۵۰ درصد اردونشینان قایقرانی خانم ها هستند که جای تبریک دارد؛

صالحی امیری: امیدواریم مردم در تابستان خبر های خوشی از بازیهای آسیایی بشنوند/ یکی از مدال‌آورترین رشته‌ها در جاکارتا قایقرانی است

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۷:۲۲:۴۶
کد خبر: ۷۱۶۶۸۰
صالحی امیری: امیدواریم مردم در تابستان خبر های خوشی از بازیهای آسیایی بشنوند/ یکی از مدال‌آورترین رشته‌ها در جاکارتا قایقرانی است
رییس کمیته ملی المپیک گفت:چیزی که برای ما به طور قطع مشخص است این است که یکی از مدال‌آورترین رشته‌ها در جاکارتا قایقرانی است

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، صالحی امیری در بازدید از تیم ملی قایقرانی گفت: فضا بسیار مفرح و با نشاط بود. همه جمعیتی که در این اردو می‌بینید جوان هستند. امیدواریم که خبرهای خوشی را از این ورزش هم بشنویم. صمیمانه از رییس فدراسیون و همکاران آن‌ها که در این مجموعه زحمت می‌کشند تشکر می‌کنیم. این فدراسیون تلاش بسیار کرده است تا در جاکارتا مدال‌آور باشد. چیزی که برای ما به طور قطع مشخص است این است که یکی از مدال‌آورترین رشته‌ها در جاکارتا همین قایقرانی است. انگیزه بالایی در مربیان، مسئولان و ورزشکاران دیده می‌شود. سجادی نیز یکی از امیدهای بازی‌های آسیایی و همین فدراسیون قایقرانی می‌داند.

او ادامه داد: امروز در ستاد عالی بازی‌ها بازنگری‌هایی انجام شد. تنها فدراسیونی که هیچ گونه بحثی برای اعزام روی آن وجود نداشت همین فدراسیون قایقرانی بود. اعزام‌های آن‌ها بدون هیچ مشکلی نهایی شد و آن‌ها در هر سه رشته با ظرفیت بالای و بدون هیچ مشکلی همراه با مربیان‌شان اعزام خواهند شد.

او در پاسخ به این سوال که تغییراتی که در افزایش ظرفیت اعزامی‌ها به بازی‌های آسیایی جاکارتا در رشته‌های مختلف به وجود آمده گفت: ستاد عالی بازی‌ها به سرپرستی سجادی و با حضور مسئولان وزارت و کمیته ملی المپیک کارشناسی می‌کنند و به جمع‌بندی می‌رسند و این جمع‌بندی به ستاد عالی اعلام می‌شود اکنون در مجموع ۲۸۰ ورزشکار آقا و ۱۰۵ ورزشکار خانم، نهایی شده است. در حال حاضر همه شرایط از لحاظ آماده‌سازی و مسائل مادی و حقوقی انجام شده است. همه فدراسیون‌ها نیز در خارج و داخل فعال‌اند. امیدواریم که امسال مردم در مرداد و شهریور خبرهای خوشی را از بازی‌های آسیایی جاکارتا بشنوند. همه انتخاب‌ها بر اساس منطق بوده و با ارزیابی انجام شده است. همچنین برای اعزام‌ها همه مقدمات انجام شده است. لباس کاروان و کارهای هواپیمایی انجام شده است. در بخش پشتیبانی نیز اقدامات لازم را آماده کرده‌اند و به صراحت بگویم از نظر ساختاری، پشتیبانی، مالی و آمادگی تیم‌ها چالشی نداریم.

او در ادامه گفت: افزایش ظرفیت در رشته ژیمناستیک و بوکس را منوط به تصمیم ستاد در جلسه آتی گذاشته‌ایم که اگر آن‌ها موافق باشند قطعا ظرفیت اضافه شود.

صالحی امیری در مورد پرچمدار کاروان نیز گفت: هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و در جلسات آتی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که اسپانسر بازی‌ها مشخص شده است یا خیر گفت: در حال رایزنی با نهادهایی هستیم که از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم اما تا قطعی نشود نمی‌توان حرفی زد.

صالحی امیری همچنین درباره لباس کاروان گفت: بحث مفصلی درباره لباس انجام شده ولی در مورد اینکه به صورت فرم و یا با گرمکن و شلوار باشد هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. برای هر دو وضعیت تصمیم گرفته‌ایم اما در نهایت ستاد عالی در مورد نوعش تصمیم لازم را بگیرد. اما ما برای هر دو آمادگی کافی را داریم.

او در پایان در مورد پاداش مدال‌آوران نیز گفت: آیین‌نامه تشویقی داریم. تلاش می‌کنیم در حد مقدورات کوتاهی نکنیم. این وظیفه ماست. ورزشکاران سرمایه ما هستند. حداقل کاری که می‌توان کرد مادی است ولی ما اصل را بر اخلاق‌مداری می‌گذاریم. معرفت و اخلاق برای ما مهم است. آنچه که مهم‌تر است این است که ظرفیت بانوان دو برابر شده است و زنان از مردان پیشی گرفته‌اند. در همین قایقرانی شنیدم که ۵۰ درصد اردونشینان خانم‌ها هستند. این خبر خوشی برای جامعه زنان است و جای تبریک دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز