نادر ناظری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

قهرمانی نونهالان ایران در آسیا با شایستگی به دست آمد/ کشتی‌گیران ما کار سختی در جاکارتا دارند/ امیدوار به کسب ۶ مدال طلا هستیم

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۶:۳۰:۰۰
کد خبر: ۷۳۷۸۹۹
سرمربی مازندرانی تیم کشتی آزاد نونهالان گفت: همانطور که ایران روی کشتی سرمایه‌گذاری می کند و به کشتی پایه اهمیت می‌دهد دیگر کشورهای آسیایی نیز پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را در این خصوص داشتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ نخستین دوره رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قهرمانی آسیا به میزبانی ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد که تیم نونهالان آزاد و فرنگی ایران با شایستگی توانست عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

نادر ناظری، سرمربی مازندرانی تیم کشتی آزاد نونهالان ایران، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص این مسابقات اظهار داشت: با توجه به اینکه فدراسیون کشتی در چند سال گذشته برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری خوبی در خصوص کشتی پایه انجام داده با رایزنی‌هایی که انجام شد توانستیم اولین دوره این مسابقات را در کشورمان برگزار کنیم. پیش‌بینی کرده بودیم که تیم‌های هند، قزاقستان و ژاپن در این دور از رقابت‌ها حضور پیدا کنند که همین اتفاق افتاد و یکسری از تیم‌های دیگر نیز به جز این تیم‌ها شرکت کردند و خداروشکر توانستیم با شایستگی قهرمانی این دوره از مسابقات را به دست آوریم.

وی در ادامه افزود: این مسابقات به ما کمک کرد که جایگاه خود را پیدا کنیم  و مسابقات در سطح بسیار خوبی از لحاظ کیفی و فنی برگزار شد. همانطور که ایران روی کشتی سرمایه‌گذاری میکند و به کشتی پایه اهمیت می‌دهد دیگر کشورهای آسیایی نیز پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را در این خصوص داشتند و از این‌رو شاهد حضور کشتی‌گیران مستعدی در این مسابقات بودیم. انگیزه پیروزی در بین دیگر تیم‌ها نیز زیاد بود.

وی خاطرنشان ساخت: برای حضور در این مسابقات دو دوره اردو داشتیم که اولین دوره در اراک برپا شد که این شهر میزبانی خوبی از ما داشت و دومین دوره نیز خانه کشتی برقرار شد. حضور افرادی مانند غلام محمدی کشتی‌گیر با سابقه کشورمان در تمرینات نونهالان باعث شد که بار کیفی و فنی تیم بالا رود و کشتی‌گیران ما با مهارت‌های فنی بیشتری آشنا شوند. در گروه سنی پایه چون سن یادگیری است باید بیشتر روی تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها بیشتر کار شود و برگزاری این اردوها باعث شد تیم به مرز آمادگی برسد.

_MG_2164%20copy.jpg

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان ایران همچنین درخصوص وضعیت تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات آسیایی جاکارتا اظهار داشت: امسال سال بسیار پرکاری برای فدراسیون کشتی است و انتظار از این رشته پرطرفدار زیاد است. شرایط برای کشتی‌گیران ما سخت است چون دیگر کشورها نیز با آمادگی کامل به جاکارتا خواهند آمد. از 6 وزنی که در بازی‌های آسیایی حضور خواهند داشت سه وزن از استان مازندران هستند و این نشان می‌دهد که این استان ظرفیت بالایی در این رشته دارد. وقتی شرایط را از هر جهت نگاه می‌کنیم این 6 کشتی‌گیر در این مدت توانسته‌اند خودشان را به خوبی نشان دهند. امیدوارم که همه کشتی‌گیران ما با مدال طلا از این مسابقات بازگردند. وقتی صحبت از بازی‌های آسیایی و دیگر رویدادهای مهم به میان می‌آید دیگر بحث مازندران مطرح نیست و این تیم ملی ماست که کسب نتایج خوبش برای ما مهم خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز