جام جهانی ۲۰۱۸؛

رونالدو به دنبال تکمیل کلکسیون افتخاراتش با پرتغال

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۰۸:۰۵:۵۰
کد خبر: ۷۱۰۹۳۴
رونالدو به دنبال تکمیل کلکسیون افتخاراتش با پرتغال
پس از قهرمانی در اروپا تنها یک عنوان در جام جهانی برای فتح تمام قله‌های فوتبال در زندگی کریس رونالدو باقی مانده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ کریستیانو رونالدو نیازی به معرفی ندارد، کسی وجود ندارد که به فوتبال علاقه داشته باشد و او یا مسی را نشناسد و یا از آنها تمجید نکند. رونالدو در ۵ فوریه سال ۱۹۸۵ یا همان ۱۶ بهمن سال ۱۳۶۴در بین خانواده ای فقیر متولد شد. در کودکی بخاطر علاقه شدید به پاتریک کلایورت، با نام کلایورت دوستانش صدایش می کردند. رونالدو خودش در مورد علاقه اش به فوتبال در کودکی می گوید: به قدری عاشق فوتبال بوده که اگر توپی رو هم در اختیار نداشته با در هم کردن لنگه جوراب هایش خود رو سرگرم می کرده است.

کریس رونالدو دوس سانتوس آویرو نام کامل کوچک‌ترین فرزند خوزه دینیس آویرو و ماریا دولورس دوس سانتوس آویرو است. او با فقر به دنیا آمد و گناهی نداشت به خاطر بیماری قلبی تا خداحافظی از فوتبال پیشرفت اما سرنوشت تقدیر دیگری را برای او رقم زد. پدر رونالدو، به دلیل بیماری کبد ناشی از اعتیاد به الکل، در سپتامبر ۲۰۰۵ و زمانی که رونالدو ۲۰ سال داشت، درگذشت. رونالدو اعلام کرده که هیچوقت الکل نمی‌نوشد و خبر روزنامه دیلی میل مبنی بر مصرف زیاد الکل در هنگام بهبودی مصدومیتش در ژوئیه ۲۰۰۸، افترا بوده است.

بازگردیم به ابتدای کریستیانو رونالدو فوتبالش را در نوجوانی در تیم آندورینها پرتغال آغاز کرد و بعد از دو سال به ناسیونال پیوست و پس از آن، به باشگاه اسپورتینگ لیسبون ملحق شد. رونالدو در این تیم، نظر فرگوسن سرمربی وقت منچستریونایتد را به خود جلب کرد و در سال ۲۰۰۳ با قراردادی به ارزش ۱۳٫۲۴ میلیون پوند (۱۶ میلیون یورو) به منچستریونایتد پیوست. کریستیانو رونالدو نخستین جامش در منچستر یونایتد را با قهرمانی در جام حذفی سال ۲۰۰۴ به دست آورد.

او پس از سونامی ۲۰۰۴ در اندونزی و زنده پیدا کردن پسری که پیراهن تیم ملی پرتغال را بر تن داشت یک خانه برای او خرید. نام این پسر مارتونیز است و هم اکنون در تیم اسپورتینگ لیسبون بازی می‌کند.رونالدو تا سال ۲۰۰۹ با منچستری‌ها هم‌بازی بود و چندین بار جام حذفی و لیگ برتر انگلستان را با آنان فتح‌ کرد.رئال مادرید در تابستان سال ۲۰۰۹ با قراردادی ۹۴ میلیون یورویی، با کریس به توافق رسید و رکورد گران‌قیمت‌ترین فوتبالیست جهان را شکست.

رونالدو در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰ پدر شد. پسر رونالدو، کریستانو نامیده شد و خانواده‌اش، نام مستعار کریستیانینو را بر روی او گذاشتند. او در ایالات متحده به دنیا آمده و رونالدو اعلام کرد که حضانت کامل وی در اختیار اوست و به صورت عمومی هویت مادر پسرش را فاش نکرده است.کریستیانو رونالدو یک مسیحی کاتولیک است.

بزرگ‌ترین موفقیت کریستیانو رونالدو در باشگاه مادریدی جدید خود، فتح لالیگا و جام باشگاه‌های اروپا بوده است. رونالدو در فصل ۱۱–۲۰۱۰، رکورد ۴۰ گل تلمو زارا و ۳۸ گل هوگو سانچز در یک فصل رئال را شکست. کریستیانو رونالدو با به ‌ثمر رساندن ۵۱ گل در یک فصل، رکورد تاریخ باشگاه که دست فرانس پوشکاش با ۴۹ گل بوده‌است را شکست. کریستیانو رونالدو برترین گلزن تاریخ رئال مادرید در لالیگا است. رونالدو همچنین اولین بازیکن در تاریخ لالیگاست که در زمین حریف موفق به زدن ۵ گل شده است. کریستیانو رونالدو پس از لیونل مسی دومین گلزن برتر تاریخ لالیگا است.رکورددار گلزنی در تاریخ رئال مادرید است. رونالدو با ثبت ۳۶ هت تریک، به همراه مسی رکوردار هت تریک لالیگا نیز هست. همچنین با زدن ۱۰۵ گل در لیگ قهرمانان اروپا رکورددار گل زده است.

کریستیانو رونالدو در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ لیگ قهرمانان اروپا با دو گلی که در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها در بازی برگشت در مقابل شالکه به ثمر رساند، رکورد رائول و لیونل مسی را شکست و با ۷۸ گل رکورددار گل تمام رقابت‌های اروپایی شد. همچنین با این دو گل با ۷۵ گل زده مشترکاً به همراه لیونل مسی رکورددار گل لیگ قهرمانان اروپا شد.

اما در رده ملی رونالدو علاوه بر بازی در تیم های ملی پایه در سال ۲۰۰۳ به تیم ملی پرتغال راه‌یافت و در سال ۲۰۱۰، کاپیتانی تیم ملی‌اش را برعهده گرفت. کریستیانو رونالدو ۱۳۷ بازی در تیم ملی پرتغال بازی کرده و ۷۰ گل به‌ثمر رسانده‌است. موفق‌ترین سال‌های حضور رونالدو در تیم ملی، سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و۲۰۱۶ بوده‌ که در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴ نایب قهرمان و جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان چهارم شده‌ است. کریستیانو رونالدو همچنین در سال ۲۰۱۶ در جام ملت های اروپا در فرانسه توانست بعنوان قهرمانی با تیم پرتغال دست پیدا کند.

کریس رونالدو در سن ۲۳ سالگی اولین توپ طلای خود را دریافت کرد و در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ دومین و سومین توپ طلای خود را کسب کرد. رونالدو در سن ۲۸ سالگی ۴۰۰ گل خودش در رده حرفه ای را به ثمر رساند. رونالدو اولین پرتغالی است که سه توپ طلا برده است و اولین بازیکنی است که ۴ کفش طلا اروپا را در کارنامه دارد. در صد امین سالگرد فدراسیون فوتبال پرتغال، رونالدو به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال پرتغال معرفی شد، همچنین رونالدو به همراه منچستریونایتد و رئال مادرید ۱۶ جام کسب کرده است.

آخرین آوردگاه بزرگ فوتبال کریستیانو رونالدو در جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ بود او در این تورنمنت به همراه سایر بازیکنان موفق شد با غلبه بر فرانسه و با تک گلی که ادر بازیکن شماره 9 این تیم در دقیقه ۱۰۸ در وقت اضافی به ثمر رساند به قهرمانی این سری رقابت‌ها دست یابد البته کریس در بازی فینال مصدوم شد و در دقیقه ۲۵ بازی تعویض شد، بسیاری مصدومیت او را دلیلی برقدرتمند تر شدن بیشتر این تیم دانستند چرا که کاپیتان رونالدو با چشمان گریان از بازی بیرون رفت و همین موضوع باعث متحد تر شدن آنها شد.

رونالدو در این مسابقات موفق به ثمر رساندن سه گل شد. پس از قهرمانی در اروپا تنها یک عنوان در جام جهانی برای فتح تمام قله های فوتبال در زندگی کریس رونالدو باقی مانده است. رونالدو هم چنین با سه پاس گل بهترین پاسور این مسابقات شد.حالا میلیاردها چشم منتظر هنرنمایی این بازیکن در جام جهانی 2018 روسیه هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز