستیانو رونالدو و دکو اشاره کرد. تیم ملی فوتبال پرتغال یکی از بهترین تیم‌ها در سال ۱۶–۲۰۱۵ شناخته می‌شود.

تیم پرتغال در فینال یورو ۲۰۱۶ توانست تیم فرانسه را یک بر صفر ببرد و قهرمان شود. کریس رونالدو کاپیتان تیم در دقیقه ۲۳ مصدوم شد ولی با این حال شاگردان سانتوس با تلاشی ستودنی توانستند در غیاب رونالدو جام را به خانه ببرند.

فرناندو سانتوس در جام ملت های اروپای ۲۰۱۶ با تیم ملی فوتبال پرتغال دست به شگفتی زد و با سه تساوی در مرحله گروهی و تنها یک برد در نود دقیقه در فینال با شکست فرانسه قهرمان شد.

او همچنین در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل که سرمربی تیم ملی فوتبال یونان بود با یک باخت برابر کلمبیا و یک تساوی ۲ بر ۲ برابر ژاپن و یک برد که روی نقطه پنالتی به ثمر رسید ساحل عاج را شکست داد و با قرار گرفتن در رتبه دوم گروه با ۴ امتیاز و یک امتیاز بیشتر از ساحل عاج و ۳ امتیاز بیشتر از ژاپن و ۵ امتیاز کمتر از کلمبیا به دور حذفی مسابقات جام جهانی صعود کند.

برزیل اروپا در یک هشتم نهایی با بدشانسی مقابل تیم کاستاریکا در ضربات پنالتی که با واکنش های خوب کیلور ناواس همراه بود حذف شد و در پایان فرناندو سانتوس مورد تقدیر مردم یونان قرار گرفت.

در گروه B، تیم ملی پرتغال با نتیجه ۲ بر صفر سوئیس را شکست داد و به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه پیدا کرد. برای تیم ملی پرتغال یوهان ژورو (گل به خودی) در دقیقه ۴۱ و آندره سیلوا در دقیقه ۵۷ گلزنی کردند.

سرمربی پرتغال یکی از حریفان ایران در جام جهانی روسیه فهرست ۳۵ نفره خود برای این رقابت‌ها در حالی اعلام کرد که پرتغالی‌ها به واسطه قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ از مدعیان جام محسوب می‌شوند. در فهرست این کشور برای جام جهانی غیبت رناتو سانچس پدیده یورو ۲۰۱۶ که مقطعی هم در بایرن مونیخ بازی کرد و فابیو کوئنترائو از نکات جالب محسوب می شود.

 

تیم ملی پرتغال

 

فهرست نهایی تیم ملی پرتغال:

دروازه بان‌ها:

آنتونی لوپس، بتو، روی پاتریسی

مدافعان:

سدریک سوارس، ریکاردو پریرا، په په، ژوزه فونته، برونو آلوس، روبن دیاس، رافائل گریرو، ماریو روی

هافبک‌ها:

ویلیام کاروالیو، ژوائو موتینیو، ژوائو ماریو، مانوئل فرناندز، آدرین سیلوا، بروتو فرناندس

مهاجمان:

برناردو سیلوا، رونالدو، ژلسون مارتینس، گونکالو گدس، ریکاردو کوارشما، آندره سیلوا

تیم‌ ‌ملی فوتبال پرتغال در اولین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ‌اسپانیا به میدان برود.

نظر شما
پرونده ویژه