هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال؛

ایران ۳ – لهستان صفر؛ پسران والیبال شب شادی ایران را کامل کردند

۱۳۹۷/۰۳/۲۶ - ۰۹:۰۰:۱۲
کد خبر: ۷۱۸۲۳۶
ایران ۳ – لهستان صفر؛ پسران والیبال شب شادی ایران را کامل کردند
تیم ملی والیبال ایران در نمایشی مقتدرانه موفق شد لهستان را در سه ست متوالی از پیش رو بردارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در هفته چهارم رقابت های لیگ ملت های والیبال برابر صدرنشین مسابقات لهستان قرار گرفت و موفق شد در سه ست متوالی حریف خود را شکست دهد. شاگردان کولاکوویچ در اولین تقابل با لهستان در شیکاگو آمریکا نمایش مقتدرانه ای داشتند و برد با ارزشی را پیش چشم نزدیک به 500 ایرانی حاضر در سالان کسب کردند تا شب شادی ایران را کامل کنند.

برای ایران در غیاب غفور و بازی نصف و نیمه قائمی در ترکیب شروع بازی معروف ، یلی ، فائزی، شفیعی ، شریفی ، عبادی پور و مرندی به میدان رفتند .

هینن سرمربی لهستان هم با دریژکا ، اسچولز، شالپورک ، کووالک ، بنیک ، کوچانوفسکی و زورک لهستان را به میدان فرستاده بود .

قضاوت بازی بر عهده کاسیمولا هرنان گونزالس از آرژانتین و ماکیاس لوئیز گراردو از مکزیک بود .

در ست اول ایران و لهستان رقابت نزدیکی را داشتند و در حالی که ایران حتی سه امتیاز عقب افتاده بود ، در امتیازات پایانی در کناره های آنتن با درخشش شریفی و عبادی پور و هوشمندی یلی توانست ۲۶ بر ۲۴ پیروز شود . حتی دو تعویضه هینن در فرستادن زوج لوماچ و کورک هم دردی را برای لهستان پر انگیزه و در عین حال دگرگون شده دعوا نکرد !

ست دوم را ایران باز هم بهتر از حریف شروع کرد و کولاکوویچ برای کنترل دریافت ها مثل بخشی از بازی ست اول مجبور به استفاده قائمی مصدوم به جای شریفی شد . هینن وقتی قافیه را تنگ دید ، کورک را بطور کامل جایگزین اسچولز بازیکن ترفل گدانسک کرد . اما باز هم این تیم ایران بود که با بازیگردانی بی نقص سعید معروف جنگ لحظات حساس بازی را از چنگ حریف بیرون کشید .

در این ست میلاد عبادی پور و شریفی در کناره آنتن ها در کنار یلی امتیازات خوبی گرفتند و شفیعی و فائزی هم در حمله و هم در سرویس و سامان در دفاع روی تور عالی عمل کردند و کورک را از کار انداختند .

ایران با پیروزی نزدیک ۲۶ بر ۲۴ خیالی آسوده تر برای شکست صدرنشین لیگ ملت ها پیدا کرد.

قائمی در دریافت و وادی هم برای سرویس ، تعویض های تاکتیکی تیم شدند .

در ست سوم برتری غیر قابل انکار ایران تا امتیاز ۱۸ بر ۱۳ هم ادامه داشت که لهستانی روی سرویس و چند آبشار خوب فاصله را تا ۱۹ بر ۱۷ کاهش دادند . جدا از طراوت و شادابی در بازی ایران ، نکته مهم اوج هنرنمایی کاپیتان معروف بود که در موقعیت های مختلف زمانی با جاخالی های کمرشکن و هدایت جوانترهای تیم نقشه های حریف را خنثی می ساخت .

هینن برای بردن این ست این بار لوماچ را جانشین دریژکا کرد ولی باز هم حریف تیم به حرکت در آمده ایران نشد که در روز خوبش کار را با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ و در مجموع سه بر صفر تمام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز