جام جهانی ۲۰۱۸؛

نگاه مردم سنگال به سیسه

۱۳۹۷/۰۳/۱۵ - ۰۹:۰۳:۵۶
کد خبر: ۷۱۳۹۵۷
نگاه مردم سنگال به سیسه
ستاره سابق فوتبال سنگال معتقد است در جام جهانی می خواهد نشان دهد کشورش در عرصه بین المللی فوتبال از جایگاه بالایی برخوردار است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ۱۶سال پس از آنکه سنگال با کاپیتانی آلیو سیسه برای نخستین بار طعم حضور در جام جهانی را چشید هافبک سابق تیم‌های پاری سن ژرمن فرانسه و پورتسموث انگلیس باردیگر در نقش یک منجی ظاهر و موفق شد به عنوان سرمربی شیر‌های تیرانگا (لقب تیم ملی سنگال) این تیم را برای دومین بار به بزرگ‌ترین آوردگاه جهان فوتبال برساند.

سیسه ۲۴ مارس ۱۹۷۶ در زیگوئینچور سنگال متولد شد و تمام دوران بازیگری خود را در تیم‌های فرانسوی و انگلیسی دنبال کرد و در سال ۲۰۰۹ با پیراهن نمس کفش هایش را آویخت.او پس از مدتی فعالیت در کادرفنی تیمی در لیگ دسته سوم رقابت‌های ملی فرانسه به نام لوهانس، در سال ۲۰۱۲ به عنوان کمک مربی تیم زیر ۲۳ سنگال وارد عرصه مربیگری شد و یک سال بعد به عنوان سرمربی این تیم و یکی از مربیان تیم ملی بزرگسالان سنگال انتخاب شد.

پس از جدایی آلن ژیرس با نیمکت سرمربیگری این تیم آفریقایی، مسئولان فدراسیون سنگال در تاریخ ۵ مارس ۲۰۱۵ سیسه را به عنوان سرمربی انتخاب کردند تا با او شانس حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به دست آورند.سیسه هم با همکاری عمر داف، تونی سیلوا و لامینه دیاتا، رفیق‌های قدیمی اش در تیم ملی سنگال و البته رجیس بوگائرت فرانسوی شیر‌ها را برای دومین بار راهی جام جهانی کند.

۲۴ بازی، ۱۶ برد، ۵ مساوی و ۳ باخت آمار آلیو سیسه از ابتدای دوران سرمربیگری اش تا پایان نوامبر در تیم ملی سنگال است. در ضمن باید به این نکته اشاره کرد که او با ۴۱ سال جوان‌ترین مربی جام جهانی روسیه است.

کاپیتان سابق سنگال درباره حضور این تیم در گروه هشتم جام جهانی معتقد است: لهستان تیم قدرتمندی است و کلمبیا نیز همین وضعیت را دارد،ژاپن هم در چند سال اخیر رشد خوبی داشته است،اما سنگال در جام جهانی می خواهد نشان دهد در عرصه بین المللی فوتبال از جایگاه بالایی برخوردار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز