جام جهانی ۲۰۱۸؛

مانه، مانع حذف شیرهای ترانگ می‌شود؟!

۱۳۹۷/۰۳/۱۵ - ۰۸:۵۱:۰۰
کد خبر: ۷۱۳۹۵۲
مانه، مانع حذف شیرهای ترانگ می‌شود؟!
زننده تک گل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا می گوید: من و سایر بازیکنان سنگال می خواهیم به گونه ای بازی کنیم که همه پس از مسابقات روسیه از شیرهای ترانگ با احترام یاد کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سادیو مانه، متولد ۱۰ آوریل ۱۹۹۲در سدهیو سنگال است، وینگری که تک گل لیورپول را در بازی فینال لیگ قهرمانان به ثمر رساند. او فعالیتش را در تیم متز فرانسه آغاز کرد، سپس راهی باشگاه فوتبال ردبول زالتسبورگ شد و در سال ۲۰۱۳ به ساوت‌همپتون منتقل شد. مانه در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ در بازیی که منجر به برد ۶–۱ ساوتهمپتون مقابل استون ویلا شد توانست رکورد سریع‌ترین هت تریک در لیگ برتر را طی زمان ۱۷۶ ثانیه به نام خود ثبت کند. مانه در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه بهترین بازیکن سال باشگاه لیورپول شد.

یورگن  کلوپ سر مربی لیوپول در تمجید از بازی او می گوید: نیو از چپ به مرکز دفاع می‌‌زند و مانه هم فضا ایجاد می‌‌کند و هم با قدرت تکنیکی‌ خود مدافعان را به هم می‌‌ریزد. این در حالی‌ است که از قدر تمام کنندگی او هم نباید غافل شویم. او چنان سریع است که مدافعان حریف برای اینکه سریع جلو او قرار بگیرند دچار شک می‌‌شوند که این باعث اضافه شدن فضا‌های بیشتر برای دیگر بازیکنان در خط‌ میانی لیورپول است. از همه مهمتر اما، او دقیقا در جایی‌ بازی می‌‌کند که بیشتری کارایی‌ را دارد. او از کانال سمت راست به مرکز می‌‌زند و بیشترین استفاده را از سرعت زیاد خود می‌‌کند.

مانه ۶ گل در این فصل به ثمر رسانده که بیشتر از نصف گل‌های زده در هر کدام از فصولی است که در ساوتهمپتون بازی می‌‌کرد. او ۲ پاس گل داده و در جنگ‌های هوایی ۵۰% بیشتر از فصل قبل پیروز بوده است. او در سیستم کلوپ در حال شکوفایی است.با قیمت ۳۵ میلیون پوند، مانه با اختلاف نه چندان زیاد گران‌ترین خرید لیورپول در تابستان بود. با این حال مشخص است که چرا لیورپول وی را به خدمت گرفته است. در ساوتهمپتون مانه تقریبا در هر بازی در مجموعه  ۲ تکل و قطع توپ داشت و او در لیورپول هم به همین روند ادامه داده است و میانگین تکل‌های او در هر بازی ۱.۶ و قطع توپ‌های وی ۰.۳ است.

مانه درباره حضور سنگال در گروه هفتم معتقد است: من و سایر بازیکنان می خواهیم به گونه ای بازی کنیم که همه پس از مسابقات روسیه از شیرهای ترانگ با احترام یاد کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز