جام جهانی ۲۰۱۸؛

لوکیتا، پرنده درخشان سفیدوقرمزها

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۱۳۳۱
لوکیتا، پرنده درخشان سفیدوقرمزها
مودریچ نه به عنوان یک هافبک بلکه به عنوان کاپیتان و یک رهبر می خواهد کروات ها را در این جام جهانی به نقطه اوج برساند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ لوکا مودریچ ستاره رئال مادرید ملقب به لوکیتا متولد ۹ سپتامبر ۱۹۸۵در کرواسی است، این هافبک تاکنون در تیم های دینامو زاگرب، زرینسکی موستار، اینتر زاپاریسک، تاتنهام بازی کرده‌ و ۴۴ بازی ملی هم برای تیم ملی فوتبال کرواسی انجام داده‌است. او در فصل نقل و انتقالات سال ۲۰۱۲ با یک سر و صدا در نقل انتقالات وارد باشگاه رئال مادرید شد و اولین بازی رسمی خود را باری رئال برابر بارسلونا انجام داد.در سال ۲۰۰۰ او به آکادمی دینامو پیوست و پس از آن سه سال در زیرینیسکی بازی کرد. در حالی که تنها ۱۸ سال داشت در موستار تبدیل به بهترین بازیکن لیگ بوسنی هرزگوین شد.به دینامو زاگرب برگشت. بازی را در اینتر زاپارسیچ آغاز کرد و با این باشگاه قراردادی ده ساله بست. در سال ۲۰۰۶ دوباره به دینامو پیوست که در این باشگاه سه لیگ، دو جام حذفی و یک سو پرکاپ برد.نقش او در پیراهن تیم ملی کرواسی با حضور اسلاون بیلیچ پر رنگ تر شد چرا که این مربی اعتقاد ویژه‌ای به استعدادهای او داشت و معتقد بود که لوکا، جانشین است خلفی برای نسل طلایی کروات‌ها در دهه ۹۰ که شوکر، بوبان و پرسینچکی را داشت.

مودریچ که لقب پرنده را هم یدک می‌کشد، در یورو ۲۰۰۸ خود را به عنوان یک ستاره جهانی مطرح کرد. یک گل زیبا به اتریش زد و در بازی مقابل آلمان عملکردی درخشان داشت. در مرحله یک چهارم یک نمایش درخشان دیگر مقابل ترکیه داشت اما کروات‌ها در ضربات پنالتی اوت شدند. اما این باعث نشد که بخشی از تیم برتر تورنمنت نباشد. در یوروی اخیر، مودریچ در مقابل ستاره‌های اسپانیا، عملکردی درخشان داشت. کرواسی توسط سرخ‌ها در مرحله گروهی اوت شد. عملکردش در یورو ۲۰۰۸، نگاه چندین باشگاه را به خودش جلب کرد. در نهایت با ۲۱ میلیون یورو به تاتنهام پیوست تا تبدیل به گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال کرواسی شوداو 4 سال در تاتنهام بود و پس از آن به تیم کهکشانی ها رفت و در رئال مادرید نیز یکی از بهترین دوران خود را تا به امروز سپری کرد.

برخی افتخارت این بازیکن به شرح زیر است.

دینامو زاگرب کرواسی: قهرمانی در لیگ ۲۰۰۵/۲۰۰۶،۲۰۰۶/۲۰۰۷،۲۰۰۷/۲۰۰۸-قهرمانی در کاپ حذفی: ۲۰۰۷،۲۰۰۸-قهرمانی در سوپر کاپ: ۲۰۰۶-رئال مادرید: قهرمانی در سوپر کاپ ۲۰۱۲-بهترین بازیکن لیگ بوسنی: ۲۰۰۳-امید سال فوتبال کرواسی: ۲۰۰۴-بهترین بازیکن از حاضر در لیگ کرواسی از نظر نشریات: ۲۰۰۵-بهترین بازیکن در لیگ کرواسی: ۲۰۰۷-بهترین بازیکن سال کرواسی: ۲۰۰۷،۲۰۰۸،۲۰۱۱-برترین تیم در مسابقات یورو از نظر یوفا: ۲۰۰۸-بهترین بازیکن سال در باشگاه تاتنهام: ۲۰۱۱

بسیاری از کارشناسان معتقدند مودریچ نه به عنوان یک هافبک بلکه به عنوان کاپیتان و یک رهبر می تواند کروات ها را در جام جهانی به نقطه اوج برساند و در این میان باید منتظر هنرنمایی پرنده کراوسی هم باشیم، چرا که او معتقد است کرواسی تیم بلند پروازی است و هرگز به صعود به مرحله بعد قانع نخواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز