راند آخر از مرحله اول انتخابی جام جهانی بسکتبال؛

ایران و قزاقستان برای صدرنشینی رقابت می کنند

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۱۶:۱۱:۲۸
کد خبر: ۷۲۳۳۷۹
ایران و قزاقستان برای صدرنشینی رقابت می کنند
تیم های ملی بسکتبال ایران و قزاقستان که شرایط یکسانی در گروه چهارم انتخابی جام جهانی دارند، در پنجره سوم انتخابی برای تعیین نهایی صدرنشین رقابت می کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،پنجره سوم از مرحله اول انتخابی جام جهانی بسکتبال از فردا آغاز می شود و تیم ملی بسکتبال ایران یک بازی با قطر و یک بازی با قزاقستان در این پنجره دارد.

ایران و قزاقستان هر کدام سه برد و یک باخت از چهار مسابقه قبلی دارند. تک باخت ایران در نخستین مسابقه انتخابی جام جهانی، آبان گذشته مقابل عراق رقم خورد و قزاقستان هم فقط یک باخت خانگی مقابل ایران در پنجره دوم انتخابی تجربه کرده است.

مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره دو مسابقه پیش رو می گوید: "بازیکنان باید انگیزه بالایی داشته باشند تا اتفاق بازی با عراق در سال گذشته تکرار نشود. قزاقستان سازماندهی بیشتری دارد و شکست آنها راحت نیست. بازی قزاقستان با عراق در قطر برگزار می شود و ما می توانیم بعد از بازی خودمان, مسابقه آنها را هم زیر نظر بگیریم."

ترکیب تیم اعزامی به صربستان در قطر

تیم ملی بسکتبال با همان ترکیبی دیشب به قطر اعزام شد که ده روز در اردوی صربستان به سر برده بودند.

آرن داودی، سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، نوید رضایی فر، محمد جمشیدی، صمد نیکخواه بهرامی، ارسلان کاظمی، اوشین ساهاکیان، محمد حسن زاده، روزبه ارغوان، میثم میرزایی و حامد حدادی بازیکنان اعزامی به قطر هستند.

برنامه دو مسابقه تیم ملی در پنجره سوم جام جهانی به این شرح است:

ساعت 17:30 ایران - قطر (میزبان قطر)

ساعت 16:00 ایران - قزاقستان (میزبان ایران)

٭٭تاثیرگذارهای ایران

بیشترین تاثیرگذاری را در تیم ایران حامد حدادی، صمد نیکخواه و ارسلان کاظمی طبق آمار داشته اند. صمد و حدادی هر دو در پنجره نخست انتخابی غایب بودند؛ اما در پنجره دوم با تغییر ریاست فدراسیون و کادر جدید به تیم ملحق شدند. البته حدادی در زمان ریاست مشحون هم پای ثابت تیم ملی بود؛ اما در پنجره نخست انتخابی تصمیم گرفت که تیم را در سفر عراق همراهی نکند و برای بازی با قطر در تهران هم با توجه به درخواست تیم باشگاهی اش در تهران نماند و به تمرینات سیچوان در چین ملحق شد.

حدادی با میانگین 17.5 امتیاز و 14.5 ریباند در دو بازی پنجره دوم انتخابی آمار دبل دبل داشت و نیکخواه در رده بعدی امتیازآوری با میانگین 18.5 امتیاز قرار داشت، تعداد پاس های گل او با میانگین 7.5 پاس گل در پنجره دوم انتخابی جالب توجه بود.

ارسلان کاظمی یکی از مهره های دفاعی ایران هم با میانگین 9.3 ریباند در هر بازی (شامل 6.8 ریباند دفاعی) در رده دوم بهترین ریباندرهای ایران قرار داشت.

٭٭حدادی:قهری در کار نبود

در جریان اردوهای آماده سازی تیم ملی بسکتبال در دو ماه گذشته، صحبت های زیادی درباره ناراحتی و قهر حامد حدادی ستاره تیم ملی مطرح شد؛ اما این بازیکن در آستانه پنجره سوم انتخابی اطمینان داد که قهری در کار نبوده است و گفت: "نمی دانم این مسائل از کجا می آید؟ با هماهنگی کادر فنی به چین نرفتم. همیشه تا جایی که توان داشتم برای تیم ملی بازی کرده ام؛ اما به هر حال آسیب دیدگی هایی دارم که باید برطرف شود. "

او همچنین از مزایای حضور در تیم ملی گفت: "باید تاکید کنم که همه چیز من از حضور در تیم ملی است. از لیگ ان بی ای گرفته تا قراردادهای خوب و معروف شدن. باز هم تا جایی که توان داشته باشم، برای تیم ملی کار می کنم."

صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی هم از اردوی آماده سازی هفته قبل ابراز رضایت کرد و گفت: "اردوی صربستان با کیفیت بالایی برگزار شد. از زمانی که من در تیم ملی بودم، شاید کمتر اردوی تدارکاتی با این سطح بالا دیده بودم. وقتی از برخی مسائل انتقاد می کنیم، باید زمانی که اتفاقات خوبی هم رخ می دهد، بگوییم. بازی با تیم ملی صربستان اصلا راحت نیست و آنها یکی از تیم های درجه یک دنیا هستند. به غیر از سطح بازی ها، وضعیت هتل و تغذیه نیز مناسب بود."

ادامه مسیر انتخابی جام جهانی

تیم ایران در گروه چهارم آسیا با قطر، قزاقستان و عراق همگروه است که صعود ایران و قزاقستان به مرحله بعد قطعی شده است؛ اما از میان عراق و قطر یک تیم به مرحله دوم انتخابی جام جهانی صعود می کنند.

سه تیم برتر گروه ایران در مرحله دوم با سه تیم برتر از گروه دوم آسیا همگروه می شوند که استرالیا، فیلیپین، چین تایپه و ژاپن در این گروه جای دارند.

دو گروه دیگر انتخابی جام جهانی به این شرح هستند:

گروه A: نیوزیلند، چین، کره جنوبی، هنگ کنگ

گروه C: اردن، لبنان، سوریه، هند

سه تیم برتر از هر گروه بعد از سومین پنجره انتخابی به مرحله دوم انتخابی

جام جهانی صعود می کنند و با سه تیم از یک گروه دیگر همگروه می شوند. در

نهایت هفت تیم از آسیا به علاوه چین (میزبان مسابقات) به جام جهانی ۲۰۱۹ چین صعود می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز