با حضور معاونین وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت؛

طنین زنگ زورخانه در مجموعه گردشگری عباس آباد

۱۳۹۷/۰۴/۰۸ - ۱۵:۰۷:۰۹
کد خبر: ۷۲۳۵۳۵
طنین زنگ زورخانه در مجموعه گردشگری عباس آباد
آیین گرامیداشت روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با حضور معاونین وزارت ورزش و جوانان در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بنابر این گزارش فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای با مشارکت سازمان نوسازی اراضی عباس آباد برنامه ای فرهنگی و ورزشی با محوریت فرهنگ پهلوانی را روز پنجشنبه 7 تیرماه 1397 از ساعت 21 الی 23 با حضور گسترده خانواده های تهرانی در آمفی تاتر گرادان پارک آب و آتش تهران، «بوستان حضرت ابراهیم (ع)» برگزار نمود که در آن دکتر احمدی (سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان) و سرکار خانم محمدیان (معاون ورزش باوان وزارت ورزش و جوانان)، مجتبی جوهری (رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای)، مصطفی مرادی فر (دبیر فدراسیون) و دیگر مسوولین کمیته های مختلف فدراسیون حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم که با هدف توسعه همگانی این رشته برگزار می شد، پس از تلاوت آیاتی از کلام اله مجید و طنین سرود ملی جمهوری اسلامی ایران تیم منتخب آکادمی ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای جوانمردان تهران (شهدای کن) با مربیگری علی جلیجو به اجرای آیین های کهن این ورزش اصیل و ایرانی پرداخت که مورد استقبال عموم  قرار گرفت.

تجلیل از پروانه محمدی(مولف کتب مرتبط با فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای) به عنوان یکی از مروجین فرهنگ پهلوانی توسط محمدیان (معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان) و دکتر احمدی (سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان)  بخش بعدی این آیین بود.

سپس مراسم با اجرای نقالی توسط سرکار خانم جهاندوست (بانوی نقال ایرانی) با همراهی مرشد معجونی که در آن دلاوری های پهلوانان اسطوره ای ایران زمین برای عموم نقل گردید، ادامه پیدا کرد.

همنوایی مرشدان استان مرکزی به سرپرستی مرشد محمدی از دیگر برنامه های این آیین بود که که بعد از آن مجری برنامه با طرح سوال در رابطه با فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای از عموم مردم، مسابقات فرهنگی ورزشی را به جریان انداخت که به برندگان توسط فدراسیون میل های زورخانه ای و کارت های نقدی بانکی هدیه داده شد.

در پایان به رسم قدرشناسی در زورخانه با اهدای نماد پهلوانی به نمابنده روابط عمومی مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد به عنوان میزبان این آیین تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است: در این آیین فرهنگی حسین شریفی (مجری توانای صدا و سیما) با صدای گرم و شنیدنی خود به عنوان مجری باعث افزایش جذابیت های مراسم شده بود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز